Hibike prijsverschil per land

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
jupiler
All rounder
All rounder
Berichten: 126
Lid geworden op: wo 17 mei 2017, 17:04

Wie weet waarom er (soms een paar honderd euro) prijsverschil zit tussen exact dezelfde fiets. Met name zwitserland is een stuk goedkoper (hibike.ch) Echter als je op verzenden naar NL klikt wordt automatisch de prijs aangepast. Je kunt dus beter op de terugweg van de wintersport een fiets meenemen.

Ik ken hibike verder niet, wat zijn de ervaringen?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1946
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

de prijs voor .ch is met 0% VAT (BTW), die voor nl met 21%
bv voor de random gekozen salsa bucksaw GX1 26" fatbike:
3.192,44 € incl. 0% VAT voor .ch
3.862,85 €incl. 21% VAT voor .nl

of je in zwitserland alsnog BTW mag aftikken bij het afrekenen weet ik niet, snel googelen levert een normaal BTW percentage van 8% op voor zwitserland, ben je alsnog een stuk goedkoper uit dan in NL, maar in de geadverteerde prijs zit het nog niet (dat heeft dan misschien weer met regeltjes te maken, in NL mag je volgens mij niet zomaar zonder BTW adverteren, tenzij je alleen bedrijven als doelgroep hebt ofzo)
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Binnen de EU inclusief BTW, waarbij BTW verschilt per land (bv Duitsland 19%, Nederland 21%).
Buiten de EU = export dus geen BTW. De ontvanger importeert in zijn/haar land en betaalt daar de lokale belastingen.

Ik bestel wel eens vanuit Canada bij de Duitse shops en betaal dan dus geen BTW. Officieel moet ik in BC over onderdelen de lokale sales tax betalen (5%), en op bv wielen ook invoerrechten, maar in de praktijk wordt minstens 50% zo door de douane doorgelaten zonder bijkomende kosten.
Laatst gewijzigd door nielsvk op di 22 januari 2019, 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark-xt
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1131
Lid geworden op: za 12 januari 2008, 16:55

Ik heb goede ervaringen met hibike. Voor meer ervaringen zie het topic over de shop hier op het forum: http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=58123
modder zuigt!
Plaats reactie