Veel gelezen maar er nog niet uit ,welke bike ???

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Bikerboy30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 19:57

Hoi

Ben op zoek naar een nieuwe mountainbike (hardtail),heb al veel op deze site gelezen over wat goed is en wat niet.
Ik wil er voornamelijk op rijden in bossen,duin en op de weg.
Ik ben 1,83 lang weeg zo'n 100 kg ,dus een goeie voorvork is dus wel vereist. Zelf dacht ik aan de volgende modellen:

Gary fisher tassajara € 599
http://www.12gotrading.com/?page=record ... erby=soort

Merida matts miami € 535
http://www.derks-wielersport.nl/catalog ... s_id/10067

Gitane rocks 1.4 € 479
http://www.bikesonline.nl/

Mijn budget is 600 euro dus is wat beperkt ,en 2de hands spul koop ik liever niet ,wat denken jullie zit hier iets goeds tussen ?
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

De Merida is mooi uitgerust voor die prijs. Maar heb je de kleine lettertjes van Derks-Wielersport wel gelezen?
Speciale aanbieding. Wij bieden u deze fiets bij inruil van uw oude racefiets of mountain bike. U betaalt nooit meer dan de hier aangegeven prijs. Onze aanbieding is gebaseerd op inruil van een fiets die voor ons geen of weinig doorverkoopwaarde heeft.
De GF Tassajara is een toppie fiets en al helemaal voor die prijs. Bijna alles is Deore (op de remhendels, V-brakes en crankset na) en hij heeft één van de beste vorken in zijn (oorspronkelijke) prijsklasse. Als ik me niet vergis heeft Manitou ook stuggere veren los verkrijgbaar, deze zouden perfect moeten zijn voor jouw gewicht. De Gitane zou ik iig niet doen. Het frame heeft een open balhoofd design, joost mag weten waarom. De Intersens XC 510 (€ 559) is ook een hele goede bike met volledig Deore, en voor de RS Judy TT vork bestaan ook stuggere veren. Hoe 12gotrading dat voor je regelt weet ik niet, maar het zou geen probleem moeten zijn.
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Bikerboy30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 19:57

Leuk die kleine lettertjes ,vreemde is alleen dat ik 'm zo online kan bestellen :~

Gelukkig heb ik 'm ook bij een lbs gezien ,alleen die had een 22 inch versie staan en vroeg er 625 euro voor. Misschien dat dat met mijn lengte ook net gaat?
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Bikerboy30 schreef:Gelukkig heb ik 'm ook bij een lbs gezien ,alleen die had een 22 inch versie staan en vroeg er 625 euro voor. Misschien dat dat met mijn lengte ook net gaat?
Zou ik niet doen, is denk ik net een stukje te groot. Ik snap dat je graag snel je fiets wilt hebben, maar je kunt beter een paar dagen wachten en zorgen dat je een fiets te pakken krijgt in de goede maat.
Gebruikersavatar
Globe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1735
Lid geworden op: do 30 mei 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Krampus. What Else? Well, A Karate Monkey SS and a Gary Fisher Ferrous Scrap Edition

Met jouw lengte gaat een 22 inch dan weer nét niet. Kijk eerder naar een 19 inch. Wat ik van de site van Derks begrijp is dat die 699 de maximale prijs is. Ruil je wat in gaat de prijs naar beneden denk ik.

Verder denk ik dat die vork een RST/Suntour vork is met een Merida Sticker. Zal niet de beste vork zijn voor jouw gewicht.
Ride & Smile.

- No ladies. This ain't green nailpolish on my bike. And will you please stop throwing panties at me? -
defaulty
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: di 1 februari 2005, 19:52
Mijn mountainbike: Merida Matts Miami
Contacteer:

Heb zelf ook de Merida matts miami(zo'n maand of 6 nu).
Heb hem in het matzwart en is heel erugh mooi.
Degelijk fiets...al veel in drunen mee geweest en alles is nog in perfecte staat.....is ook een questie van onderhoud hey.
Kben zelf 177 cm en heb de 20 "
500 eurie bij Besters en Zonen in Bergen op zoom inclusief 2 servicebeurten.
Hoop dat je wat aan de info hebt.

Greetings van Defaulty
Bikerboy30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 19:57

Ben er uit het wordt de merida matts miami natuurlijk in matzwart ,is misschien net ietsje minder afgemonteerd(eigenlijk alleen een mindere voorvork)dan de gary fisher tjassara.Maar de gf zou ik via internet moeten bestellen ,terwijl ik de merida bij een lbs kan halen(wel 20inch natuurlijk).

Bedankt voor jullie snelle reakties!!! :-q
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

Bikerboy30 schreef:Maar de gf zou ik via internet moeten bestellen ,terwijl ik de merida bij een lbs kan halen (wel 20inch natuurlijk).
Hoezo "natuurlijk"? Ga nou eerst even meten, anders rij je straks op een te groot frame en dat is niet de bedoeling.

De juiste fietsmaat
Hoe meet ik de binnenbeenlengte?
Wrenchscience Sizing System
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Bikerboy30
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 7
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 19:57

De Perfekte framemaat voor mij, is volgens m'n berekeningen 19.5 inch.De merida is er in 18 inch of 20 inch,dus leek mij 20 inch wel 't beste.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Wat ik van de Derks site begrijp is dat je nooit meer betaald dan 535 euro als je iets inruilt met weinig verkoopwaarde (een oud barrel o.i.d.) Het kan zo zijn dat je minder betaald, als je iets beters inruilt. Als je niets inruilt zul je waarschijnlijk ook wel korting krijgen.

(zo te zien betreft het hier alleen een 22 inch, dus je hebt er sowiezo weinig aan).
Laatst gewijzigd door PFW op wo 27 juli 2005, 13:42, 1 keer totaal gewijzigd.
fietsertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: do 24 april 2003, 17:52
Contacteer:

@ Bikerboy30: okee, dan heb ik niets gezegd. :tong
'Hippies, hippies. They're everywhere. They wanna save the earth, but all they do is smoke pot and smell bad.'
Plaats reactie