nieuwe mtb budget 2500-3000€

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

Hallo allemaal ben nieuw in het mtb,en jaren geleden een giant atx gereden deze verkocht en een tijd niet meer gefietst.
Ben weer van plan lekker te gaan raggen door de bossen en km,s te maken,weer fanatiek te fietsen :winkie:.Okee dan nu waar ik een vraag over heb. Heb me al een beetje georienteerd en kwam het merk ghost tegen nou is het de ghost rt lector team carbon die het meest aanspreekt deze kost bij bemibike 2699€ en bij tweewielers dormans ook 2699€.Weet iemand hier of dit een goede keuze is of kun je in deze prijsklasse meer fiets krijgen bij een ander merk graag suggesties.Van de merken cube,trek,cannondale.scott,merida spreekt de ghost inc de onderdelen die erop zitten mij het meest aan.Ben van plan de mtb over een aantal weken te gaan halen,graag jullie ervaringen en meningen.alvast bedankt.
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Kijk eens rond voor de helft van het geld? Wie weet ben je het voor het einde van de zomer weer zat, en dan heb je een erg dure fiets in de schuur staan.

Een carbon fiets als beginner is niet aan te raden. Het spul wil wel eens breken bij verkeerd gebruik, wat wel eens gebeurd bij beginners ;).
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

Ga de auto verkopen en wil hier een fully voor kopen eisen zijn moet licht en wendbaar zijn.Het is de bedoeling het meeste op de fiets te doen.En op de frame zit meestal toch een aantal jaar garantie???.
Smoked
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: za 23 februari 2008, 23:15
Mijn mountainbike: Cannondale Rz one-twenty one
Contacteer:

Als het kapot gaat door eigen fout krijg je geen garantie.

Er zijn een stuk meer merken op de markt. Staar je niet blind op derailleurs etc, een frame gaat langer mee.
Maar als het meeste op de weg wilt gaan doen, is een mountainbike, laat staan een fully, dan wel verstandig?
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

Ik woon in gelderland beuningen,wil in malden,groesbeek,nijmegen de bossen in.Zoals ik zei ik ben beginnend en wil een goede fiets voor allround gebruik.Daarom moet het kwalitatief een goede fiets zijn,en rustig aan beginnen om weer wat ervaring op te doen,dan er later spijt van te krijgen.En mogelijk te upgraden in de toekomst beginnend met een goed frame dacht ik.mischien nog ideen of suggesties :-D
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

blub schreef:Ga de auto verkopen en wil hier een fully voor kopen eisen zijn moet licht en wendbaar zijn.
blub schreef:Zoals ik zei ik ben beginnend en wil een goede fiets voor allround gebruik.
Mag ik hieruit concluderen dat je er ook een soort van woon-werk verkeer mee gaat doen?
(in het geval van een 'ja' heb ik nog wel wat aanvullende opmerkingen)

Als je een echte beginner bent en zo'n bedrag over de toonbank wilt smijten zonder enige voorkennis, dan heb je óf geld teveel óf je gaat een stapje te hard.
Ik ga even uit van het laatste.

Heb je behalve fietsen gezien ook al eens op een dergelijk model gereden?
Je zal niet de eerste zijn die een fiets uitkiest die na een aantal ritten toch niet aan de verwachtingen voldoet...
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

Ja mischien ben ik te enthousiast en wil ik te snel.Heb een giant atx gereden met voorvering en laats met een leen giant mtb zonder enige vering de bossen in geweest,dit is allemaal goed bevallen,moet alleen nog een proefrit maken op een full mtb en inderdaad kijken of de verwachting niet te hoog is en uiteindelijk tegenvalt.
Ben op het moment aan het onderhandelen met twee fietsen winkels over de ghost rt lector team carbon.Wat zijn jullie bedenkingen over deze fiets??
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Welke Lector precies? Team, Pro Team, Team Black? (http://www.ghost-bikes.com/2010/en/bike ... rt-lector/" onclick="window.open(this.href);return false;).
Ik denk dat als je voor een fully gaat een race/marathonfully, zoals deze Lector, prima geschikt is voor wat je ermee wil gaan doen in Nederland.
Als je het geld ervoor over hebt, en hij fietst lekker, dan zou ik het doen. Proefrijden dus.
Bij twijfel: verder rondkijken, er zijn andere race/marathonfully's in dit segment. De prijs en het gewicht van de Lector zijn wel erg scherp voor een carbonfully!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

IK bedoel de lector team black 2010 uitvoering :-D
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Wellicht handig als je nog even m'n vraag over het gebruik beantwoord....
(kan je namelijk een echte miskoop schelen).
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

Voor gebruik normale fietspaden daar ontkom je niet aan zonder auto,en uiteraard bospaden,modderpaden,heuvels en bergachtig gebied als ik weer een auto heb.Het is de bedoeling rustig aan te beginnen en zo beetje bij beetje ervaring op te doen.Deze fiets moet dan ook jaren meegaan.Kan deze fiets kopen voor 2350€ zonder zadelpen,zadel en pedalen.Wat zouden jullie doen elk advies is welkom
Livio Livius
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 518
Lid geworden op: zo 9 augustus 2009, 20:49

blub schreef:Voor gebruik normale fietspaden daar ontkom je niet aan zonder auto,en uiteraard bospaden,modderpaden,heuvels en bergachtig gebied als ik weer een auto heb.Het is de bedoeling rustig aan te beginnen en zo beetje bij beetje ervaring op te doen.Deze fiets moet dan ook jaren meegaan.Kan deze fiets kopen voor 2350€ zonder zadelpen,zadel en pedalen.Wat zouden jullie doen elk advies is welkom
Voor dat geld zonder zadel, zadelpen en pedalen! :((
Meld je aan als bloeddonor. Bel gratis 0800 - BLOEDBANK of kijk op http://www.sanquin.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Race: Canyon Ultimate CF SL - Mtb: Idworx MR
Gebruikersavatar
Jelle1707
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2096
Lid geworden op: vr 26 juni 2009, 17:26
Mijn mountainbike: Trek X-Caliber 9

Is het dan nog wel korting? Tenzij je zelf nog die onderdelen hebt uiteraard. Wellicht dat je na aankoop van deze onderdelen alsnog op het oorspronkelijke bedrag uitkomt.
blub
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 13 juni 2010, 21:00

De bike komt bij alle twee de winkels op 2399 van de 2699 inc zadel,zadelpen maar omdat ik deze wil vervangen voor een carbon uitvoering,wil een winkel er nog eens 50€ van af doen.Heeft iemand mischien nog een tip of advies kwa merk bike of is deze keuze wel goed???.Volgens mij is deze bike kwa prijs en kwaliteit een van de betere keuze,s van alle merken op dit moment. :-q
ikkefietse?
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 705
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 22:35
Mijn mountainbike: Specialized Epic Comp, Scott Scale 70
Contacteer:

Rustig aan beginnen, ervaring op doen. En dan een fiets kopen van 2 en een half duizend euro?
Wat ga je over een paar jaar dan wel niet kopen?
Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Plaats reactie