Forum upgrade

vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

Is het een idee om in het verkooptopic een paar categorieën te maken?
bijvoorbeeld * Fietsen > Compleet * Onderdelen / Toebehoren * Kleding / Bescherming
of meer / minder specifiek.
Gebruikersavatar
van Tuyl
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1060
Lid geworden op: ma 1 februari 2010, 15:54
Mijn mountainbike: Specialized epic expert 2021
Contacteer:

vndk schreef:Is het een idee om in het verkooptopic een paar categorieën te maken?
bijvoorbeeld * Fietsen > Compleet * Onderdelen / Toebehoren * Kleding / Bescherming
of meer / minder specifiek.
Zoals het Belgische Mtb forum.

Goed plan!
vndk
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: za 10 augustus 2013, 15:37
Mijn mountainbike: Deventer

van Tuyl schreef:
vndk schreef:Is het een idee om in het verkooptopic een paar categorieën te maken?
bijvoorbeeld * Fietsen > Compleet * Onderdelen / Toebehoren * Kleding / Bescherming
of meer / minder specifiek.
Zoals het Belgische Mtb forum.

Goed plan!
:-q

Net even gekeken * Klik * dat is een goed voorbeeld inderdaad. Alleen kleding nog toevoegen.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Mods

Is het mogelijk om bb-code toe te voegen op dit forum?

Het zou heel fijn zijn als
[table]
[tr]
[th]Naam[/th]
[th]Woonplaats[/th]
[/table]

Hier zou werken.
http://www.teamopolis.com/tools/bbcode- ... rator.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

:-q :-q :-q :-q
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

Het forum maakt al gebruik van BB code, alleen niet álle BB code is beschikbaar.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Kan er nou niks gedaan worden aan grote afbeeldingen die mijn hele layout van het forum verneu...? :cry:

Als ik bijvoorbeeld onderstaand topic bekijk word ik heel droevig.... Of ben ik de enige met dit probleem?
laptop/Firefox 44.0.2/windows 7 (maar ook op windows 10)

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 2#p2111228" onclick="window.open(this.href);return false;
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
suravida
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 9023
Lid geworden op: do 31 mei 2007, 12:06
Mijn mountainbike: Staal!
Contacteer:

Met Chrome op Vista schaalt alles prima mee, zou dus in Firefox kunnen zitten...
Don't be a dick!

Custom steel: http://project12.cc
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Snap ik maar FF is niet echt een onbekende browser dus, mits goed gecodeerd zou deze site ook daarop goed moeten werken. :wink:
If you wanna ride....
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Wellicht dat FF zich niet houdt aan de internetprotocollen die rondom deze functie zijn afgesproken... ;)

Oftewel: we hebben er wel wat aan gedaan, maar als een browser eigenwijs is, kan het zijn dat het helaas niet werkt.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
Forau
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1179
Lid geworden op: di 17 april 2007, 19:42
Mijn mountainbike: Soma / Santa Cruz / Ibis

Ie11 hetzelfde, misschien houdt phpbb zich niet aan de regels.
Tenzij je compatibility view gebruikt, maar dat levert weer andere problemen op.

Edit > Klok / Klepel, ik heb geen verstand van het forum formaat e.d.
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1357
Lid geworden op: do 17 april 2003, 09:25
Mijn mountainbike: is gejat

Er wordt aan die plaatjes een max-width van 100% meegegeven wat in principe goed is maar max-width geldt alleen voor inline elements (https://www.w3.org/TR/CSS2/visudet.html#min-max-widths" onclick="window.open(this.href);return false;). Firefox houdt zich dus aan de afspraken.
Afijn, je moet er dus voor zorgen dat de wrapper div 'table-layout: fixed' krijgt. Zie deze jsfiddle als voorbeeld https://jsfiddle.net/alexryd/BeKkW/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volgens mij ben je er al als je aan de .postbody display: table; en table-layout: fixed; toevoegt maar om eerlijk te zijn heb ik dat niet in firefox getest want ik kan hier geen firefox installeren. Iemand die firefox heeft samen met developer tools kan dit makkelijk testen door deze properties in de css in developer tools aan te passen en te kijken of het werkt.

Hm, laat maar. Werkt niet. Er zal nog een div als table-cell tussen moeten. En zo zie je maar weer :) beste stuurlui, wal, etc. Het is altijd lastiger dan het lijkt.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

De klepel aan de wal verwijt het stuur dat hij lui is!

Nee ok, dat slaat nergens op. Maar het zou wel fijn zijn als iemand met goede know-how bij wijze van vrijwilligerswerk eens wat css/BBcode verzoekjes doorvoort, uiteraard in samenwerking met het beheer. Praktisch alle verzoeken worden niet gehonoreerd, en volgens mij vooral doordat men niet gelijk weet hoe en/of dat het teveel tijd kost. De [img] tag van BBcode heeft officieel ook een width property, dat zou het voor de gebruikers al een stuk eenvoudiger maken om plaatjes tot 600-800px te reduceren.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

En we hebben een vrijwilliger!

Die BB is toch een fijne vent. :-q
Gebruikersavatar
Bergbike
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2992
Lid geworden op: ma 14 november 2011, 22:06
Mijn mountainbike: Grand Canyon AL SL 6.9 2016, Lego Fully 2.7" 2014
Contacteer:

Dat mijn afkorting BB is, maakt mij geen BBcode expert. ;) Helaas, mijn sitebouw kennis gaat niet verder dan html uit het jaar 2005.
Gebruikersavatar
Bowiex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3681
Lid geworden op: di 21 februari 2012, 15:56
Mijn mountainbike: Loekie 3-wieler
Contacteer:

Dat is al meer dan mijn VB uit 1995 of mijn WYSIWYG uit 2015. :lol:
Gesloten