Wie heeft er GF Roscoe ervaring?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
lordbachus
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 734
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 21:09
Mijn mountainbike: Cube Stereo R1 Carb & Bulls Copperhead III Disk
Contacteer:

Capricorn schreef:@ lordbachus: op http://www.bike-magazin.de" target="_blank kan je de testresultaten lezen van "All Mountain Fullys rund 3500 Euro". Hoewel de Roscoe III er prima uitkomt, vindt Bike de Scott Genius 30 het breedst inzetbaar. Bij Mammoet in Den Haag worden alle typen Scott MTB's tegen (erg) scherpe prijzen aangeboden (standaard ca. 20% korting). Wellicht is de Genius de ideale bike voor jou. Veel succes met je keuze!
IK zag vandaag bij de LBS de nieuwe Epic, en dat ziet er toch ook wel heel erg gelikt uit.

Als het goed is krijgt hij aanstonds een demo/test ride maatje M binnen, en die ga ik dan zeker even testen... Volgens de LBS, zijn de vering en de maatvoering van de Epic ook goed af te stellen op Marathon gebruik en zelfs voor gebruik in de alpen. Als ik goed begrepen heb is dit ook wat WickedDJ al aangaf.

Ik ga in ieder geval dus de Epic en de Stumpjumper met elkaar vergelijken. Gezien de goede service die ik altijd bij deze LBS heb gehad wil ik eigenlijk mijn nieuwe bike daar kopen, of als ik een los frame koop, bij deze LBS mijn fiets laten opbouwen.
-
Fietsen daar waar je niet of nooit geweest bent.
Daar gaat het toch eigenlijk om.....www.DanDBikers.nl
-
All Mountain
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 21:39
Mijn mountainbike: Singular Swift Turner Flux Raw 2011, Santa Cruz SOLO C

Gister deelgenomen aan een Trektestdag van MTB Clinic in Arnhem. Ik heb de Fuel ex 9.8 , de Topfuel 9.9 en een hardtail de elite 9.9ssl getest. Ik ging vooral voor de Fuel ex, maar wilde ook de Topfuel wel proberen.

Voor mij gevoel wordt het toch de Fuel ex. Dit is een bike waar je ontspannen op kan fietsen en ook nog wat van de omgeving zien. Klimmen gaat prima op de hele technische en steile stukken na. Hier werkt de zithouding op de fiets niet echt aan mee. Het gewicht vind ik echter prima. Afdalen gaat super; je kunt zo over de opstakels heen rijden; de vering strijkt het allemaal glad. Ik denk dat deze fiets een hoog fun karakter heeft. Ik kan me ook prima vinden in het stukje van Kermit van 2 maart.

Ook nog even de hardtail getest; Wat een fiets! dat ding schiet werkelijk vooruit en je denkt bijna waarom een fuly..
Je kan deze 2 fietsen echter niet vergelijken omdat ze een totaal ander gebruiksdoel hebben.
Twee nieuwe fietsen dan maar??

Tot nu toe dus de Fuel ex. Zaterdag 14 maart op Schoorl een testdag. Dan nóg een keer de fuel ex en de Cannondale rize en nog ergens de Epic proberen te testen.
Wordt vervolgd.
philippevk
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 847
Lid geworden op: za 26 augustus 2006, 18:56
Mijn mountainbike: Spectral 125/Scalpel HT

je kan ook een fuel ex9 kopen en een 8900
zzal qua prijs niet veel veschillen van een 9.8
Capricorn
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 19:53
Mijn mountainbike: '97 Proflex 857 + '11 Trek Remedy 9.9

Hey All Mountain, ik was er zaterdag ook (op een rode Proflex) in Arnhem / Velp. Heb de EX9.8 na de clinic een 1/2 uurtje getest. De 18.5" EX voelde vreemd genoeg te groot voor mij (1.82m); ik kon er namelijk niet heel makkelijk mee sturen. Op 14 maart de 17.5" EX en Top Fuel nog maar 'ns proberen. Nu nog uitvinden waar ik een 18" Cube Sting kan testen.

Voorlopig staat de Epic op 1. Het wordt mij steeds duidelijker dat het geen AM-bike wordt, omdat ik met een typische "XC-race/ Marathon"-bike alles kan doen wat ik wil, inclusief (beperkte) jumps en drop-offs; het komt volgens mij toch vooral aan op rijtechniek i.p.v. veerweg. Hopelijk blijft zo'n lichgewicht bike door mijn verbeterende rijtechniek ook lang genoeg heel.
All Mountain
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 21:39
Mijn mountainbike: Singular Swift Turner Flux Raw 2011, Santa Cruz SOLO C

@capricorn, jammer dat ik je niet gezien heb. Wat je zegt over de framemaat, daar heb ik ook mijn twijfels over. Ik ben zelf 1.80m. De medewerker van Trek wilde me meteen op de 19.5" zetten. ik heb aangegeven dat ik eigenlijk op de 18,5"en de 17,5"wilde rijden. Zodoende heb ik eerst op de 18,5" gereden die me eigenlijk wel beviel. Toen ik voor de zekerheid ook de 17,5" wilde proberen, bleek er op dat moment geen passende zadelpen aanwezig te zijn.
14 maart ga ik dus ook de 17,5" proberen.

Wat voor maat heb jij trouwens van de Epic gereden? De lbs wil me ook op de L (19,5") zetten, maar ik wil toch eerst de M proberen.
All Mountain
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: za 14 februari 2009, 21:39
Mijn mountainbike: Singular Swift Turner Flux Raw 2011, Santa Cruz SOLO C

Verslag van deze MTB clinic Trektestdag: http://www.hansjelles.nl" target="_blank
Capricorn
All rounder
All rounder
Berichten: 140
Lid geworden op: do 10 juli 2008, 19:53
Mijn mountainbike: '97 Proflex 857 + '11 Trek Remedy 9.9

@ All Mountain: na inschatting van de Specialized testcrew heb ik de Epic S-Works in maat M getest. Deze paste en reed perfect. Bij steilere afdalingen / trappen e.d. kon het zadel (in klimstand) goed tussen mijn benen door bewegen. Door mijn relatief korte benen (ca. 81 cm binnenlengte) is dit namelijk nog al eens een probleem, vooral bij bikes met een minder steile zitbuishoek, zoals van de meeste AM-ers. Verder geef ik de voorkeur aan een relatief klein / compact frame omdat ik dan meer bewegingsvrijheid heb en een (veel) wendbaardere fiets. Zoveel mogelijk op je zadel blijven zitten is ook niet echt mijn ding. Als ik dat wel doe merk ik vooral bij (zeer) lange vlakke stukken dat mijn onderrug zwaarder wordt belast.
Gebruikersavatar
Matn
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 934
Lid geworden op: do 17 april 2008, 21:30
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10, Bulls Copperhead 29, Norco Sight A1

Dit topic is inmiddels alweer twee jaar oud maar ik heb het met veel belangstelling gelezen.

Ik sta namelijk voor dezelfde keuze: ik wil een all mountain, vooral omdat ik dat stoere fietsen vindt.
Heel hard hoef ik niet, ik wil vooral fun op mijn tracks: Bergschenhoek, Dorst etc en eens per jaar de Alpen.
(oh, en ook ik ben 40 plus.. )

Ik kijk nu naar de Ghost AMR serie, de Merida 120 en de Roscoe. 12go heeft die Roscoe's nu heel laag geprijsd.

Wat me opvalt is dat nog niemand hier gereageerd heeft op de topic vraag: wie heeft er GF Roscoe ervaring?

Na twee jaar nog steeds niemand??
hidden
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: di 7 september 2010, 19:58
Mijn mountainbike: GF Roscoe 3

Ik denk niet dat het meer nodig is (aangezien het alweer maart is dat er voor het laatste is gereageerd), maar voor het geval er iemand toch vragen heeft sta ik open om mijn ervaring te delen van deze pracht fiets!
Superjeepee
All rounder
All rounder
Berichten: 111
Lid geworden op: za 30 juni 2012, 17:17
Mijn mountainbike: NS Snabb 150 1
Contacteer:

Hai ik heb een GF roscoe 3 en ben lyrisch over dit al mountain monster
Bike the Power
3kes
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 15:07
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 8.9 2017

Hier nu ook een Roscoe 3. Nog niet veel ervaring mee maar de eerste rit over parcours Zeist was super. Dat ding is enorm gretig en vliegt haast.
Plaats reactie