verzekering

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

hallo,
ik ga dit jaar op vakantie in italie bij het gardameer.je schijnt daar ook wel lekker te kunnen fietsen dus zit ik er aan te twijfelen of ik m'n fiets mee zou nemen.
kan ik m'n fiets verzekeren voor een bepaalde tijd,en dan dat als ie gestolen wordt dat ik dan de aankoop prijs terug zou kennen krijgen.
als dit kan waar zou ik dat dan het beste kennen doen?

René
It never gets easier, you just go faster.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Je kan via het reisbureau een verzekering afsluiten voor je fiets. Je hebt verschillende prijscategoriën. De maximale dekt tot 2000 euro, betaal je 50 cent per dag voor.

De enige eis die door de verzekering gestelt wordt is dat je er een goedgekeurd slot (bijvoorbeeld Axa) omhangt. Bij diefstal moet je 2 sleuteltjes kunnen overleggen en moet je aangifte doen bij de politie.

De verzekering dekt geen schades die het gevolg zijn van valpartijen, transportschades etc. Puur diefstal.
Zeker aan te raden want ik las ergens dat ze bij een tourtocht voor wielrenners in Italie voor 20.000 euro aan fietsen hadden gestolen van een groep Nederlanders.
furius
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 482
Lid geworden op: ma 12 juli 2004, 22:31
Mijn mountainbike: Heeft dikke baaande

oke,bedankt voor de reactie.zal toch eens kijken of ik dat zo kan regelen dan.
It never gets easier, you just go faster.
Gebruikersavatar
jf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7610
Lid geworden op: za 13 april 2002, 02:00

Let ook even op de voorwaarden van je reisverzekering. Wellicht dekt die het ook al.
Turn it up • Bring the noise • I'm on a horse.
mtthw
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 3
Lid geworden op: ma 2 mei 2005, 20:48
Mijn mountainbike: Cube Attention
Contacteer:

Ik ga over 2 weken ook met vrienden op vakantie en de bike gaat mee. Daarom heb ik ook al wat uitgezocht wat betreft de reisverzekeringen, maar er zijn niet veel verzekeringsmaatschappijen waar de dekking voor 'rijwielen' hoog (genoeg) is. Univé dekt bijvoorbeeld maar tot € 226,89
Tot nu toe is de hoogste die ik heb kunnen vinden van FBTO, die dekt tot € 681 voor rijwielen, wat voor mij net genoeg is met m'n beginnersfiets.
Dus wat nu als je een duurdere fiets hebt?
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

mtthw schreef: .....
Dus wat nu als je een duurdere fiets hebt?

Ehhhh, gewone fietsverzekering afsluiten (die ook dekking biedt voor 't buitenland) ?


Misschien eens je of een tussenpersoon opzoeken. Veelal komen die ook tot een leuke, betaalbare premie én een goede dekking.


Misschien Unigarant (brengen tussenpersonen en lbs'rs 't ook onder) eens proberen


Dan heb je nog London, Winterthur etc. (Unigarant doorgaans goedkoper)
Walter
Genius
Genius
Berichten: 1838
Lid geworden op: ma 1 oktober 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Santa Cruz Super Light "met" en een On One Inbred "zonder".
Contacteer:

Ik ben ook al eens bezig geweest, boven de 1000 euro wordt erg moeilijk.
Moeilijk om een verzekeraar te vinden.
Moeilijk om aan te tonen dat jouw fiets nu nog zoveel waard is.

Veeeeeeel sloten meenemen en je fiets geen moment uit het oog verliezen is een optie.
Foxtail
All rounder
All rounder
Berichten: 67
Lid geworden op: ma 23 mei 2005, 11:14
Mijn mountainbike: Cannondale F1000, Foxtail (self made obv Giant carbonnetje)
Contacteer:

Heb het twee jaar geleden geprobeerd, maar boven de EUR 2000 wordt het meer een kostbaarhedenverzekering en die hebben hoge premies

Neem nu zelf een schijfremslot met alarm van de motor mee.
New day new challenge
Two eggs, with the sunny sides up
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

ik kan via Evia of zo mijn fiets verzekeren tot 2000 euro. Dat is daar de hoogste klasse en kost je 45 cent per dag of 90 euro voor een jaar.

Heb je een duurdere fiets dan heb je pech.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

Is het niet zo dat alle verzekeringen een goedgekeurd slot eisen en dat de fiest op slot moest staan?
Is het niet zo dat alle verzekeringen met een afschrijving werken waardoor je veel te weinig uitbetaald krijgt?
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
KingBee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3979
Lid geworden op: za 14 juni 2003, 22:27
Mijn mountainbike: Scott Scale

byorka schreef:Is het niet zo dat alle verzekeringen een goedgekeurd slot eisen en dat de fiest op slot moest staan?
Is het niet zo dat alle verzekeringen met een afschrijving werken waardoor je veel te weinig uitbetaald krijgt?
Ja
Ja en nee *


*
Ja, men werkt met een afschrijvingssysteem
Nee, men krijgt binnen een bepaalde periode de nieuwwaarde terug (als 't om een nieuwe fiets gaat)
Laatst gewijzigd door KingBee op zo 10 juli 2005, 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
themaniac
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3729
Lid geworden op: za 2 augustus 2003, 23:45
Mijn mountainbike: Scott Scale X0, Hope/ZTR
Contacteer:

Beter iets minder terugkrijgen dan niets. In de krant stond dat er voor 25.000 euro aan wielrenfietsen gestolen was in (volgens mij) Frankrijk. Was van Nederlanders die daar een tocht gingen rijden...
hekkink
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: ma 27 juni 2005, 12:43

themaniac schreef:Je kan via het reisbureau een verzekering afsluiten voor je fiets. Je hebt verschillende prijscategoriën. De maximale dekt tot 2000 euro, betaal je 50 cent per dag voor.

De enige eis die door de verzekering gestelt wordt is dat je er een goedgekeurd slot (bijvoorbeeld Axa) omhangt. Bij diefstal moet je 2 sleuteltjes kunnen overleggen en moet je aangifte doen bij de politie.

De verzekering dekt geen schades die het gevolg zijn van valpartijen, transportschades etc. Puur diefstal.
Zeker aan te raden want ik las ergens dat ze bij een tourtocht voor wielrenners in Italie voor 20.000 euro aan fietsen hadden gestolen van een groep Nederlanders.
Dat kun je ook als je je fiets niet op slot hebt!!
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8735
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

themaniac schreef:Beter iets minder terugkrijgen dan niets. In de krant stond dat er voor 25.000 euro aan wielrenfietsen gestolen was in (volgens mij) Frankrijk. Was van Nederlanders die daar een tocht gingen rijden...
Je betaald ook premie. Je moet er wel iets mee opschieten. Indien je maar 300 euro terugkrijgt kun je ook niet veel premie betalen.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
PFW
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 946
Lid geworden op: di 23 november 2004, 10:43
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9
Contacteer:

Ik heb voor een trip naar Frankrijk (marmotte) vorige week nog even deze verzekering afgesloten bij de ANWB, dat was voor woensdag tot zondag het volgende:
Uw reisgegevens
Ingangsdatum reis 6-7-2005

Einddatum reis 10-7-2005

Aantal reisdagen 5

Aant. verzekerden vanaf 5 jaar 1

Aant. verzekerden onder 5 jaar 0

Naam niet-huisgenoot 1 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Naam niet-huisgenoot 2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Naam niet-huisgenoot 3 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Naam niet-huisgenoot 4 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


--------------------------------------------------------------------------------

Uw verzekeringsgegevens
Dekking op basis van offerte:
Dekkingsgebied Europa

Wintersport/gevaarlijke sporten Ja

Clausule Zakenreisverzekering Nee

Geld Nee

Extra hobby- en sportuitrusting Ja

Eigen risico Nee


--------------------------------------------------------------------------------

Overige dekkingsmogelijkheden
Indien u naast de reeds geoffreerde premie uw verzekering uitbreidt met één of meerdere aanvullende mogelijkheden, zal uw premie veranderen. Informeer bij ons voor de juiste premie of kijk op www.unigarant.nl.
Extra fietsdekking
Verzekerde waarde € 750,- 0

Verzekerde waarde € 1.250,- 0

Verzekerde waarde € 1.750,- 1

Vervangend vervoer- en verblijfverzekering, mechanische schadeverzekering en cascoverzekering
Merk + type
Bouwjaar _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Kenteken _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Kilometerstand _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Vervangend vervoer en verblijf Nee

Brandstof Benzine

Oorspronkelijke nieuwprijs _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Mechanische schade Geen

Vakantiecascoverzekering Geen


--------------------------------------------------------------------------------

Uitsluitingen
Uitsluiten medische kosten Nee

Uitsluiten ongevallen dekking Nee

Hebben alle verzekerden een ziekenfonds- of ziektekosten- verzekering? Ja


--------------------------------------------------------------------------------

Annuleringsverzekering
Annuleringsverzekering Nee

Luxe annuleringsverzekering Nee

Boekingsdatum reis _ _ _ - _ _ _ - _ _ _ _

Reissom 0

Aantal te verzekeren huisdieren Geen

Aantal te verzekeren zaakwaarnemers/derden Geen

Naam zaakwaarnemer/derde 1 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Naam zaakwaarnemer/derde 2 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Naam zaakwaarnemer/derde 3 _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _


--------------------------------------------------------------------------------

Premiebetaling
De premie wordt automatisch geïncasseerd.


--------------------------------------------------------------------------------



Op basis van de door u verstrekte gegevens hebben wij de volgende premieberekening gemaakt:
Premie € 6,75
Wintersport/gev.sporten € 5,00
Hobby/sport € 2,50
Fietsdekking € 2,50

--------------------------------------------------------------------------------

Poliskosten € 4,00

--------------------------------------------------------------------------------

Totaal € 20,75
Deze offerte is gedaan onder voorbehoud van acceptatie door de verzekeraar en wijzigingen in tarieven en/of polisvoorwaarden.
Plaats reactie