Op pad met de Polar V650 GPS fietscomputer

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
PuuRisT
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: za 4 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Houten

....maar als er een zweetdruppel van je vizier op het V650 scherm valt als je auto-pause aanhebt, en de druppel valt op "Stoppen", is je sessie echt beëindigd. Go figure! Ik vroeg mij al waarom ik onderweg opeens een nieuwe sessie moest starten... En het mooiste is dat POLAR dit dus ook bevestigd
Update on deze quote: nieuwste firmware van Polar heeft het zweetdruppel "probleem" opgelost. Go POLAR!!!
Piep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 22:31

Heeft iemand het al geprobeerd hoe het is met het overzetten naar strava??

Ik twijfel tussen de v650 en de Garmin edge 25. (Ik weet dat ze totaal verschillend zijn)
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Piep schreef:Heeft iemand het al geprobeerd hoe het is met het overzetten naar strava??

Ik twijfel tussen de v650 en de Garmin edge 25. (Ik weet dat ze totaal verschillend zijn)
Overzetten naar Strava?

Voor zover ik weet doet hij dat bij mij automatisch (na instellen polar in Strava zelf, of Strava in Polar.)
Naja, een van die twee.
Zodra jij upload in Polar Flow software dan wordt het vanzelf in Strava gezet.
Dus geen problemen mee.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Piep
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 20 februari 2016, 22:31

Pat bedankt voor de info.
Kun je via bluethoot je rit in polar flow zetten? Of moet je dat via de pc/ laptop doen?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Kun direct vanaf de V650 naar de telefoon (Android / IOS) via de Flow app; geen PC voor nodig
StAlTiCa
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

hoe werkt de navigatie functie op deze GPS? moet je zelf een (meebewegend) lijntje volgen, of geeft hij de afslagen zelf aan?

B.v.d.
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Lijntje volgen.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Niek-XRAIL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 220
Lid geworden op: ma 2 februari 2015, 12:31
Mijn mountainbike: Votec VC comp

bevalt dit goed? of mis je nog geregeld een afslag?
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ligt voornamelijk aan je route-file. Zoals met alle bij mij bekende apparaten is er een maximaal aantal waypoints per route die het device aankan. Zitten er teveel in, dan wordt het aantal punten gereduceerd. Als je nou een heel lange route hebt, dan is de precisie van de route een stuk lager daardoor en dus ook de lijn moeilijker te volgen.

Ik had laatste een route in West-Brabant van circa 100km. Daar had ik wat moeite om dat altijd goed af te lezen. Het ging, maar bij eerdere kortere routes had ik het beduidend makkelijker om het spoor goed te volgen.

Maar nogmaals, dit fenomeen doet zich bij alle andere apparaten ook voor. Wat men dan meestal doet is dat men een route eerst in stukken opknipt, aldoor men als route naar het GPS device stuurt.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Je kunt vrij gedetailleerd inzoomen, als je voldoende waypoint in je gpx hebt staan, hoef je echt niets te missen.
johnpavvo
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: di 25 juli 2017, 09:57

Does anyone know how to access mtb routes on the map
a research based studies about Pregnany.its all about Early Signs of pregnancy and other tips for new mothers.We Working Health,Fitness .
Plaats reactie