Welke All Mountain?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

Ik ben op zoek naar een All Mountain fiets maar door de bomen zie ik het bos niet meer. Ik zit te denken aan een van de volgende fietsen:

- Scott ransom 30 of 20
- Foes 2:1 FXR of XCT
- Specialized Enduro SL Expert of Comp
- Ibis Mojo
- Santa Cruz Nomad
- Yeti 575
- Intense 6.6

Wie kan mij advies geven of heeft ervaring met een van deze fietsen?

Bedankt alvast voor de berichten

Max
Fanman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4554
Lid geworden op: ma 26 september 2005, 00:20
Mijn mountainbike: SC Blur LTc & Salsa El Mariachi
Contacteer:

Zo, wat is je budget? Want het zijn prijstechnisch gezien nogal uiteenlopende modellen.... :roll:

Wat meer input zou handig zijn.
Work... the eight hours between bicycle rides.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Puur op basis van eigen waarnemingen en wat praktische gedachten zeg ik:
- Santa Cruz Nomad
- Yeti 575

Maar het is maar net waar je met je 'All Mountain' het accent op wil leggen.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

Het budget is ongeveer EUR 2500 - EUR 3500. Ik ga h'm trouwens in de US kopen. De fietsen zijn daar goedkoper (helaas is de USD omhoog gegaan).

Onder All Mountain versta ik een fiets die zowel kan klimmen als dalen (DH). Een allraounder. In Nederland fiets ik voornamelijk XC maar fiets ook veel in het buitenland (Belgie, Italie, Frankrijk) en daar gaat het er wat heftiger aan toe! Van lange klimpartijen tot aan snelle afdalingen met de nodige heftige jups.

Max
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Ga je hem online in de VS kopen, ga je daar heen en neem je de fiets mee terug of woon je daar? In de eerste gevallen moet je ook rekening houden met verzendkosten (die fors kunnen zijn) en douane heffingen.
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

George schreef:Ga je hem online in de VS kopen, ga je daar heen en neem je de fiets mee terug of woon je daar? In de eerste gevallen moet je ook rekening houden met verzendkosten (die fors kunnen zijn) en douane heffingen.
Momenteel woon ik daar (Connecticut) nog maar komt binnenkort weer officieel terug naar Nederland. Op dit moment reis ik heen en weer.

De nieuwe fiets gaat mee met de verhuizing als inboedel.
ibex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:16
Mijn mountainbike: cannondale rize 4 lefty

Van alle fietsen die je opnoemt ken ik alleen de ibis mojo, in amerika is deze fiets al 2 jaar achter elkaar als beste all-mountain bike gekozen :-q kijk maar eens op de side van MTBR.
Het wel bekende duitse moutainbike blade BIKE heeft Mojo ook getest met noch 9 anderen bikes, de Mojo werd teleurstelend 10 en laatste. De fiets schijnt vooral voor de Californische trails gemaakt, niet zo voor de bochtige en steen achtige steen trails hier in europa. Maar kijk zelf maar eens op http://www.bike-magazin.de/" target="_blank en dan bij suchen ibis mojo en je vindt de test.
Ik zelf heb pas een Cannondale Rize besteld dat is ook een All-moutain met 13cm veer weg.
Veel succes met je keuze :-q
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

ibex schreef:Van alle fietsen die je opnoemt ken ik alleen de ibis mojo, in amerika is deze fiets al 2 jaar achter elkaar als beste all-mountain bike gekozen :-q kijk maar eens op de side van MTBR.
Het wel bekende duitse moutainbike blade BIKE heeft Mojo ook getest met noch 9 anderen bikes, de Mojo werd teleurstelend 10 en laatste. De fiets schijnt vooral voor de Californische trails gemaakt, niet zo voor de bochtige en steen achtige steen trails hier in europa. Maar kijk zelf maar eens op http://www.bike-magazin.de/" target="_blank en dan bij suchen ibis mojo en je vindt de test.
Ik zelf heb pas een Cannondale Rize besteld dat is ook een All-moutain met 13cm veer weg.
Veel succes met je keuze :-q

Thanks! :-q Het wordt er alleen niet makkelijker van :~ Zit dus nu te twijfelen of de Ibis wel is wat ik wil. In Frankrijk en Italie ga ik voornamelijk van rots/steen achtige trails af.....

1 down 6 to go :-D
Laatst gewijzigd door Max1000 op za 6 december 2008, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Niet omdat ik 'm zelf heb hoor, maar wat is er mis met de Yeti?

De meeste onderbuizen hebben een hekel aan dat soort trails en als dat een issue voor je is zou de Intense ook af moeten vallen, want die onderbuizen zijn ook niet bepaald rots-proof.

De veerdraaipunten zitten bij de Yeti best gunstig als je het in het modderhoekje gooit.

Kijk ook eens naar het kader 'leverbaarheid. Niet elk frame is year-round goed te krijgen.

Vooralsnog mag je wat mij betreft wel iets meer je mening ventileren, want nu krijg ik er eigenlijk geen hoogte van.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Tanja
Reporter
Reporter
Berichten: 3156
Lid geworden op: vr 17 augustus 2001, 02:00

Hey, ben zelf ook soortgelijke afwegingen aan het maken.
Heb van MBR deze review gedownload (mail even, stuur ik 'm je door)

Staat je Enduro en Marin in (daarnaast ook een GT, Lapierre en Trek)
Max1000
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: vr 5 december 2008, 17:59

Wicked DJ schreef:Niet omdat ik 'm zelf heb hoor, maar wat is er mis met de Yeti?

De meeste onderbuizen hebben een hekel aan dat soort trails en als dat een issue voor je is zou de Intense ook af moeten vallen, want die onderbuizen zijn ook niet bepaald rots-proof.

De veerdraaipunten zitten bij de Yeti best gunstig als je het in het modderhoekje gooit.

Kijk ook eens naar het kader 'leverbaarheid. Niet elk frame is year-round goed te krijgen.

Vooralsnog mag je wat mij betreft wel iets meer je mening ventileren, want nu krijg ik er eigenlijk geen hoogte van.
Sorry mijn fout Ik bedoel dus de Ibis en niet de Yeti...begin ze nu allemaal door elkaar te halen... :oops:
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Ik denk dat je met de SC nomad en de intense 6.6 net een stap te ver gaat om het geheel aangenaam fietsbaar te houden in NL ( waar je de meeste tijd zal rijden. neem ik aan ).De nadruk van deze fietsen ligt imho te veel op de afdaling

ook al eens naar de SC blur LT gekeken of de transition covert ( zijn in de us leuk geprijsd), turner 5spot..
Allen met de ingredienten goed fietsbaar omhoog en vlak terrein , en stevig genoeg om eens los te gaan naar beneden
ibex
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:16
Mijn mountainbike: cannondale rize 4 lefty

Trouwens de Ibis is niet in Nederland te koop ,wel in wiesbaden Duitland zit een Dealer.
Voor jouw natuurlijk geen probleem omdat je toch in de States woont kun je hem daar waarschijnlijk vrij makkelijk kopen :lol:
Het schijnt een ongeloofelijke klim geit te zijn, over wortels en stenen houdt hij bijna altijd de wielen op de grond door zijn soepele vering.
Ook het frame of te wel de fiets ziet er heel goed uit :-q
Sorry dat het je misschien nu je keuze wel heel moeilijk maak :-{ Maar het is ook niet makkelijk , ik persoonlijk vind een auto kopen makkelijker dan een mtb kopen (er is verschrikkelijk veel keus). :wink:
IK zelf heb toch een beetje spijt dat ik deze fiets niet besteld heb :-? Maar de Rize die ik in januarie krijg is absolut een top fiets en ziet er ook geweldig uit :winkie:
Trouwens de Ibis Mojo is niet echt een goed kope fiets in States zal ie wellicht veel goedkoper zijn.
Nogmaals veel succes met je keuze, het valt niet mee :-{
Plaats reactie