Welk van deze hardtails heeft bij jullie de voorkeur

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!

Welk van deze hardtails heeft bij jullie de voorkeur

Specialized Stumpjumper Comp disc 2004
10
37%
Klein Attitude XV Disc 2004
14
52%
Trek 8500 Disc 2004
3
11%
 
Totaal aantal stemmen: 27
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
Rgr^
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 12:49
Mijn mountainbike: 2004 Specialized Stumpjumper FSR Pro Disc, full XT/XTR met Snelle Fredjes eronder
Contacteer:

De Specialized :D

Blijft natuurlijk een mening maar ik vind de Specialized fietsen kwalitatief gewoon hele goede fietsen (het feit dat ik er zelf 1 heb besteld heeft hier geen reet mee te maken, vond ik ook al voordat ik dat had gedaan). Je krijgt een goed frame, een goede afmontage en niet geheel onbelangrijk: goede service bij eventuele problemen (dat is tenminste wat ik veel heb gehoord van mensen die Specialized rijden). Waar ik sommige mensen wel een beetje gelijk ik kan geven is het feit dat je bij Specialized wel wat extra eurootjes betaald voor de naam (maarja, ze hebben nou eenmaal ook een goede naam). Ik denk trouwens dat dat bij je andere 2 keuzes (trek, klein) ongeveer net zo het geval is...
Om mijn advies toch nog wat objectiever te laten zijn: koop niet een fiets alleen voor het merk maar ga op alle drie je keuzes een stuk rijden. Voel de fiets aan en kies gewoon de bike die het best bij je past. Kijk uiteraard ook naar de prijs die je aanstaat. Behalve de keuzes die je zelf aangeeft zijn er ook nog genoeg andere hardtails op de markt die niet onder doen voor de fietsen die jij prefereert. Cube (jaja robiba dat je dat nog uit mijn mond mag horen) Santos of Cannondale bijvoorbeeld.

Houd ons op de hoogte!

Rogier
Sambal bij?
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Alle drie mooie bikes. Zelf vind ik de Klein erg mooi, en vooral exclusief. De specialized is ook wel mooi, maar ik zou toch voor de Klein gaan, omdat het een mooi frame is en je hem weinig zal gaan zien.
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

De reden voor deze poll is mede ingegeven door mijn (opkomende) twijfel over een Fully. Ik ben aan het sparen voor een epic en heb er inmiddels ook op gereden (erg goed), maar ik weet niet hoe een fully er over 2 jaar uitziet na intensief gebruik. Hoe zit het met de lagers en het onderhoud? Heb ik wel een fully nodig in Nederland (af en toe Belgie) en is een epic van 3000 euro het wel waard als je een hardtail stumpjumper comp disc kan kopen voor 1920 euro. Met inruil van mijn huidige bike, ben ik er dan al bijna. kortom: De balans slaat weer een beetje om naar een hardtail
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
robiba
All rounder
All rounder
Berichten: 116
Lid geworden op: di 26 augustus 2003, 13:53
Mijn mountainbike: cube reaction 2003
Contacteer:

Rgr^ schreef:Om mijn advies toch nog wat objectiever te laten zijn: koop niet een fiets alleen voor het merk maar ga
Voor een CUBE! :D
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

robiba schreef:
Rgr^ schreef:Om mijn advies toch nog wat objectiever te laten zijn: koop niet een fiets alleen voor het merk maar ga
Voor een CUBE! :D
Ruud ik betaal wel mee met die afkoopsom :wink: .

Wat idd zeer belangrijk is en ik net niet meldde was wat Rgr^ postte. De fiets moet bij je passen. Als je zo'n dure/mooie bike wilt kopen zou ik op alledrie een goede proefrit willen maken.
Rgr^
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: di 21 oktober 2003, 12:49
Mijn mountainbike: 2004 Specialized Stumpjumper FSR Pro Disc, full XT/XTR met Snelle Fredjes eronder
Contacteer:

Sjase schreef:
robiba schreef: Voor een CUBE! :D
Ruud ik betaal wel mee met die afkoopsom :wink: .

Wat idd zeer belangrijk is en ik net niet meldde was wat Rgr^ postte. De fiets moet bij je passen. Als je zo'n dure/mooie bike wilt kopen zou ik op alledrie een goede proefrit willen maken.
Hahahaha robiba!!

Enne Sjase: ik was je weer voor :P

Maar om mijn post toch nog een beetje nuttig te maken wilde ik nog wat toevoegen aan het fully/hardtail verhaal. Ik denk namelijk dat wij je hierover niet echt kunnen adviseren. Ik denk namelijk dat dat per persoon totaal verschillend is. Er zijn heel veel redenen te bedenken waarom een fully beter zou zijn dan een hardtail. Maar andersom natuurlijk ook! De keuze ligt wat dat betreft totaal aan jou.. Kijk, over afmontage en frames kunnen we je hier goed advies geven maar hardtail/fully blijft toch een hot item op dit forum. Naar mijn mening zijn in al de discussies die ik hier op het forum gelezen heb over hardtail/fully geeindigd in 0-0. Dit omdat ze allebei plus- en minpunten hebben!
Kijkende naar mezelf heb ik gekozen voor een fully om 2 redenen:

1. (en deze woog het zwaarst mee) ik zit nogal met mijn rug. Lang rijden op een hardtail is voor mij gewoon een totale afmarteling. Die harde klappen kan mijn rug niet aan. Als ik dan afstap dan sta ik de eerste 10 minuten nog krom voorover :D
Door een fully te kiezen zal ik hiervan een stuk minder last hebben (heeft iemand met dezelfde klachten mij verteld).
2. Comfort. Je voelt de hobbels nou eenmaal wat minder op een fully. Aangezien ik meestal niet rijd in wedstrijdverband (en een aantal seconden langzamer niet uitmaakt, wat volgens mij ook al achterhaald is door de goede achterdempers op dit moment) maar voor de fun vind ik dit toch ook wel redelijk belangrijk.

Al met al zijn er zoveel redenen te verzinnen waarom je wel of geen fully zou moeten nemen dat ik alleen maar kan zeggen: JIJ zult uiteindelijk de keuze moeten maken maar doe 1 ding wel : proefrijden!

Succes!

Rogier
Sambal bij?
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

de spezialized is goed maar de klein is nog beter (alles xt), persoonlijk vind ik de klein ook mooier :-q
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

Ik heb niet alles uitgeplozen maar volgens mij verliest de Klein op afmontage.
Maar hij wint het op het frame wat mij betreft!
Exclusiever, echt mooi spul in plaats van mooi spul.
Dus ik denk dat ik voor de Klein zou gaan.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

Sjef schreef:Ik heb niet alles uitgeplozen maar volgens mij verliest de Klein op afmontage.
Maar hij wint het op het frame wat mij betreft!
Exclusiever, echt mooi spul in plaats van mooi spul.
Dus ik denk dat ik voor de Klein zou gaan.
De spezialied heeft een betere vork en achter deraileur, verder is de klein hoger afgemonteerd
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Als ik de wielen die op de Klein zitten en de voorvork inruil (ik zet m'n eigen crossmaxen over), is het dan een goede deal om in plaats daarvan een Fox Float RL te vragen?

Hetzelfde geldt ook voor de Specialized: Is het een redelijke deal als ik de wielset inruil en daar nieuwe XT Crank en XT schijfremmen voor vraag?
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
FSR
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: vr 8 november 2002, 09:06
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR Expert 2004
Contacteer:

Ikke nie snappe...Je denkt nu na over een nieuwe hardtail terwijl je een prachtige Cube (strakke kleur trouwens) uit 2003 hebt :~
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

geld moet rollen
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
Sjase
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1457
Lid geworden op: do 6 februari 2003, 19:24
Contacteer:

Slick schreef:geld moet rollen
Naar mijn bankrekening?

On-topic: Ben je er nog uitgekomen Slick? Wat wordt het?
Slick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: di 18 februari 2003, 22:09
Mijn mountainbike: Specialized Epic Marathon 2004
Contacteer:

Ik heb nog eens goed nagedacht en mezelf afgevraagd wat ik nu zoek in bike. Ik heb nu een HT die me op zich goed bevalt. Als ik een nieuwe HT koop dan moet het een top frame zijn en uitstekende stuureigenschappen hebben. Kortom een topfiets. Een Klein Attitude Xv of Speci Stumpjumper disc helemaal XT 2004 afgemonteerd.
Zoals het er nu voor staat denk ik toch dat ik voor een Epic comp ga. Je hebt dan zowel een HT als een Fully in een en ik kan de Epic nog wat lichter maken door mijn crossmaxen over te laten zetten en de Deore schijfremmen te veranderen voor XT 2004 schijfremmen of Martha's. De zadelpen op de Epic comp is het eerste wat ik verander. Dat wordt dan een Thomson elite.
Ooit een normaal mens ontmoet? .................
.................................en beviel het?
Gesloten