Product-test Rogelli zomerkleding Umbria

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Rogelli Umbria zomeroutfit incl. handschoenen en sokken
Vorig najaar testte ik al een Rogelli Umbria winterset en kwam toen tot de conclusie dat het als gegoten zat dus nu maar eens een zomerset van de firma Rogelli in de test. Ik heb overigens de hele winter met de Rogelli winterset gereden en ziet er nog als nieuw uit en zit nog altijd heerlijk dus ook in een duurtest zou Rogelli wel hoge ogen gooien.

Afbeelding

Al draagt een aap een gouden ring…
Dit keer kies ik uit de collectie de meest opvallende set en ga dus voor fluorescerend geel. Schitterende set zo op het eerste gezicht incl. bijpassende sokken en handschoenen; als mijn fietskwaliteiten niet opvallen dan in ieder geval mijn kleding wel.
Een nauwgezette inspectie van de set leert mij dat het wederom dik in orde lijkt te zijn met de kwaliteit. Gewoon zeer goed afgewerkt met platte naden, antislipstrips op de gebruikelijke plaatsen, degelijke en goede zeem (dezelfde als in de winterbroek), mooi voorgevormde handschoenen met dikke pads en een goed design. Mocht je niet van felgeel houden dan zijn er nog diverse andere kleuren (o.a. zwart-blauw en zwart-wit-rood) beschikbaar dus je hoeft de herten, Schotse Hooglanders en andere beesten niet onmiddellijk de schrik op het lijf te jagen als je s’ochtends langs racet of toert. Ook leuk dat de gehele Umbria collectie mooi op elkaar aansluit met kleuren en dat je zelfs nog opties hebt in het combineren van de kleuren. Hoewel het geen modeshow is, wil het oog ook wel wat en hoop je dat de uitdrukking van de aap met de gouden ring toch niet helemaal opgaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ervaring
Zoals ik reeds memoreerde is de zeem dezelfde als in de winterset en blijft het dus even wennen de eerste meters. De eerste meters moet de zeem zich even goed vormen naar je lichaam. Na verloop van een korte tijd merk je er niets meer van en is de zeem buitengewoon comfortabel. Ook de rest blijkt heerlijk comfortabel te zitten. Ritsen gaan probleemloos open en dicht en pasvorm is gewoon goed te noemen. De handschoenen lijken dikke pads te hebben maar ook daar geldt hetzelfde voor als bij de zeem. Als de handschoen warm geworden is en goed gezet is naar je hand dan zit het gewoon goed. De maatvoering is prima in lijn met de opgegeven maten dus valt niet groter of kleiner dan aangegeven.

Afbeelding

Gele trui
Geheel in stijl van de komende Tour de France en Nederland durf ik te stellen dat mijn fluor gele set wel in ieder geval een etappezege verdient en zelfs mee kan doen in de strijd in andere klassementen waaronder de Gele Trui. Gewoon een heel degelijke, mooi -maar belangrijker nog - comfortabele set. Het is de nazaten van Rini “witte bles” Wagtmans wederom gelukt om een mooi product in de markt te zetten. En dan te bedenken dat dit allemaal gewoon uit ons eigen kikkerlandje en in het specifiek Sint Willebrord afkomstig is. Wellicht wordt de volgende collectie wel voorzien van een Brabantse vlag in de plaats van de Italiaanse.

Afbeelding

Voor meer informatie en verkooppunten zie http://www.rogelli.com" onclick="window.open(this.href);return false; of http://www.facebook.com/rogellisportswear" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Herperduin schreef:De eerste meters moet de zeem zich even goed vormen naar je lichaam. Na verloop van een korte tijd merk je er niets meer van en is de zeem buitengewoon comfortabel.
Is dat iedere keer weer na de was?
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

@KP:

Eigenlijk wel. Even wennen totdat ik een kleine minuut gezeten heb, daarna comfortabel!
Plaats reactie