Twijfel tussen een aantal fietsen

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Jules
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 20:00
Mijn mountainbike: Storck Adrenalin Carbon

Mijn trek 6700 gaat naar mijn gf toe, dus nu ben ik zelf op zoek naar een nieuwe fiets voor xc gebruik en soms wat km's op de weg. Mijn budget zit ergens rond de 1600 euro. Ik twijfel tussen een aantal fietsen (zie hieronder). Of hebben jullie nog een aantal leuke suggesties zodat ik me niet blind staar op deze 3?


Trek 8000 € 1.599,00 (bij hopmans, voordeel van trek is de "levenslange" garantie op frame)

Frame ZR 9000
Voorvork: Fox F80 RL disc w/preload adjust, 80mm
Versnellingshendel: Shimano Deore XT
Voorderailleur: Shimano Deore XT
Achterderailleur: Shimano Deore XT
Crankstel: Shimano XT 44/32/22
Cassette: SRAM 970 11-34, 9 speed
Zadel: Bontrager Select
Zadelbuis: Bontrager Race X Lite, carbon
Balhoofd: Cane Creek S-2
Remsysteem: Shimano Deore XT, hydraulic disc, dual control
http://www2.trekbikes.com/nl/Bikes/Moun ... /index.php

Cube - 2005 Reaction Hayes Reba € 1.499,00

Frame: 7005 Aluminium triple butted
Voorvork: Rock Shox Reba Race U-Turn PopLock
Balhoofd: FSA Orbit geïntegreerd
Stuur: Syntace
Zadelpen: RFR 31.4
Zadel: Fi'zi:k Aliante
Crankset: Shimano NEW LX
Bottom bracket: Shimano NEW LX
Derailleur achter: Shimano XT
Derailleur voor: Shimano XT
Remmen: Hayes HFX-9
Remhendels: Hayes HFX-9
Shifters: Shimano NEW LX
Cassette: Shimano Deore HG50
Ketting: Shimano HG53
Naven: Shimano XT Disc
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=11879

Cube - 2005 Limited 5 € 1.549,00 ( erg jammer dat ie er alleen in het wis is, ik weet dat het geen modeshow is, maar m'n oog wil ook wat ;) )

Frame: 7005 Aluminium CNC double butted
Voorvork: Manitou Black Super Lockout
Balhoofd: Ritchey Logic geïntegreerd
Stuur: FSA XC 280
Stuurpen: FSA OS 170 31.8mm
Zadelpen: FSA SL 280
Zadel: Selle Italia X0
Crankset: Shimano NEW LX
Bottom bracket: Shimano NEW LX
Derailleur achter: Shimano XT
Derailleur voor: Shimano XT
Remmen: Shimano XT hydraulische schijfremmen
Remhendels: Shimano XT STI Dual Control
Shifters: Shimano XT STI Dual Control
Cassette: Shimano Deore HG 50 9-speed 11-34T
Ketting: Shimano HG 53
Naven: Shimano XT Disc
http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=11834[/b]
BounceMeister
All rounder
All rounder
Berichten: 131
Lid geworden op: di 14 september 2004, 21:24
Mijn mountainbike: Red Bull Werks CC-400, RS Reba, XT, Louise FR
Contacteer:

Ik heb het niet zo op die XT Dual control hendels, daarom zou ik voor de Cube Reaction gaan met de Hayes schijfremmen. De Reba vork is ook erg goed vind ik. De matzwarte kleur is ook erg mooi, geanodiseerd aluminium als ik het goed gezien heb. Ik zou als je een Cube neemt wel een andere ketting vragen, die HG-53 (Deore) hoort er niet op thuis. Neem dan een Sram PC-59 of een HG-73 (of hoger). Die HG-50 Cassette is volgens mij ook geen XT niveau, zelfde verhaal. Hoewel de trek dat beter heeft, zijn het wel dingen die tzt toch vervangen moeten worden dus niet het meest belangrijk.

Over hopmans wisselende berichten gehoord. Die oudere man is echt chagerijnig. Tot twee keer toe bij de kassa hem gezien, en hij heeft geen plezier in z'n werk lijkt wel.

Bike2Build ben ik zelf wel tevreden over. Heb er echter geen bikes gekocht maar wel onderdelen en accesoires.
Jules
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 20:00
Mijn mountainbike: Storck Adrenalin Carbon

Qua service etc hoef ik niet echt rekening te houden. Heb mijn trek 6700 hier bij Frensch in rotterdam gekocht dus daar kan ik mijn nieuwe ook heen brengen (zodra ik iets niet zelf kan). Idd is die ouwe van hopmans niet echt de vrolijkheid zelve, maar goed ik koop een fiets bij em en verder zie ik em niet meer, hooguit 1 a 2 x per jaar voor wat kleding.
violator010
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 275
Lid geworden op: vr 2 juli 2004, 20:15
Mijn mountainbike: VanTuyl VT-280 carbon, Merida Carbon Race.

Het zijn allemaal gelijkwaardige bikes, al heeft de Trek naar mijn idee de beste vork (Fox F80 RL) . Als je tussen deze drie aan het twijfelen bent, zou ik ze allemaal voor een testritje uitnodigen en je gevoel laten spreken. Waarschijnlijk zal het uiterlijk de doorslag geven, daar het allemaal goede bikes zijn.
Jump up, jump up and get down.
UNDISPUTED....
(p.i.g.)
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

persoonlijk ben ik meer een fan van Trek,
afmontage is ook beter (volledig XT) je moet alleen van Dual controls houden (heb er zelf ook lang over zitten denken of ik er wel aan wilde of niet maar uiteindelijk heb ik er nu wel Dual controls op zitten (XTR dan wel maar principe is hetzelfde) tevens heeft de Trek een zeer goede vork.

kleur is natuurlijk ook een factor... persoonlijk ben ik niet dol op de enorm vrolijke kleuren die Cube over het algemeen hanteerd.. :~ ooh nee je kunt kiezen uit geanodiseerd zwart en zwart met grijs... maar dat is erg persoonlijk.... vind het zelf nogal saai...

heb zelf nog 2 trek frames, een 8000 en een 6500 allebij nog uit het Handbuild in the USA / Easton tijdperk... en de levenslange garantie kan nooit kwaad...
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

De fietsen zijn idd aardig gelijk waardig, maar je gaf al aan het oog wil ook wat, dan wist ik het wel :wink:
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

Tjsa....als ik een Trek zou kopen dan is het alleen de 8500, die is echt fraai......hoewel het geen modeshow is :wink: ben ik niet weg van blauw op fietsen...maarja een ander niet van wit.....dus de Reaction moet het dan maar worden...hehehehehehe.

Zou zelf alleen met XT nemen maar die is geloof ik 1850 ofzo.....maar dan heb je wel wat.....en ben je van de Hayes af...hoewel....ze doen het wel maar de XT's vind ik echt geweldig....

Is de Trek 8000 idd volledig XT afgemonteerd??? Zie niks over de naven etc.......daarbij ben ik echt geen fan van Bontrager......maar het zijn alle 3 goede fietsen....waarbij ik zelf goede ervaringen heb met die witte... 8) :o :-q :-{
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

naven zullen hoogst waarschijnlijk bontrager zijn (maarja bontrager maakt nu eenmaal zelf geen naven maar laat het doen door andere merken (oa Chris King) en plakt daarna er een ander label op :wink:, weet alleen niet wat hier voor een wielen inzitten

wat betreft de ander bontrager onderdelen... stuur stuurpen en zadelpen zijn IMO meer bijzaak... kun je als je ze niet mooi vind altijd nog upgraden... en geld het zelfde voor de cubes... die FSA's zijn net zo suf... :~
en als ik voor de cube reaction was gegaan had ik de blauw/creme gekozen... lekker oud hollands en stap origineler dan geanodiseerd zwart :-?

maar ja das mijn mening... ik zou toch voor een aandrijf kwaliteit en voorvork gaan, en dan ben ik zelf een rock shox man.
Jules
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 20:00
Mijn mountainbike: Storck Adrenalin Carbon

Het is toch een reaction geworden met die reba vork. Kan em bij bike2build morgen al ophalen. Ltd 5 niet genomen omdat ik die kleur, wit, toch niet echt mooi vind en de trek, sja er staat er hier thuis al 1, die cube is weer is wat anders.
RoLimit
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: vr 2 mei 2003, 20:58
Mijn mountainbike: Cube LTD5
Contacteer:

:-q (need I to say more?)
Bk007
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: wo 11 mei 2005, 21:05
Mijn mountainbike: CUBE LTD CC 2005 18"
Contacteer:

Top keuze Jules!!!!!
The tougher the climb, the bigger the victory
Though I'm slow...I'm winning more
Jules
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 20:00
Mijn mountainbike: Storck Adrenalin Carbon

haha een hoop cube fanaten hier :o :o
CrazyCarrot
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7294
Lid geworden op: do 19 juli 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Ja, mijn eigen!
Contacteer:

Zoals ik al zei, het oog wil ook wat!
SniperWorks
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1642
Lid geworden op: di 1 juli 2003, 21:44
Mijn mountainbike: Scott Pro Racing '03, Trek 9900 '95 Trek 8000 '09
Contacteer:

Jules schreef: die cube is weer is wat anders.
dat vind ik een van de meest originele uitspraken op dit forum sinds lang...

alleen iets zegt me dat je niet de enige bent :-?


:lol:
Jules
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: za 7 mei 2005, 20:00
Mijn mountainbike: Storck Adrenalin Carbon

Zaterdag fiets opgehaald. Weinig tijd gehad dus ik d8 vanmiddag ga even stukje fietsen.

Ik stap op, stap af even zadel ietsjes omhoog zetten. Stap weer op. Trap ongeveer 10x.

LEK!

stuk glas in m'n band. Nieuw wereldrecord zou ik zeggen :-q :-q
Plaats reactie