Easy Washer Mobiele Hogedrukreiniger EX-1036 PL

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Easy Washer Mobiele Hogedrukreiniger EX-1036 PLUS
Vorig jaar testte ik de Easy Washer EX-1028 die al een jaar volledig naar tevredenheid wordt ingezet om mijn kostbare bezit te “kuisen”. Dit jaar is de familie van Easy Washer uitgebreid en had ik de mogelijkheid tot het testen van de Mobiele Hogedrukreiniger Easy washer EX-1036 plus. Grotere tankinhoud, Lithium-Ion accu die tevens te gebruiken is led-lamp, makkelijk verrijdbaar door “trolley-uitvoering” en zelfs de mogelijkheid tot het gebruik van een externe waterbron omdat de pomp los te koppelen is van de tank. Mocht u benieuwd zijn naar mijn bevindingen dan verzoek ik u om verder te lezen.

Afbeelding

“Out of the box” denken
Wat zit er allemaal in de doos? Bij het openen van de doos blijkt dat de tank separaat verpakt is van de accu en pomp en de accessoires. Hieraan kan je meteen zien dat er inderdaad de mogelijkheid bestaat om de washer te gebruiken zonder de tank maar bijvoorbeeld met een met water gevulde emmer of wellicht nog betere ideeën. Of je dit daadwerkelijk gaat doen laat ik aan de lezer over maar de mogelijkheid bestaat in ieder geval wel. Soms geldt dan ook “Je kan er beter méé dan om verlegen zitten”!.
Evenals tijdens de voorgaande test blijkt dat Easy Washer naast de meeste benodigde accessoires ook nog reserve onderdelen meestuurt dus je zit niet snel verlegen om een reserve slangventiel, koppeling en/of O-ringen. Goed punt dat ze dit nog altijd doen. Ik dien er overigens wel bij te vermelden dat bij een jaar intensief gebruik van de EX-1028 er nog geen gebruik gemaakt is van de reservedelen. De verpakking is verder o.a. voorzien van een spuitpistool, zachte borstel, douchekop, 6 meter lange flexibele slang met koppelingen, de lader voor 220volt en een sigarettenaanstekeraansluitsnoer. Dit laatste is niet alleen handig voor een overwinning bij Scrabble in het geval van 3x woordwaarde maar ook als je de Easy Washer vanuit je auto wilt gebruiken. Ik denk dat met het instructieboekje als sluitstuk het meeste van de inhoud van de verpakking wel besproken is.

Afbeelding

Plus?
Allemaal leuk en aardig nog zo’n Easy Washer maar heeft het eigenlijk meerwaarde boven het vorige geteste model? Dat ik deze vraag stel zonder af te vragen of de Easy Washer überhaupt meerwaarde heeft zegt naar mijn mening genoeg over het nut van een Easy Washer in het algemeen. Ik ben al een jaar erg gelukkig met het genot om niet langer over een waterparadijs in de garage te beschikken omdat ik de tuinslang niet meer hoef uit te rollen alvorens ik mijn fiets kan reinigen. De EX-1028 heeft zijn waarde bij mij meer dan bewezen dus vandaar ook mijn keuze om slechts te kijken naar de meerwaarde van de EX-1036 PLUS boven de EX-1028. Op papier lijkt de PLUS wel op een aantal te kunnen winnen maar een aantal malen gebruik zal hierover uitsluitsel moeten geven.

De praktijk zal het leren
Feit is dat het opladen van de accu iets gemakkelijker gaat dan voorheen. De accu is los te koppelen van de pomp en daarmee makkelijk op de werkbank aan de lader te koppelen. De Easy Washer kan verder zonder accu prima op zijn rustplaats blijven staan. Andere plus(je) is dat in de accu een led-lamp verborgen zit die meer dan genoeg lichtopbrengst in het donker genereert. Mocht de stroom uitvallen en de accu is vol dan heb je hier een goede metgezel aan. Mocht je de lamp echt als lamp willen gebruiken dan is er een sluitdop meegeleverd zodat er geen ongewenst vocht in de lamp kan komen. Hier is dus over nagedacht! Verder bestaat zoals gezegd de mogelijkheid om de pomp los van de tank te gebruiken en door middel van een losse “aanzuigslang” (niet meegeleverd). Hang de losse slang in eender welke bron van water of iets dergelijks en hij zal deze bron aanwenden om te komen tot het verspreiden van het opgezogen vocht via de spuitmond. Dit kàn een plus zijn als je je fiets wilt reinigen met water uit een beekje, vijver of wat dan ook. Ik denk dat als je hiervoor kiest wel goed moet opletten dat je wel helder water gebruikt zodat de pomp niet verstopt raakt met “rommel”. Wederom kàn dit een plus zijn voor de gebruiker maar ik verwacht zelf niet snel gebruik van deze optie te maken. Een andere opvallende extra vind ik de usb poort die op de accu geplaatst is zodat je je mobiele device via deze usb poort kan aansluiten. Ik zie mijzelf deze poort nog niet gebruiken maar wellicht denk ik daar over en jaar anders over.

Afbeelding

De praktijktest wijst overigens uit dat het vullen van deze easy washer door de vorm van de tank iets gemakkelijker gaat in een “normale” keuken afwasbak met vaste kraan. Verder zijn tijdens het gebruik geen in het oog springende verschillen merkbaar. Ik heb zelf de voorkeur voor deze nieuwe versie omdat de tank net iets groter is en de accu en pomp kleiner zijn dan die van de EX1028. De EX1036 komt op mij iets handzamer over.

Afbeelding

Conclusie
Kort en bondig : gewoon een goed product dat erg handig is in gebruik en mij iedere keer weer vrolijk maakt omdat ik de tuinslang niet meer tevoorschijn hoef te toveren. Tankinhoud is meer dan voldoende voor het ergste vuil van twee fietsen en accu is voor meerdere poetsbeurten geschikt. Iets langere conclusie is dat de EX-1036 Plus duidelijke plusjes heeft ten opzichte van de EX-1036. Of die plusjes werkelijk een meerwaarde van € 40,- in aanschaf vertegenwoordigen, moet u zelf beslissen. De EX-1036 is handzamer en heeft een aantal plussen die handig kunnen zijn maar als je daar op voorhand geen gebruik van denkt te gaan maken, dan zou ik me voor kunnen stellen dat je met een EX-1028 ook goed uit de voeten kan. Een echte hardcore liefhebber van gadgets zal zijn EX-1028 moeten verkopen en voor de EX-1036 Plus moeten gaan als is het alleen al omdat je dan een USB-aansluiting hebt op de accu waarmee je je smartdevice op kan laden ;-)

Kijk op http://www.easywasher.eu" onclick="window.open(this.href);return false; voor meer info!

EJB
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 191
Lid geworden op: zo 6 april 2008, 16:56
Mijn mountainbike: 11ANTs
Contacteer:

Ik kan me zo voorstellen dat als je de EX-1036 meeneemt op vakantie de tank thuis blijft. Alleen de pomp met spuit, en aanzuigslang neemt veel minder ruimte in beslag, en een emmer is overal wel te vinden.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

EJB schreef:Ik kan me zo voorstellen dat als je de EX-1036 meeneemt op vakantie de tank thuis blijft. Alleen de pomp met spuit, en aanzuigslang neemt veel minder ruimte in beslag, en een emmer is overal wel te vinden.
Behoort inderdaad tot de mogelijkheden :-q
kooijtje2
All rounder
All rounder
Berichten: 133
Lid geworden op: do 24 augustus 2006, 18:01
Mijn mountainbike: Cube Stereo 120

Ik heb de ex 1028 en wil niet meer zonder Top ding voor nog geen 100 euro.
Tis wat !
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Herperduin schreef: Mocht je de lamp echt als lamp willen gebruiken dan is er een sluitdop meegeleverd zodat er geen ongewenst vocht in de lamp kan komen.
Ik heb de reiniger eergisteren binnengekregen. Wat mij direct opviel is dat de sluitdop niet goed wilde sluiten. Het rubber komt mee omhoog als je deze wilt aandrukken. Hierdoor ontstaan scheurtjes in het rubber. Ik heb van de klantenservice een nieuwe dop ontvangen. Hierbij stuit ik op hetzelfde probleem. Ik wacht nu op een nieuw antwoord van de klantenservice. Hopelijk kunnen ze mij adviseren.

Hebben jullie dezelfde ervaring?
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

wannez schreef:
Ik heb de reiniger eergisteren binnengekregen. Wat mij direct opviel is dat de sluitdop niet goed wilde sluiten. Het rubber komt mee omhoog als je deze wilt aandrukken. Hierdoor ontstaan scheurtjes in het rubber. Ik heb van de klantenservice een nieuwe dop ontvangen. Hierbij stuit ik op hetzelfde probleem. Ik wacht nu op een nieuw antwoord van de klantenservice. Hopelijk kunnen ze mij adviseren.

Hebben jullie dezelfde ervaring?
Ik snap jouw verhaal wel maar het gaat goed als je de hevel helemaal "doorklapt" en dan de dop even door duwt. Dan is de dop goed afgesloten bij mij.
wannez
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 augustus 2004, 18:47
Mijn mountainbike: Canyon Spectral AL 8.0 2015

Je bedoelt de hevel helemaal naar boven zodat de de dop vastzit en dan doorduwen? Ik zie momenteel een klein stukje rubber er boven uitsteken. Maar krijg er niet echt veel beweging in. M.a.w. het lijkt erop dat ik de dop niet volledig erin krijg. Met mogelijke kans dat het niet volledig is afgesloten.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

even de volgorde zoals ik het doe:

hevel "open" zodat dop makkelijk erin kan
hevel omhoog zodat dop redelijk goed vast zit maar idd stukje rubber erbovenuit
hevel doorklappen dus weer plat (maar andere kant dan "open") en dan even draaien en duwen zodat rubber helemaal in het gat zit

grt.
Herperduin
scamid
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 07:35

Erg handig apparaat zo te zien.
Aangezien ik op een flatje woon heb ik niet de optie om de tuinslang uit te rollen.
Dit lijkt me daardoor een erg handig apparaat.
Gebruikersavatar
hwpaints
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 910
Lid geworden op: zo 14 maart 2010, 13:12
Mijn mountainbike: KATANA FS 24

ik heb de mijne bij een dealer gekocht en die vertelde mij toen al als er wat mee is moet je niet bij mij zijn, het was dan ook een heel zacht prijsje, hij was er zo klaar mee om al die dingen terug te sturen dat hij de laatste in de uitverkoop had gegooid.
accu's kapot ,lekkage met de tank lekkage via de motor en vast lopen van het lager waren de veel komende klachten heb hem nu een poosje en moet zeggen ik ben ook aan de beurt eerst lekkage bij de motor en nu het lager wat vast geroest is door de lekkage, ik was gewaarschuwd
het is super handig en bijna onmisbaar maar degelijk is het zeker niet dat is wel zeer jammer
scamid
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 154
Lid geworden op: wo 6 juli 2011, 07:35

Als jij hem particulier met rekening bij een handelaar hebt gekocht heb je naar mijn weten gewoon recht op garantie volgens de wet. Of hij dat nu wilt of niet.
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3459
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

hwpaints schreef:...het is super handig en bijna onmisbaar maar degelijk is het zeker niet dat is wel zeer jammer
.

Ik deel de mening wel voor wat betreft handigheid en onmisbaarheid. Hij heeft mij na een dik jaar echter NIET in de steek gelaten maar kan me voorstellen dat het wel jammer is als dat gebeurt.
zeroground
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 700
Lid geworden op: vr 15 mei 2009, 19:00

Ik gebruik een drukspuit. 5 liter is genoeg om de meeste meuk er icm een borsteltje af te spuiten.
Plaats reactie