Cannondale dealer regio Ede: beslissing genomen

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Ik ben op zoek naar een goede Cannondale dealer.

Ik ga een scalpel aanschaffen, en in Ede zijn er geen te vinden. Ik vind het niet erg een stukje te rijden. Zag op de site van C'dale o.a.
Stappenbelt in Apeldoorn
Roelofs in Arnhem
Buitenhuis in Hoenderloo
Reerink in Arnhem

Ik zoek een los frame en vork (carbon). De dealer in Veenendaal kan geen losse frames leveren.

Wie kan mij goede ervaringen geven van bovenstaande dealers?

Ciao,

Jan
Laatst gewijzigd door Jan the Man op wo 14 januari 2009, 23:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Gebruikersavatar
Retep87
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1168
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 11:13
Mijn mountainbike: BMC FS02/ragley piglet II/On One Inbred

Hey Jan, hoe staat het ermee :)
Ik kan je Roelofs aanraden. Ze hebben een goed assortiment en deskundig personeel (over het algemeen). Of ze losse C'dale frames leveren weet ik niet. Ze hebben i.i.g. wel losse frames hangen, o.a. van Specialized.

Over Stappenbelt heb ik alleen maar goede dingen gehoord, ik heb er echter geen persoonlijke ervaring mee.
De andere zaken ken ik niet.

Succes met je zoektocht.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Thanks,

Weer een beetje ontdooid :lol:

Had vrijdag een testrit gemaakt op de Scalpel, en kon de achtervering goed testen door de harde achtergrond.f

Ik houd je op de hoogte.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Alex1985
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 750
Lid geworden op: zo 8 april 2007, 17:47
Mijn mountainbike: Giant XTC 1, Giant Trance 1, Commencal VIP nuts

Roelofs goede service
Reerink zou ik voor mountainbike advies persoonlijk niet naartoe gaan
Iets verder maar ook goede service: Pedaleur in Doetinchem

Andere winkels ken ik niet dus kan ik niks over zeggen.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jan the Man schreef:Ik ben op zoek naar een goede Cannondale dealer.

Ik ga een scalpel aanschaffen, en in Ede zijn er geen te vinden. Ik vind het niet erg een stukje te rijden. Zag op de site van C'dale o.a.
Stappenbelt in Apeldoorn
Roelofs in Arnhem
Buitenhuis in Hoenderloo
Reerink in Arnhem

Ik zoek een los frame en vork (carbon). De dealer in Veenendaal kan geen losse frames leveren.

Wie kan mij goede ervaringen geven van bovenstaande dealers?

Ciao,

Jan
Het dealerschap in Veenendaal is recent overgegaan van Rein Veenendaal naar Adventurebikes. Ben je daar al geweest?
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Arjen KV
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 626
Lid geworden op: wo 9 augustus 2006, 08:43
Mijn mountainbike: Fusion Slash, Scott expert racing
Contacteer:

Buitenhuis Hoenderloo heeft een relatief kleine winkel (wel met 2 verdiepingen). Aangezien hij ook van heel veel merken dealer is, zullen er wat minder modellen staan per merk. Maar prima zaak verder (2 fietsen gekocht). Ook Stappenbelt heeft een mooie winkel die denk ik 2 keer zo groot is dan die van Buitenhuis, hier staan denk ik meer echt dure modellen (hier heb ik 1 fiets gekocht). Volgens mij zijn losse cannondale frames nogal duur tov complete fietsen.
Aangezien je al weet wat je wil kan je ook gewoon eerst de winkels opbellen. Mocht het bij deze zaken niet lukken dan kan je nog echt grote cannondale dealers proberen zoals Rijwielpaleis Bilthoven of Ten Tusscher Enschede.
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Ik vind het een beetje raar als een Cannondale dealer geen losse frame sets kan leveren,of zit hier een achterliggende gedachte achter?
@jan man Ben je op de hoogte van het frame exchange programma? Dat scheelt toch wel een paar honderd euro,ligt een beetje aan het frame dat je koopt.
Steelboy
Genius
Genius
Berichten: 1940
Lid geworden op: zo 20 oktober 2002, 22:56

Gaat het om een frameset die als zodanig te leveren is of om een frame wat eigenlijk als complete fiets verkocht wordt...?
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

bert l. schreef: Het dealerschap in Veenendaal is recent overgegaan van Rein Veenendaal naar Adventurebikes. Ben je daar al geweest?
Bedankt voor de tip.

Ik weet dat Adventurebikes nu C'dale dealer is, maar daar beweerden ze dat ze alleen complete fietsen kunnen leveren.

Vandaar dat ik op zoek ben naar een dealer die daar wel aan kan komen.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Steelboy schreef:Gaat het om een frameset die als zodanig te leveren is of om een frame wat eigenlijk als complete fiets verkocht wordt...?
Het gaat om een scalpel carbon met carbon lefty sl2.

jb schreef:@jan man Ben je op de hoogte van het frame exchange programma? Dat scheelt toch wel een paar honderd euro,ligt een beetje aan het frame dat je koopt.
Ik weet van het frame exchange program, maar hoor verschillende prijzen. De ene noemt van 3500 voor 3000, via een ander forum hoorde ik van 3600 voor 2900.
Arjen KV schreef:Volgens mij zijn losse cannondale frames nogal duur tov complete fietsen.
Ze zijn niet goedkoop, echter een Scalpel team compleet kost 7.800 euro. Nu heb ik op mijn Scott scale ook al behoorlijke onderelen zitten, waarvan een groot deel omgebouwd gaat worden. Bovendien zou ik bij de complete fiets toch weer onderdelen gaan vervangen door andere, zoals de zadelpen, stuur en remmen. Nu zou ik met frame/vork/ombouw/enkele nieuwe onderdelen op zo'n 4.500 uitkomen, en kan dan nog enkele onderdelen van de Scott verkopen welke niet op de Scalpel passen.

Bovendien wordt m'n Scott Scale 40 frame van een jaar oud ingeruild voor min. 500 euro, dat krijg ik er nooit voor terug als ik hem zelf ga verkopen.

Ciao,

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

De frameset die jij wil kost 3699 met frame exchange 2999.
Lijkt mij dus beter om een Cannondale frame op MP te kopen voor 100 euro en de Scale los te verkopen.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

jb schreef:De frameset die jij wil kost 3699 met frame exchange 2999.
Lijkt mij dus beter om een Cannondale frame op MP te kopen voor 100 euro en de Scale los te verkopen.
Ik neem aan dat je 1.000 euro bedoeld. Daar vind ik echt geen carbon frame en carbon lefty SL2 voor, nog niet te spreken over de garantie. tweedehand frame nog altijd 1.400 - 1.500 euro en een oud model carbon vork voor 800......

Ciao.

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Sorry,ik was missschien niet duidelijk genoeg:

De frameset die jij wil kost 3699 euro,als je een Cannondale frame inlevert (dat is dus het frame exchange),dan kost de frameset 2999 euro.
Als je dus geen Cannondale frame hebt liggen dan zoek je gewoon op MP ofzo naar een zo goedkoop mogelijk Cannondale frame (100-200 euro ofzo) en dan lever je dat frame in en dan bespaar je dus 700 euro.(3699-2999=700).
Dan hoef je ook de Scale niet in te ruilen en die zou je dan los kunnen verkopen.
Beter krijg ik het niet uitgelegt dus ik hoop dat het nu duidelijk is.
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

Hallo JB,

Nu begrijp ik je.

Het frame exchange program geldt ook voor niet-cannondale frames. Daarom is het interessant om mijn Scott alu frame van een jaar oud in te ruilen.

een frame kopen voor weinig en dan m'n Scott verkopen, is inderdaad een optie. Maar dat vind ik teveel werk, en m'n Scott zou toch niet veel meer opbrengen dan een 200 - 250 euro. Het is een rood XL frame, Scale 40. Maar indien jij interesse hebt ??? :-q

Toch bedankt voor je tip!

Ciao

Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
jb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 616
Lid geworden op: zo 23 oktober 2005, 14:04
Mijn mountainbike: Transition

Nee sorry,maar ik heb geen interesse in de Scale.
Ik wist niet dat dat frame exchange ook een ander merk kan zijn.Wel handig voor je.
Succes met de aankoop!
Plaats reactie