[Review] Decathlon Wintertenue nr. 7

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Fietsbroek Membraam nr. 7 & Fietsjack nr. 7

Afbeelding

Met de dagen die weer korter worden, wordt het ook weer tijd om de wintergarderobe uit de kast te halen.
Nieuw voor dit jaar zijn het Jack nr. 7 en de broek Membraam nr. 7.

Afbeelding

De broek bestaat uit een lycra basislaag waarbij de bovenbenen bekleed zijn met een membraamstof
om daar het water nog meer te laten afparelen.
De zeem is dezelfde gel zeem als ook in Wieleroutfit nr. 9 wordt gebruikt enbestaat uit 7 verschillende
delen met verschillende diktes. 2 grote pads van 15 mm met een gelinsert en 4 kleinere van 9 mm.
Aan de buitenrand zit nog een dunne pad van 3 mm. Dit om wrijving bij je liezen te verminderen.

De bretels zijn gemaakt van een meshestof om transpiratievocht sneller door te laten.
Aan de achterkant is er een complete meshe verbinding tussen de bretels gemaakt.
Dit voorkomt dat de bretels over je schouders naar beneden zakken tijdens het fietsen.
Aan de onderkant is de broek afgewerkt met 2 ritsen.

Afbeelding

De broek laat zich in de praktijk makkelijk aantrekken en zit comfortabel.
Ik heb de kledingset getest tijdens een aantal koude tochten waarbij de wereld door
de mist en miezer heel klein was. Het comfort van de Gel zeem is natuurlijk persoonlijk.
De ene wil liever een dikkere zeem terwijl de andere met een heel dunne tevreden is.
Persoonlijk vind ik de gelzemen lekker zitten en bij het biken verwissel je nogal van
houding als je op de pedalen gaat staan. Als je een paar uur achter elkaar in
dezelfde houding zit merk je het effect van een goede zeem veel beter.
De bretels zitten verder prima en de voorkant is niet al te hoog. Dat is wel fijn als je
tijdens zo'n koude miezertocht moet plassen. Dan hoef je niet heel je garderobe uit
te doen voor die paar seconden.
De benen begonnen na een paar uur fietsen in het miezerweer toch wat frisser aan
te voelen en mijn mening was dat een broek bij 7 graden toch wat warmer aan moet
voelen. Terug bij de auto zag ik op een locale meter dat het maar 1 graden boven nul was.
Dan is het niet gek dat de benen wat frisser aanvoelen bij zulk nat weer.

Afbeelding

Het jack is gemaakt van wat lijkt een lycra buitenlaag met een membraamhuid aan de
binnenzijde. Er zit een brede strip aan de achterzijde die het dragen van een rugzak wat
comfortabeler maken.
De jas heeft 5 zakken. 3 open zakken aan de achterkant en 1 afsluitbare voor bijvoorbeeld
je autosleutels. Aan de voorzijde zit ook een klein afsluitbaar zakje waar je een klein beursje
of een gelletje in kunt stoppen.
Aan de zijkant is het jack afgewerkt met 2 ritsen die voor wat extra ventilatie kunnen zorgen.
De onderkant is afgewerkt met een elastische band waarin een antisliprandje in is verwerkt.
Ook zitten er leuke gekleurde eindstukjes aan de mouwen.
Verder is het jack uitgerust met een buff die je aan de achterzijde vast kunt maken met
een paar knoopjes. Zo kruipt de buff niet te ver omhoog en blijft de nek bedekt.

Het jack draagt lekker maar terwijl ik dacht dat een maatje L wel zou passen heb ik deze
toch maar ingewisseld voor een XL. Je merkt bij Decathlon heel goed het verschil tussen
de Franse en Amerikaanse maatgeving. Waar de Amerikaanse XL nog vaak te groot is,
is deze bij de Franse maat redelijk spot-on.
Zoals verwacht is het draagcomfort goed en voelt het jack ook niet zwaar aan. De stof voelt
ook rederlijk dun aan maar je hebt weinig last van de weersinvloeden. Het is ook goed winddicht
en waterafparelend. Ik heb de jas niet getest tijdens een flinke regenbui maar tijdens het miezeren
was er geen vuiltje aan de lucht.

Afbeelding

De broek Membraam nr. 7 kost € 69,95.
Het jack nr. 7 kost € 87,95 en is verkrijgbaar in de kleuren zwart/rood en zwart/wit/blauw.

Voor de geïntresseerden onder ons.
Het jack en broek zijn nu in de aanbieding en kosten samen € 119,95 ipv. € 157,90.
Dit maakt de set ineens een heel stuk intressanter.

Deze producten zijn te koop op btwin.com, in de winkel B'TWIN village in Lille en in
de Decathlon-winkels Best, Amsterdam en Heerlen.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
korf
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 29 maart 2013, 19:31

Leuke review!

Toevallig dit setje vorige week gekocht. Ben er ook tevreden over :-) Zeker interessant nu hij in aanbieding is! Scheelt toch weer enkele tientjes!
briezer
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: di 27 mei 2008, 22:23

Heb dit jack gepast in de winkel en mij leek het dat het nogal 'stijfjes' aanvoelde.
Hoe zit het met de bewegingsvrijheid tijdens het fietsen?
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik dacht zelf ook eerst een L nodig te hebben maar dat trok redelijk samen rond de schouders.
Dus overgeschakeld naar een XL.
Het gedeelte bij de schouders blijft nog steeds een beetje stijf maar het kruipt niet meer omhoog
en de armen zijn los genoeg.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
hugo75
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 22:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 7.9 2017

Ik heb deze broek ook en hij bevalt me heel goed. Sluit netjes aan op het lichaam en doet waar het voor gemaakt is. Ik denk dat ik binnenkort maar eens voor het jasje ga kijken. En voor het geld hoef je het niet te laten...

ps nu moet het maar eens goed gaan vriezen.....eens kijken of het dan een beetje goed warm blijft in die broek.
moorken
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 7 februari 2014, 22:14
Mijn mountainbike: Red Bull Team AL-600
Contacteer:

ben mijn autosleutels eens verloren door een gescheurde achterzak in een decathlon setje :-( geef mij bijgevolg maar echte kwaliteits materiaal :-(
Gebruikersavatar
hugo75
All rounder
All rounder
Berichten: 75
Lid geworden op: wo 12 december 2012, 22:50
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 7.9 2017

tsja dat doet in mijn ogen niet veel af aan deze revieuw. ..
freeriderxs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: di 29 april 2008, 17:52

Decathlon, maakt goede spullen voor een concurrerende prijs.
Plaats reactie