Trek 6700

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Repel Steeltje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 juli 2005, 12:38

Hey,

IK ben op zoek naar een MTB voor een beginner (eerste deftige MTB). Ik ken dus niets van specs en dergelijke en twijfel tussen een nieuwe of 2ehands.

Ik kan een 2ehands Trek 6700 disc van 2001 krijgen voor 400 euro. Dit lijkt mij een goede deal maar veel informatie is hier echter niet over te vinden, enkel dit (non disc versie) :
http://www.djwriter.com/cycling/bikes/Trek.html
en dit (tekst in Russisch) :
http://www.bike-pro.kiev.ua/testTrek.htm

Wat denken jullie ervan ? Doen of beter meer geld uitgeven voor een nieuwe ?
Thijsje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3159
Lid geworden op: ma 14 juni 2004, 18:49
Mijn mountainbike: Trek Superfly
Contacteer:

Vind ik geen goede deal... Een nieuwe 6700 (disc) kost € 1099,- en die kun je ook vast nog wel ergens goedkoper krijgen. Deze fiets is al 4 jaar oud (en de rest) en dan vraagt hij nog steeds ongeveer 2/5 van de nieuwprijs!
Repel Steeltje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 juli 2005, 12:38

Maar gaat een 6700 van 2005 zoveel beter rijden dan een goed onderhouden 6700 van 2001 ? Indien nee, dan lijkt het mij niet de moeite om er zoveel meer voor neer te tellen. Of zie ik dat verkeerd omdat de niewe waarschijnlijk nog veel langer te leven heeft ?

Ik denk ook wel dat de MTB nog in redelijk goede staat is daar hij volgens mij al enkele jaren gewoon in de garage gestaan heeft daar de eigenaar al enkele jaren over een betere MTB beschikt. Dus is de vraag eingenlijk, monteert Trek nu veel betere onderdelen op een 6700 dan 4 jaar geleden of is dat verschil niet echt de moeite ?
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

ik denk dat je voor 400 hiermee een redelijke fiets hebt. en ja ze gaan bij goed onderhoud wel een stuk langer mee dan 4 jaar. ik heb nog steeds een 6500 ernaast en daar heb ik tot vorig jaar volop mee gereden en die is van 1995 ok de onderdelen zijn in de loop der tijd vervangen (geupgrade en voor de sier vervangen) maar het frame is nog in goede staat (ook de enige staat... heb alleen het frame nu nog over onderdelen zijn verkocht) maar als ik zo het plaatje bekijk is die redelijk up to date qua systeem.. de 6500 van mij had origineel nog 21 versnellingen.
Repel Steeltje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: wo 20 juli 2005, 12:38

Ok, bedankt voor de info. Ik ben toch maar een nieuwe 6500 gaan halen, die was uiteindelijk niet zoveel duurder en heeft XT vanachter.

morgen is gaan benchmarken 8)
Plaats reactie