[Report]Bikefestival 2013, Nedereindseberg 20 en 21 april

De nieuwste productreviews, de lekkerste bikes en de mooiste bikeplekjes/evenementen!
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Geen sneeuw, geen vorst, geen storm. Het leek opeens wel lente op de Nedereindse berg waar een uitgebreide testdag was georganiseerd voor zowel racefietsen als mountainbikes. Ik had de berg al regelmatig gespot vanaf de snelweg maar was er nog nooit daadwerkelijk gaan fietsen, bij deze dus. Op de flanken van de berg bleken zich verschillende singletrack afdalingen en klimmetjes te bevinden. Er lagen een paar haarspeldbochtjes en zelfs een korte afdaling met wat obstakels en een rockgarden. Prima testparcours dus, het enige nadeel was eigenlijk dat je steeds weer tegen de berg op moest om er vanaf te kunnen en dat heeft me toch wel wat zweetdruppeltjes gekost.
Dat waren niet de enige kosten want voor deze testdag moest betaald worden. Omdat ik als het ware incognito wilde deelnemen heb ik me gewoon vooraf ingeschreven, 12,50 betaald voor een halve dag en netjes de bevestigende mail meegenomen. Pedalen, inbussetje en shockpomp had ik deze keer wel bij me gestoken maar nodig zijn ze niet geweest.


Afbeelding

Meer lezen? Klik hier: http://www.mountainbike.nl/nieuws/2013/ ... eindseberg" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ik ben er bij toeval uitgekomen. Kennelijke ergens de reclame van het event gemist. Maar ik wilde eens ergens anders fietsen niet heel erg ver van Zaltbommel. De dag ervoor een filmpje gezien via het forum en had zoiets van gaaf, een rockgarden. Inderdaad ook al regelmatig langs gereden op de A2 en kijkend naar de berg de gedachte gehad, dat moet ik toch eens even checken.
Aangekomen, moet ik zeggen, zag het er allemaal heel gezellig uit met al die kraampjes. Het was er gezellig druk qua fietsers. Niet overbevolkt gelukkig. Ook leuk stands met leuke goodies om naar te kijken, maar ja met nog een recente aanschaf, die nota bene nog moet afbouwen, hoef ik thuis echt niet met wat nieuws aan te komen. Maar kijken is ook leuk. Gelijk nog even voor mijn vrouw twee Ghost bidons kunnen scoren voor haar fiets, bij de GHOST stand. Kom je eens niet met een bloemetje thuis maar met bidons ;-)

Veel info kunnen vergaren bij de diverse merken en info over banden.

Het was voor mij gewoon een goed, gezellig en met het goede weer leuke event om eens over heen te lopen. Ik denk als je er was om te testen dat je het gewoon goed had getroffen. Wel voldoenden mensen om een gezellige sfeer te krijgen, maar niet overbevolkt, zodat je geen fiets kan bemachtigen.

Locatie erg geschikt. Je kunt op het gebied een goede indruk krijgen van de eigenschappen van de fiets, tenzij je wilt gaan voor een all mountain of zo.

Het gebied is in ieder geval een gebied waar je max op de hoogtemeters kunt gaan zitten. Rockgarden is zeker leuk om mee te pikken.
Plaats reactie