Nieuwe "korte" bike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

Ik ben weer eens begonnen met biken.

Nu merk ik dat mijn bike voor mijn lengte nogal "lang" is (ik ben 1m70). Voor mijn gevoel is mijn frame nogal lang. Tussen zadelpen en stuurpen meet ik 56 cm.

Heeft iemand een voorzet (of liefst meerdere) voor een nieuwe bike. Mijn budget is ongeveer 1200 euro. Het moet een hardtail zijn.

Thanks!
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Goedkoper is om met de stand van je zadel en kortere stuurpen te experimenteren.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

raffar schreef:Goedkoper is om met de stand van je zadel en kortere stuurpen te experimenteren.
Ik weet het, maar het is ook leuk om een nieuwe fiets te kopen!
Bike Belg
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: di 29 maart 2005, 13:11
Mijn mountainbike: Gary Fisher Ziggurat

Bike verder dan je neuske lang is.
The Bart Man
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 28
Lid geworden op: do 10 maart 2005, 19:36
Mijn mountainbike: Cube AMS Pro

Die cube limited 2 met reba vork is ook heel heel leuk en mooi fietje voor dat geld
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

The Bart Man schreef:Die cube limited 2 met reba vork is ook heel heel leuk en mooi fietje voor dat geld
Die ziet er inderdaad erg goed uit. Volgens mij lopen er hier veel aanhangers van Cube rond. Lijkt me veel bike voor relatief weinig geld... Da's altijd goed. Zijn er ook mensen hier die niet zo kapot zijn van Cube?
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

JA!
Maar dat is persoonlijk. Ik vind het de Opel Astra onder de fietsen, niks mis mee maar niet spectaculair... gewoon niks van mij aantrekken :-q
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

raffar schreef:JA!
Maar dat is persoonlijk. Ik vind het de Opel Astra onder de fietsen, niks mis mee maar niet spectaculair... gewoon niks van mij aantrekken :-q
Tja, maar dat is toch eigenlijk ook met merken als Giant? Of niet? Persoonlijk ben ik ook meer voor Cannondale en vergelijkbare merken, maar dat is allemaal stukken duurder...
Aphex
All rounder
All rounder
Berichten: 144
Lid geworden op: do 6 januari 2005, 14:31
Mijn mountainbike: Cube LTD5 2004
Contacteer:

pdiscs schreef:
raffar schreef:JA!
Maar dat is persoonlijk. Ik vind het de Opel Astra onder de fietsen, niks mis mee maar niet spectaculair... gewoon niks van mij aantrekken :-q
Tja, maar dat is toch eigenlijk ook met merken als Giant? Of niet? Persoonlijk ben ik ook meer voor Cannondale en vergelijkbare merken, maar dat is allemaal stukken duurder...
Tja, als je een klein budget hebt rijd je ook niet in een BMW, dus waarom zou je met een klein budget wel een peperdure mountainbike 'moeten' kopen?
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

Aphex schreef:
pdiscs schreef: Tja, maar dat is toch eigenlijk ook met merken als Giant? Of niet? Persoonlijk ben ik ook meer voor Cannondale en vergelijkbare merken, maar dat is allemaal stukken duurder...
Tja, als je een klein budget hebt rijd je ook niet in een BMW, dus waarom zou je met een klein budget wel een peperdure mountainbike 'moeten' kopen?
Je gaat toch niet mijn Mazda6 met een Opel Ashtray vergelijken he? ;-)
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

Aphex schreef:
pdiscs schreef: Tja, maar dat is toch eigenlijk ook met merken als Giant? Of niet? Persoonlijk ben ik ook meer voor Cannondale en vergelijkbare merken, maar dat is allemaal stukken duurder...
Tja, als je een klein budget hebt rijd je ook niet in een BMW, dus waarom zou je met een klein budget wel een peperdure mountainbike 'moeten' kopen?
Nee, maar aangezien hij toch een nieuwe fiets wil kopen terwijl het helemaal niet hoeft (hij kan makkelijk het probleem oplossen door met zadelpen, stuurpen, stand van het zadel etc. te schuiven), ga ik ervan uit dat hij geld genoeg heeft. En nogmaals, het is mijn persoonlijke mening over de Cubes en aanverwante merken.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

pdiscs schreef:
Aphex schreef: Tja, als je een klein budget hebt rijd je ook niet in een BMW, dus waarom zou je met een klein budget wel een peperdure mountainbike 'moeten' kopen?
Je gaat toch niet mijn Mazda6 met een Opel Ashtray vergelijken he? ;-)
Waarom niet? Die zitten in dezelfde klasse.
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
pdiscs
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: wo 4 augustus 2004, 11:38
Mijn mountainbike: Cannondale M500

raffar schreef:
pdiscs schreef: Je gaat toch niet mijn Mazda6 met een Opel Ashtray vergelijken he? ;-)
Waarom niet? Die zitten in dezelfde klasse.
Dus ...

Maar wat betreft bikes kan ik met je meegaan.
Gebruikersavatar
raffar
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 681
Lid geworden op: di 31 augustus 2004, 13:59
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 2013, GT Xizang 2014, GT Zaskar 96, GT Zaskar LE 92, GT Karakoram 90, Giant Seek
Contacteer:

:tong
Even if you’re on the right track, you’ll get run over if you just sit there.
timmetjuh
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 803
Lid geworden op: vr 8 april 2005, 19:39
Mijn mountainbike: Trek Elite 9.8

Aangezien de mensen hierboven meer interesse blijken te hebben voor auto's dan voor mtb's zal ik proberen je iets verder op weg te helpen... :tong

Cannondale's (en vrijwel alle Amerikaanse merken) hebben idd een vrij lange bovenbuis. Cube's (sorry raffar ;)) hebben een wat kortere bovenbuis, dus daar zou je aardig goed op moeten passen.

Maar als je tevreden bent met je huidige fiets kun je beter met de stand van je zadel en met je stem gaan knoeien. Veel goedkoper...
Plaats reactie