[Report]Singletrack Sunday's Spaarnwoude

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Met mijn ogen half dicht kon ik even de illusie koesteren op een heuse berg te staan. Niet alleen door het zonnetje op m’n bol en de harde wind maar ook door de me omringende fietsen die zich grotendeels bevonden in de All Mountain categorie.
Het was dikke banden en veel veerweg op het parcours van Spaarnwoude tijdens de eerste Singletrack Sunday, een enduro evenement op vaderlandse bodem.

Afbeelding

Meer? Klik hier: http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... paarnwoude" onclick="window.open(this.href);return false;
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Leuk! Kon er helaas niet bij zijn i.v.m. andere verplichtingen, maar ik heb wel wat gemist zie ik.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Hihi, zelden zoveel dropper posts bij elkaar gezien.
Toch wel een van de beste uitvindingen van de afgelopen 10 jaar.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Pat. schreef:Toch wel een van de beste uitvindingen van de afgelopen 10 jaar.
Wel een uitvinding die deze eerste Singletrack Sunday niet heeft overleefd. M'n mooie Reverb is gesneuveld onder het Spaarnwoudse geweld :-{

Maar dat je als buitenstaander wat gemist hebt is een feit. Dat is wel vaker zo met eerste edities van nieuwe evenementen trouwens.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15544
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ai, da's minder (nog te fixen?) maar dan zijn er nog altijd meer Reverbs die het overleefd hebben, het was met afstand de meest aanwezige dropper.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

George schreef:Ai, da's minder (nog te fixen?).
Vast wel, maar ik moet er even de tijd voor nemen om het te demonteren.

Maar zijn nou echt alleen het moderatorteam en de deelnemers enthousiast over dit concept?!
Nee toch?
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Nee hoor Wicked! Vindt het wel gaaf dat er ook zulke dingen worden georganiseerd op spwoude!

ff Off topic: Een dropperpost is een zadelpen die zakt als je er hard op gaat zitten? :oops:
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Tribux schreef: ff Off topic: Een dropperpost is een zadelpen die zakt als je er hard op gaat zitten? :oops:
Nee, dat is een zadelpen die zakt als jij een hendel beweegt die hem laat zakken ;)
Tribux schreef:Nee hoor Wicked! Vindt het wel gaaf dat er ook zulke dingen worden georganiseerd op spwoude!
Singletrack Sunday's is een concept dat een bredere toepassing krijgt en verdiend in Nederland.
Veel parcoursen zijn er voor geschikt, met name die met redelijk veel klimmen en afdalingen op korte afstand. Spiegelend aan Spaarnwoude kan ik Bergschenhoek en Zoetermeer al als potentiële locaties bestempelen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
Tribux
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 883
Lid geworden op: di 19 juni 2012, 13:56
Mijn mountainbike: Nukeproof Scout

Oke bedankt voor de info over die dropperpost!

Is zo'n wedstrijd ook te doen op een XC hardtail?
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Tribux schreef:Is zo'n wedstrijd ook te doen op een XC hardtail?
Check de foto's bij het artikel (link naar de FB pagina) en let dan vooral even op nummer 13 ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Kniebeschermers en dropperposts op Spaarnwoude! Dat is een ander Spaarnwoude dan waar ik jaren geleden wel eens reed... ;-)

Klinkt als een leuk evenement!
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Off Topic.
Hinniken als Victory Bier? Welke malloot heeft dat nu weer verzonnen.
Pak dan een Jantje ofzo...

On Topic.
Foto 44 van je Feestboekpagina spreekt toch boekdelen he :)
moesten jullie nu links van dat stenen trapje naar beneden springen, of kon dat ook
rollend? is toch een kleine meter volgens mij.
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Hertog Jan was er ook :)
Er was een heel arsenaal aan biermerken beschikbaar, domweg omdat we vooraf niet konden kiezen welke merken er aanwezig moesten zijn.

Nee, het enige springwerk zat op de nieuwe afdaling, de rest was niet veel hoger dan 20cm qua obstakels.
Het blijft Nederland he... Alles hoger dan een stoeprand moet bekant een bord bij gezet worden met 'gevaarlijk'.
Gelukkig zie je wel steeds meer gedurfde objecten in NL. Daar sluit dit concept prima bij aan.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
michielsexappeal
All rounder
All rounder
Berichten: 65
Lid geworden op: vr 17 januari 2014, 12:02

Komt er nog een keer eentje?
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Er zijn nieuwe (duistere) plannen in de maak, wellicht zelfs op twee locaties dit jaar.
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie