[review] Wolftooth Drop-Stop Kettingblad

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
jaspero
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2830
Lid geworden op: di 29 augustus 2006, 21:49
Mijn mountainbike: Cdale CaadX, Ultimate CFSL 8 Aero
Contacteer:

Absoluteblack Heeft nu ook een narrow wide blad voor 64bcd (26,28 of 30t). Dat zorg voor een betere kettinglijn. Blijven de 104bcd gaten wel open, waar je een bash zou kunnen monteren.

http://absoluteblack.cc/xx1-style-shimano.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Biking skills or Hospital bills
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Wolftooth schreef:You can't use spacers with the 30t x 104, but you can with the other 104 BCD rings....

We don't supply them (red: spacers), but any standard bolt spacers will work. A common setup is to use 3mm bolt spacers when using a double cranksets with our 104 BCD rings...

Also of note is that the XT and SLX need spacers when run with the 104 x 32t ring (red: opletten dus als je een 32t op een XT of SLX crank gaat monteren):

http://cdn.shopify.com/s/files/1/0230/9 ... 4.pdf?1310" onclick="window.open(this.href);return false;
@jaspero:
Wolftooth schreef:We are doing them this summer. A "better" chainline depends on the crankset. On a triple it might not be better. On a double an offset 64 or our 30t x104 provide a great chainline. Our 30t 104 on a double crankset gives about a 51mm chainline. On a triple it is about 48mm. Noting that actual spacing (centerline to centerline) between cogs is 4mm, +/-2 mm of 50mm is "opimal" for the rider that rides mostly in the middle of their cassette.
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Herperduin schreef: Voor USD 68,- (circa 50,- euro) krijg je binnen een week of drie een tandwiel zonder verzendkosten thuis gezonden (excl. eventuele inklaringskosten en extra belastingen). Je kan ook kiezen voor express verzending (waar kosten voor in rekening worden gebracht), dan heb je het wel sneller thuis en wellicht is het risico op extra inklaringskosten en belastingen kleiner.
Ik heb nog niet zo lang geleden een blad uit de US besteld met express verzending. Kwam in Euro's nog goedkoper uit dan via de leverancier uit Frankrijk (volgens mij hebben ze intussen ook een dealer in Duitsland). Via DHL het blad binnen 3 of 4 dagen thuis. Wat schetst mijn verbazing: via de post een naheffing van 40euro!! Ze hebben de waarde van het blad op 130euro geschat (de waarde staat in je quote genoemd...). Naheffing is geen punt wat mij betreft, maar wel op de juiste grondslag! En of je de BTW omzeild om via express te bestellen is dus maar de vraag! Ik zou er niet op gokken.

Bezwaar aangetekend en nu wachten. Dus let op met bestellen in de US!!
Herperduin
Site Admin
Site Admin
Berichten: 3461
Lid geworden op: vr 5 september 2008, 16:05

Uit een niet-EU-land:
Waarde van ontvangen goed Tot € 22
Geen douanerechten
Geen omzetbelasting

Uit een niet-EU-land:
Waarde van ontvangen goed Van € 22 tot € 150
Geen douanerechten
Wel omzetbelasting (doorgaans 21%)

Daarnaast ben je mogelijk nog inklaringskosten verschuldigd van circa 15,-

Op een Wolftooth Chainring kan dus nog extra circa 25,- komen.
Daar moet je inderdaad rekening mee houden :-q
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

T zal idd op zo'n bedrag uitkomen. T blad (26t GXP directmount) functioneert prima trouwens in samenwerking met een XT shadow plus.
Plaats reactie