Trek 4300

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
ffknallen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 17:46

Ik heb al vele pagina's op dit forum door gelezen de laatste tijd, en nu ben ik zelf op een fiets gestuit, namelijk de Trek 4300 afgemonteerd Shimano alivio en deze kost 100 euro. Nu mijn vraag of ik voor deze prijs een grote bult kan vallen, of zijn er beter fietsen verkrijgen in de prijsklasse tot 200 euro?

Ik hoop dat ik dadelijk zo sportief ben om 20 keer per jaar met deze fiets de rode mountainbike route in Groesbeek te rijden en 1 keer per jaar met deze fiets de ardennen in te duiken. De vraag daarom, zal deze fiets dat aankunnen (moet nu ook weer geen aldi weg werp fiets hebben)? Wat zal er het eerst slijten? Moet er iets aan deze fiets vervangen worden om er een beetje mee te kunnen fietsen en de heuveltjes in de ardennen 1 keer per jaar mee af te knallen? Of komen er binnen 1 jaartje zoveel kosten bij kijken dat het slimmer is om nu 100 euro meer te investeren?

Alvast bedankt!
rvgerven
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: di 26 mei 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Scott scale 910 2014 XT 29er/Batavus Cyclone Deore XT

Het is natuurlijk maar een mening, maar Shimano alivio is niet echt geschikt voor intensief mountainbiken (meer voor stadfietsen). Als je 20 keer per jaar de rode route in Groesbeek wilt fietsen zou ik minimaal Shimano Deore nemen. Het slijten gaat redelijk gelijk op; als de ketting slijt gaat de cassette natuurlijk ook meeslijten, en de voorbladen.

Probleem voor jou is het budget. Het is voor 200 euro eigenlijk niet mogelijk om een acceptabele fiets te kopen, of je moet wel erg veel geluk hebben. Houdt iig marktplaats in de gaten, soms doen mensen iets van de hand waar ze zelf de waarde niet van kennen (je moet dan wel snel handelen). Je zou in het beste geval je budget kunnen verdubbelen, voor 400 euro zijn prima 2e hands mtb's te krijgen. Succes
maxxride
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: za 22 september 2007, 20:48
Mijn mountainbike: Cube Reaction HS33

Ik heb een Trek 4900 in de verkoop staan. Goede fiets om mee te beginnen. Gebruik ehm zelf 2 a 3 keer per week (goed onderhouden) maar wil nu wat beters ivm MTB virus ;) Mag weg voor een leuke prijs!
ffknallen
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: za 11 juli 2009, 17:46

Bedankt voor de reactie rvgerven!

Ik dacht dat ik een leuke fiets voor een zéér scherpe had gevonden, dus de tegenslag was een beetje groot na het lezen van jouw reactie en het navragen bij wat andere bekenden die mountainbiken...maar ze zeggen idd allemaal het zelfde dat Alivio idd meer voor op het vlakke is en dat ik toch echt naar deore moet gaan kijken...

Dus ik denk dat ik nu maar eens ga richten op de Trek 4500 en de Trek 6000...

Weet je toevallig nog andere merken en types die minimaal gelijk zijn aan deze Trek 4500, zodat ik tenminste makkelijk kan zoeken wat interessant kan zijn? Ben nu aardig in het Merk Trek gedoken, maar van andere merken durf ik niet te zeggen waar ik naar moet zoeken. Ik merk tevens dat veel mensen in mijn omgeving allemaal op Trek rijden.
maxxride
All rounder
All rounder
Berichten: 88
Lid geworden op: za 22 september 2007, 20:48
Mijn mountainbike: Cube Reaction HS33

Cube LTD COMP
Stevens S4/5
Focus

Eer zijn er erg veel :)
PatrickJZ21
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: za 4 april 2009, 17:59
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead 3 2009

kijk ook eens op fietssportief. In deze prijsklasse heb je een heleboel keus. Ik wens je iig veel succes met je mogelijke aankoop.
Plaats reactie