[Review] Hope 40T-Rex Ratio Expander

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

marcelfacd schreef:Ter informatie voor allen:

Ik heb ook de T-rex aangeschaft om met een 2x10 wedstrijden als de Transalp en Four-peaks etc te fietsen.
Ik had in 1e instantie eean alternatief er tussen gezet maar dat schakelde niet helemaal lekker.
Na wat zoeken heb ik uiteindelijk gekozen voor de 13T cogring van Absolute Black. Hiermee vervalt de 11 en heb je een sluitring voor de 13. Je mist dus het grote mes maar met een 44 of 46 voor en 13-40 achter kom je gewoon overal. Schakelt perfect, ook op de 40 en geen berg te steil!!...... in NL gooi je gewoon de 40 eraf en de 11 erop zonder veel werk!!
Wat ik niet snap;
Waarom 44 voor en 13-40 achter als je met bv 36 of 38 voor en 11-36 achter een vergelijkbare reeks verzetten hebt? Mis ik iets?
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Ik haak af bij dergelijke grote voorbladen :)
Biking skills or Hospital bills
marcelfacd
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: vr 14 december 2007, 20:00

MonkeyRider schreef:
marcelfacd schreef:Ter informatie voor allen:

Ik heb ook de T-rex aangeschaft om met een 2x10 wedstrijden als de Transalp en Four-peaks etc te fietsen.
Ik had in 1e instantie eean alternatief er tussen gezet maar dat schakelde niet helemaal lekker.
Na wat zoeken heb ik uiteindelijk gekozen voor de 13T cogring van Absolute Black. Hiermee vervalt de 11 en heb je een sluitring voor de 13. Je mist dus het grote mes maar met een 44 of 46 voor en 13-40 achter kom je gewoon overal. Schakelt perfect, ook op de 40 en geen berg te steil!!...... in NL gooi je gewoon de 40 eraf en de 11 erop zonder veel werk!!
Wat ik niet snap;
Waarom 44 voor en 13-40 achter als je met bv 36 of 38 voor en 11-36 achter een vergelijkbare reeks verzetten hebt? Mis ik iets?
Ja je mis inderdaad iets ;-), en aan de thread te zien ben je niet de enige
Ik rij met een 2x10 setup (waar je ws overheen heb gelezen) dus het kleine blad icm met de 40 maakt dat mn bereik met deze setup bijna even groot is als een 3x10 setup
Plaats reactie