Verschil tussen atb en racefiets (spoed)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Ik heb wel eens gehoord dat je met nat weer of natte ondergrond snel lekke banden krijgt, is dat waar? Moet ik hier rekening mee houden?
msxx
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5179
Lid geworden op: zo 16 mei 2004, 15:13
Mijn mountainbike: Een Yank
Contacteer:

Vind je zelf dat het logisch klinkt?
Een gewezen verslaafde
HotSnail
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3209
Lid geworden op: zo 17 april 2005, 17:25
Mijn mountainbike: Iron Horse MKIII; OnOne 456; Commencal Supreme MiniDH (in opbouw)
Contacteer:

de lekke banden die ik heb gehad waren voor een groot deel wel met nat weer.... echt een onderzoek kun je het niet noemen, maar toch.
Als vreklaring zou ik kunnen bedenken dat het water als smeermiddel gaat werken waardoor bijvoorbeeld een doorn makkelijker door de band kan komen.
Don't believe the hype!
Aapjes
Genius
Genius
Berichten: 1844
Lid geworden op: wo 29 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Episch Vonkende Yeti

Whehe; het is wel te merken dat is een MTB-forum is! :-q
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Ik schaf uiteraard ook een km-teller aan.
Wat raden jullie me aan? Mét draad of draadloos? Ik heb altijd met draad gehad, dus ben onbekend met draadloze gevallen. Is dat wel betrouwbaar zo'n draadloos ding? Is de batterij duur niet korter?
Bikertje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3833
Lid geworden op: ma 25 april 2005, 19:44
Mijn mountainbike: Mountainbike?

als je altijd draad hebt gehad, gewoon weer met draad doen? goedkoper, geen geklooi met bereik enzo wat je wel is hebt bij draadlozen, en het werkt allemaal minimaal net zo goed...
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Bikertje schreef:als je altijd draad hebt gehad, gewoon weer met draad doen? goedkoper, geen geklooi met bereik enzo wat je wel is hebt bij draadlozen, en het werkt allemaal minimaal net zo goed...
Ok, bedankt voor de tip. Ik doe d'r gewoon eentje met draad d'r bij :-D
tormento
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: za 3 februari 2007, 16:04
Mijn mountainbike: epic

mijn fout, verkeerde zin.
carbon is een goede keuze, bij zwaardere rijders is alleen een stabiele vork(carbon of alu) gewenst.
bagger
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2720
Lid geworden op: wo 30 maart 2005, 17:13

Dirky schreef:Ik heb wel eens gehoord dat je met nat weer of natte ondergrond snel lekke banden krijgt, is dat waar? Moet ik hier rekening mee houden?
HotSnail schreef:de lekke banden die ik heb gehad waren voor een groot deel wel met nat weer.... echt een onderzoek kun je het niet noemen, maar toch.
Als vreklaring zou ik kunnen bedenken dat het water als smeermiddel gaat werken waardoor bijvoorbeeld een doorn makkelijker door de band kan komen.
Komt imo eerder doordat er met nat weer sneller steentjes oid aan je band blijven plakken die je er bij de volgende omwentelingen inrijdt.

En of je er rekening mee moet houden? Ja, altijd. Ook met droog weer. Pompje, reservebandje/plakspullen en bandelichters meenemen dus.
Of genoeg geld voor een taxi.
"Adventure is just bad planning"
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

Let effe op je houding als je voor een race gaat.
Op een MTB zit je veel meer rechtop dan op een race.
De 1 kan hier beter tegen als de ander en als je het 1 gewend bent is overstappen op een andere houding misschien lastig.
Kijk effe of je een paar testritjes van 1 a 2 uur op een leenracefiets kan maken om te kijken of jouw de nieuwe sportieve houding wel ligt.
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Tadaa!
Vanmorgen heb ik hem gekocht. Tijdens een proefritje merkte ik dat het een superfijne fiets is, dus ik denk dat ik er nog lang plezier van ga hebben.
Het is er 1 als hier: http://www.psycrithm.com/archives_psycr ... G_1867.JPG maar ik heb dan een tripple voorblad.
Ben d'r superblij mee!
Gesloten