Wat is er anders aan de SE serie van Cannondale

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik zoek me suf om het verschil tussen de gewone serie fietsen en de SE serie van Cannondale te vinden.
BV de Synapse of de Synapse SE....wat is het verschil?
(Anders dan het gewicht en prijs verschil, waar komt het lichtere en duurdere vandaan)
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Cannondale Special Edition en bij de f-si Limited Edition :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Sorry maar dat zegt mij helemaal niets... :~
Ik snap dat SE SpecialEdition betekend, wat is er Special aan..
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Arjan1 schreef: do 22 november 2018, 01:02 Ik zoek me suf om het verschil tussen de gewone serie fietsen en de SE serie van Cannondale te vinden.
BV de Synapse of de Synapse SE....wat is het verschil?
(Anders dan het gewicht en prijs verschil, waar komt het lichtere en duurdere vandaan)
Het verschil kan van alles zijn....van een klein biesje tot hele frame kleur....en mss wel totaal anders afgemonteerd....er is van alles mogelijk onder dezefde noemer SE of LTD en bijvoorbeeld zoals bij SL (Super Light) kan de bike dus ook helemaal anders zijn, er wordt dan alleen een verschil van gewicht aangegeven... :-D :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: do 22 november 2018, 01:52
Arjan1 schreef: do 22 november 2018, 01:02 Ik zoek me suf om het verschil tussen de gewone serie fietsen en de SE serie van Cannondale te vinden.
BV de Synapse of de Synapse SE....wat is het verschil?
(Anders dan het gewicht en prijs verschil, waar komt het lichtere en duurdere vandaan)
Het verschil kan van alles zijn....van een klein biesje tot hele frame kleur....en mss wel totaal anders afgemonteerd....er is van alles mogelijk onder dezefde noemer SE of LTD en bijvoorbeeld zoals bij SL (Super Light) kan de bike dus ook helemaal anders zijn, er wordt dan alleen een verschil van gewicht aangegeven... :-D :wink:
Je l*lt het weer lekker krom... :kiss:


De SE modellen bij Cannondale zijn de iets ruigere modellen. In het geval bij de racefietsen dan wielen met bredere velgen en iets bredere banden. In het geval van de Scalpel SE ook meer veerweg aan de voor- en achterkant.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Martinezz
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 247
Lid geworden op: za 19 juli 2014, 18:00
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol sx 29.5

Dikkere banden en het stuurlint. Op de site staat dat het dezelfde stuurlint is maar dat klopt niet is echt dikker dan de gewone Synaps. Volgens mij kunnen bij de SE maximaal 32 banden in en de gewone Synaps maximaal 30 banden.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Dus wielen zijn geen afmontage....volgens mij l*l (om het in voor jou begrijpelijke taal te houden) je zelf zo krom als een hoepel. ... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: do 22 november 2018, 16:26 Dus wielen zijn geen afmontage....volgens mij l*l (om het in voor jou begrijpelijke taal te houden) je zelf zo krom als een hoepel. ... :lol: :wink:
Nee k*kel, wat je opschreef was zo algemeen dat het absoluut niets met Cannondale te maken had, laat staan dus met de specifieke vraag van TS.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Lars TB schreef: do 22 november 2018, 16:53
Mario070 schreef: do 22 november 2018, 16:26 Dus wielen zijn geen afmontage....volgens mij l*l (om het in voor jou begrijpelijke taal te houden) je zelf zo krom als een hoepel. ... :lol: :wink:
Nee k*kel, wat je opschreef was zo algemeen dat het absoluut niets met Cannondale te maken had, laat staan dus met de specifieke vraag van TS.
Ik wou niet reageren maar kan het niet laten :lol:
Vond al dat Mario in de politiek moest....lange nietszeggende, ietwat denigrerende zinnen :winkie:
(goed bedoeld hoor Mario! :bier: )
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Gevonden:
De Synapse Ultegra SE heeft Hollowgram crank, WTB velgen en wielen en aparte kleur en SAVE seatpost en de niet SE heeft Si crank met FSA bladen, Fulcrum velgen Vittoria banden en Allu seatpost...en nog wat kleine dingen (stuurpen, cassette..)
Verschil is €500
:-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Daar hebben ze een verzamel woord voor bedacht.....afmontage....maar dat is Lars, de grof gebekte even helemaal vergeten.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5877
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Arjan1 schreef: do 22 november 2018, 17:52 Gevonden:
De Synapse Ultegra SE heeft Hollowgram crank, WTB velgen en wielen en aparte kleur en SAVE seatpost en de niet SE heeft Si crank met FSA bladen, Fulcrum velgen Vittoria banden en Allu seatpost...en nog wat kleine dingen (stuurpen, cassette..)
Verschil is €500
:-q

:-q gelukkig gevonden, en niet getrouwd.... :lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

bij de Scalpel heeft Lars alleszins gelijk: meer veerweg voor en achter!

GO LARS!
Plaats reactie