info over canyon

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Roxxx
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 18 mei 2005, 19:12

Op www.canyon.com staan een aantal hele mooie fietsen. Ik zou heel graag zo'n fiets kopen :P (waarschijnlijk pas 2006). Nu vraag ik me af:

1. zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk?
2. wat zegt het over het merk dat het alleen in Duitsland,niet in NL wordt verkocht?
3. is het mogelijk dat de 2005 modellen aan het eind van het seizoen met korting worden verkocht?

thnx Roxanne
SpeedyZ
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1897
Lid geworden op: zo 17 oktober 2004, 20:20
Mijn mountainbike: Geen meer :-(
Contacteer:

Op je eerste vraag kan ik geen antwoord geven, omdat ik nog nooit op een Canyon heb gereden. Wel zijn de reacties die je over het algemeen leest erg positief.

2. Canyon heeft er voor gekozen de tussenhandel (lees importeur en winkel) uit te schakelen en verkoopt alleen via internet en hun eigen vestiging. Daardoor kunnen ze tegen relatief lage prijzen leveren. Dit betekent dus ook dat je ze niet bij een LBS in de winkel zult vinden.

3. Meestal loopt Canyon al ruim voor jaareinde uit de gangbare modellen. Alleen als je een niet veel voorkomende maat of model zoekt heb je misschien kans op een uitloop model.

Ik vind in ieder geval dat ze mooie fietsen maken tegen zeer redelijke prijzen. Maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk.
Trinity
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 283
Lid geworden op: di 19 augustus 2003, 22:49
Mijn mountainbike: komt binnenkort...
Contacteer:

Als je slim bent, houdt je de site van Canyon een beetje bij.

Over een aantal maanden (schat zo'n 2) begint namelijk het "Sparbuch".
Restanten van 2005 (en ook voorgaande jaren), worden dan gedurende een paar maanden nog goedkoper verkocht.
Plaats reactie