Votec Tox??

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5895
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Ummm....... Downhill in Fryslân ? Van de terp af ?
Doet me denken aan aan een 4-wieldrive in hartje Amsterdam.
Staat leuk maar je hebt er niet veel aan. :-D
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
RobsteZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 juli 2005, 21:17
Mijn mountainbike: Wilier Carati LX
Contacteer:

achja, ik wil er maar mee zeggen dat een dubbelkroon's vork die fiets gewoon afmaakt :-D
Goeie Dei, Hoeist D'r Mei??
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

RobsteZ schreef:achja, ik wil er maar mee zeggen dat een dubbelkroon's vork die fiets gewoon afmaakt :-D
...afmaakt in de zin van kapotmaakt ja.
Gebruikersavatar
Bommie
Site Admin / Fotograaf
Site Admin / Fotograaf
Berichten: 5645
Lid geworden op: za 15 september 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Blur CC, Radon Black Sin 10.0

RobsteZ, wat de mensen je hierboven duidelijk proberen te maken is dat je met een echt downhil vork het rijgedrag van het frame totaal om zeep zou helpen. Een vork met meer veerweg dan het frame voor ontworpen is zal zorgen voor een soort "choppergevoel" als je op de fiets zit, en tevens voor sloom stuurgedrag. Het extra gewicht aan de voorkant zal er voor zorgen dat je fiets bij een sprong of dropje de neiging krijgt om voorover te duiken om dat hij uit balans is.

Als je persé de look van een dubbelkroons wilt moet je gewoon voor de GS6 gaan die er standaard inzit. IMHO doe je het frame qua looks echt te kort, maar je hebt dan wel een dubbelkroons vork die ook nog past bij de geometrie van het frame.

Als je echt richting (lichte) Freeride wilt zit je volgens mij bij het verkeerde model te kijken, daar heeft Votec modellen voor die veel beter geschikt zijn
Eat, sleep, ride, repeat
RobsteZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 juli 2005, 21:17
Mijn mountainbike: Wilier Carati LX
Contacteer:

nee, er komt geen gs nog wat in, daar zijn namelijk veel klachten over, je kunt beter de air adjust erin zetten, die kun je beter afstellen, de downhill kan ook indd niet, maar voor die 30 euro extra gewoon verkopen en er bijvoorbeeld een fox, of een Duke Inzetten.
Goeie Dei, Hoeist D'r Mei??
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

RobsteZ schreef:nee, er komt geen gs nog wat in, daar zijn namelijk veel klachten over, je kunt beter de air adjust erin zetten, die kun je beter afstellen, de downhill kan ook indd niet, maar voor die 30 euro extra gewoon verkopen en er bijvoorbeeld een fox, of een Duke Inzetten.
Als je er voor € 230,- extra een Fox in kunt krijgen?
RobsteZ
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: ma 11 juli 2005, 21:17
Mijn mountainbike: Wilier Carati LX
Contacteer:

Nee laat het allemaal maar zitten, heb een Wilier Carati LX MTB Gekocht, Full LX 2004 ook niet mis toch?? Was een vette bike, ook niet duur :wink: foto's volgen morgen, dan krijgk um.
Goeie Dei, Hoeist D'r Mei??
Tomac
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 21
Lid geworden op: di 16 september 2003, 21:02
Mijn mountainbike: giant terrago sl
Contacteer:

kijk eens op de site van www.hibike.de daar staan ze voor euro 1500,--.
Tip voor iedereen : koop je spullen je duitsland , altijd goedkoper :-q
Blitzkreig Bop
Hey Ho Lets Go
Plaats reactie