Welke vorklengte in een S-Works HT

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

In het dealerboek zie ik dat een S-Works met een F90X geleverd wordt. Het frame heb ik inmiddels besteld (21"), maar nu de vraag welke vorkmaat verstandig is.

Zoals ik 't nu zie moet 't sowieso een terralogic worden.

Iemand een idee ?
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

de F90 wordt als ik me niet vergis alleen in specialized gebruikt.

In het S-works HT frame mag volgens het boekje max 100mm.
Heb zelf 100mm erin zitten, maar als ik de kans kreeg om de F90 voor een leuk prijsje te kopen zou ik dat zeker meteen doen !
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

lantaarnpaal schreef:de F90 wordt als ik me niet vergis alleen in specialized gebruikt.

In het S-works HT frame mag volgens het boekje max 100mm.
Heb zelf 100mm erin zitten, maar als ik de kans kreeg om de F90 voor een leuk prijsje te kopen zou ik dat zeker meteen doen !
Maar de enige manier om aan een nieuwe F90X te komen is een hele fiets kopen, toch ?
Erikje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2968
Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00

9 cm veerweg is interessant, interessanter is hoe hoog een vork inbouwt.... Een Marzocchi 85mm en een Manitou 100mm kunnen goed dezelfde hoogte hebben.
Dus: hoe hoog is een Fox90?

Erikje
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

geen idee wat de hoogte is, je kunt ze af en toe wel eens via ebay kopen.

ik ben nog steeds aan het hopen dat er iemand naar me toekomt en zegt: "voor 50 euro mag je hem hebben"

/me droomt verder.....
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Erikje schreef:9 cm veerweg is interessant, interessanter is hoe hoog een vork inbouwt.... Een Marzocchi 85mm en een Manitou 100mm kunnen goed dezelfde hoogte hebben.
Dus: hoe hoog is een Fox90?

Erikje
Dat is ook precies mijn punt. Ik vraag me af met welke vork ik de juiste geometrie krijg :) M'n LBS rijdt zelf ook een S-Works HT, met een F80X.
lantaarnpaal
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 517
Lid geworden op: di 24 januari 2006, 14:21
Mijn mountainbike: Merida Big nine 7000
Contacteer:

StevenK schreef:
Erikje schreef:9 cm veerweg is interessant, interessanter is hoe hoog een vork inbouwt.... Een Marzocchi 85mm en een Manitou 100mm kunnen goed dezelfde hoogte hebben.
Dus: hoe hoog is een Fox90?

Erikje
Dat is ook precies mijn punt. Ik vraag me af met welke vork ik de juiste geometrie krijg :) M'n LBS rijdt zelf ook een S-Works HT, met een F80X.
dat ga je dus zo goed als niet merken, verschil is te miniem. Maar dat ligt ook aan je manier van fietsen je favo houding etc.
ik heb hetzelfde frame en zou voor de F90 gaan als je daar zo aan kan komen. Wat meer veerweg is nooit weg, zeker niet als het een Fox is. :P
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

lantaarnpaal schreef:dat ga je dus zo goed als niet merken, verschil is te miniem. Maar dat ligt ook aan je manier van fietsen je favo houding etc.
ik heb hetzelfde frame en zou voor de F90 gaan als je daar zo aan kan komen. Wat meer veerweg is nooit weg, zeker niet als het een Fox is. :P
Ach, en gezien mijn gewicht.....
bikybiky
Genius
Genius
Berichten: 3715
Lid geworden op: za 27 september 2003, 20:53
Mijn mountainbike: Ibis Ripley v4
Contacteer:

zou het en keer bij je specialized dealer proberen om een 90 via de service/garatie te kopen
Ride First Work Later!!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

bikybiky schreef:zou het en keer bij je specialized dealer proberen om een 90 via de service/garatie te kopen
Die vraag is sowieso al uitgezet, maar daar is nog geen antwoord op.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Update van de LBS: het schijnt dat een 90X een 100X met een 10mm vulplaat onder de luchtkamer en een andere sticker.

Dus ik bestel een F100X.
Sensei
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: wo 17 september 2003, 00:26

StevenK schreef:Update van de LBS: het schijnt dat een 90X een 100X met een 10mm vulplaat onder de luchtkamer en een andere sticker.

Dus ik bestel een F100X.
Klopt je kan van een 80 geen 100 maken en van een 90 misschien ook geen 100. Maar van een 100 kan je zowel een 90 en een 80 maken.

En je haalt uit een 100 ook geen 100 mm! Algelopen weekend in liburg haalde ik 79mm uit een F100X, zou wat meer kunnen. Maar je krijgt nooit alle lucht ingedrukt.

Het gaat alleen om de inbouwhoogte, dat ze kozen voor 90. Vindt het heel erg overdreven maar goed.
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Sensei schreef:
StevenK schreef:Update van de LBS: het schijnt dat een 90X een 100X met een 10mm vulplaat onder de luchtkamer en een andere sticker.

Dus ik bestel een F100X.
Klopt je kan van een 80 geen 100 maken en van een 90 misschien ook geen 100. Maar van een 100 kan je zowel een 90 en een 80 maken.

En je haalt uit een 100 ook geen 100 mm! Algelopen weekend in liburg haalde ik 79mm uit een F100X, zou wat meer kunnen. Maar je krijgt nooit alle lucht ingedrukt.
Hé, met mijn mijn gewicht moet dat toch wel lukken :)
Plaats reactie