Deore of LX?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Sun-Tzu
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Mijn mountainbike: Sensa Catena 2007

Ik ben bezig met een nieuwe MTB aan te schaffen, maar zal heirvoor nog voor moeten sparen. Nu is de vraag of het het geld waard is om een volledige LX-montage of volledige Deore-montage te nemen. Ik wil namelijk eigenlijk deze kopen, de LX-afmontage zit op 779 euro en de Deore-afmontage zit op 639 euro.

De vraag is of het verschil hiertussen het geld waard is. (Ben zelf 16 met een niet zo'n heel groot inkomen)

Alvast bedankt :)
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Zit het prijsverschil puur en alleen in de Deore/LX onderdelen of verschillen de fietsen verder ook nog?
Sun-Tzu
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Mijn mountainbike: Sensa Catena 2007

DopeMan schreef:Zit het prijsverschil puur en alleen in de Deore/LX onderdelen of verschillen de fietsen verder ook nog?
Prijsverschil zit hem alleen in Deore/LX onderdelen. Verder zijn wielen/frame etc allemaal hetzelfde.
Gebruikersavatar
shiverer
Site Admin
Site Admin
Berichten: 17266
Lid geworden op: wo 7 april 2004, 20:49
Mijn mountainbike: Crisp - Turner Flux
Contacteer:

In mijn ervaring is LX significant duurzamer dan Deore.

-- Erger u niet, verwonder u slechts.. -- Small hops, grasshopper.. -- <2 --
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

Vork ook?
Don't believe the hype!
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Welke onderdelen zijn dan LX? Alleen de voor- en achterderailleur of ook de naven, crank, shifters etc..etc...?

Als echt alle onderdelen LX zijn i.p.v. Deore dan zou ik de duurdere versie nemen omdat het allemaal toch iets beter is dan de Deore. Je zult namelijk goedkoper uitkomen als het bij aanschaf allemaal erop zit dan dat je het later wilt gaan upgraden.
Laatst gewijzigd door DopeMan op wo 7 februari 2007, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Sun-Tzu
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Mijn mountainbike: Sensa Catena 2007

HotSnail schreef:Vork ook?
Hoe bedoel je? De vork is in beide montages hetzelfde ja.
De website die gegeven stond: schreef:Sterke en licht Super Lite aluminium frame, met geveerde voorvork Rock Shox Tora 302 met Lock-Out.

27 versnellingen Shimano Deore LX, Shimano Deore LX achterderailleur, Shimano Deore LX voorderailleur, Shimano Deore LX shifters, Shimano Deore LX crank + ketting + cassette.

Aluminium dubbelwandige velgen met Shimano Deore LX naven en Schwalbe Racing Ralph banden.
De fiets met alle LX onderdelen kost dus 779 en dezelfde fiets maar dan zijn alle LX onderdelen vervangen door Deore onderdelen kost 639. De plaatjes op de website moet je nie tnaar kijken, die kloppen voor geen meter.
DopeMan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: za 5 augustus 2006, 18:12

Ik zou €140,- meer uitgeven en voor de LX-versie gaan!
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

LX!

Ik ben zelf ook 16 en heb een nog kleiner budget, ik ben toen gegaan voor een tweedehands. Dat lijkt mij ook een goede optie voor jou ;)
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Niet te lang over nadenken, die €140,- is het absoluut waard. Betaalt zich terug in duurzaamheid en trefzekerder schakelen.
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Gebruikersavatar
BikerBert
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5815
Lid geworden op: di 18 april 2006, 18:22
Mijn mountainbike: Sensa Livigno Sport 29er
Contacteer:

DopeMan schreef:Welke onderdelen zijn dan LX? Alleen de voor- en achterderailleur of ook de naven, crank, shifters etc..etc...?

Als echt alle onderdelen LX zijn i.p.v. Deore dan zou ik de duurdere versie nemen omdat het allemaal toch iets beter is dan de Deore. Je zult namelijk goedkoper uitkomen als het bij aanschaf allemaal erop zit dan dat je het later wilt gaan upgraden.
Intersens monteerd de volledige groep van Deore/LX/XT/XTR, en niet zoals zoveel andere merken doen alleen de achter derrie XT. Er bestaat zelfs de mogelijkheid om een aantal opties mee te bestellen zoals een andere vork of/en andere remmen. Zelf heb ik gekozen voor de Recon351 vork en de Magura HS33 remmen en heb hier totaal geen spijt van gehad.

Ik zou zeker voor de LX versie gaan als ik de Topic starter was, het is de meerprijs zeer zeker waard.
Life itself cannot give you joy
Unless you really will it.
Life just gives you time and space
Its up to you to fill it.
Sun-Tzu
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: wo 10 mei 2006, 21:27
Mijn mountainbike: Sensa Catena 2007

Oke, ik heb me laten overtuigen. Ik ga dus voor de LX afmontage. @ remonrace, ik krijg ongeveer 200 euro p/m salaris, maar heb nogal moeite om dit op te sparen en niet uit te geven ;) Ik ga zoizo niet voor 2e hands, je weet nooit precies wat ermee gebeurd is etc.
remonrace
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4285
Lid geworden op: zo 28 augustus 2005, 19:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper A1 pro Fs
Contacteer:

Zeker als je 200,- p.m. verdient zou ik een tweedehands kopen, dan is er namelijk niet meteen iets aan de hand als je een miskoopje heb gedaan :tong Ik doe het namelijk maar met 100,- p.m.

En tsjah.. sparen moet je leren he :tong
Never say 'Ooops', always say 'Ah, interesting'
Plaats reactie