'hardcore'hardtail advies

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Hahahaha...dacht al :D
Juh!
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Het is dan ook heel anders rijden als mijn Cannondale f-si 2 met z'n 69 graden balhoofd hoek... :D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Ik dwaal misschien wat af, en heb er ook weinig kijk op, maar zag op de site van Sonder dat ze een titanium hardtail hebben (Sonder signal TI) voor circa 2100 eurie, 2,6 29 wielen met revelation vork. Lijkt een koopje voor een titanium frame. Die Kingdoms zijn een stukje duurder toch?
Zal binnenkort eens naar een Kona dealer om er eentje te proberen!
Juh!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 18:19 Ik dwaal misschien wat af, en heb er ook weinig kijk op, maar zag op de site van Sonder dat ze een titanium hardtail hebben (Sonder signal TI) voor circa 2100 eurie, 2,6 29 wielen met revelation vork. Lijkt een koopje voor een titanium frame. Die Kingdoms zijn een stukje duurder toch?
Zal binnenkort eens naar een Kona dealer om er eentje te proberen!
Een kingdom frame heb je al voor 1000. Die Signal Ti kost 11xx zo uit mijn hoofd als frame zijnde dus dat is duurder. Als je dezelfde componenten op de kingdom zet kom je ongeveer ook zo uit. Uiteraard maken ze er een soort combivoordeel van bij die Sonder en het is zeker een leuke prijs voor een complete Ti hardtail.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 15:34 Hahahaha...dacht al :D
Je geeft zelf aan in de topic titel..., 'hardcore'....geloof mij een HT met boven de 70 graden, dat is hardcore.... :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:54
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 15:34 Hahahaha...dacht al :D
Je geeft zelf aan in de topic titel..., 'hardcore'....geloof mij een HT met boven de 70 graden, dat is hardcore.... :lol: :-q
Advies van Mario... Dat is ook redelijk hardcore! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:54
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 15:34 Hahahaha...dacht al :D
Je geeft zelf aan in de topic titel..., 'hardcore'....geloof mij een HT met boven de 70 graden, dat is hardcore.... :lol: :-q
:D hardcore zoals hardcore ooit bedoelt was ;) Old skool is is zeker hardcore! Je hebt zoveel termen voor dit type hardtail AM/hardcore/LTHT...
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Victor1977 schreef: vr 16 november 2018, 20:23
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 18:19 Ik dwaal misschien wat af, en heb er ook weinig kijk op, maar zag op de site van Sonder dat ze een titanium hardtail hebben (Sonder signal TI) voor circa 2100 eurie, 2,6 29 wielen met revelation vork. Lijkt een koopje voor een titanium frame. Die Kingdoms zijn een stukje duurder toch?
Zal binnenkort eens naar een Kona dealer om er eentje te proberen!
Een kingdom frame heb je al voor 1000. Die Signal Ti kost 11xx zo uit mijn hoofd als frame zijnde dus dat is duurder. Als je dezelfde componenten op de kingdom zet kom je ongeveer ook zo uit. Uiteraard maken ze er een soort combivoordeel van bij die Sonder en het is zeker een leuke prijs voor een complete Ti hardtail.
Hoe bevalt jouw Nukeproof scout? Speelse fiets?
Juh!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 22:52
Victor1977 schreef: vr 16 november 2018, 20:23

Een kingdom frame heb je al voor 1000. Die Signal Ti kost 11xx zo uit mijn hoofd als frame zijnde dus dat is duurder. Als je dezelfde componenten op de kingdom zet kom je ongeveer ook zo uit. Uiteraard maken ze er een soort combivoordeel van bij die Sonder en het is zeker een leuke prijs voor een complete Ti hardtail.
Hoe bevalt jouw Nukeproof scout? Speelse fiets?
Ja ik ben er tevreden mee voor datgene wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen. Fiets in het voorjaar opgebouwd en eigenlijk meteen mee op vakantie genomen naar Portugal en daar ligt hij nog bij zuslief in de garage. Hier in NL weinig getest op een enkele route na en wat trappetjes hier in de buurt (als je in de hoofdstad woont moet je wel). In Portugal heb ik wat ruiger terrein kunnen uitproberen en dan komt hij tot leven. Hij is zeker speels, misschien ook omdat het een S is en met 27.5 wielen. Ik vind het een leuke allrounder en als je niet de snelste wilt zijn maar gewoon een do it all HT wilt dan is het een leuke kandidaat. Maar daar zijn er zoals je gemerkt hebt veel van hehe.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Pace is mss ook nog een optie?
Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:54
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 15:34 Hahahaha...dacht al :D
Je geeft zelf aan in de topic titel..., 'hardcore'....geloof mij een HT met boven de 70 graden, dat is hardcore.... :lol: :-q
Zo lust ik er nog wel een paar...wat dacht je van een BMX? Da`s pas speels en HC :winkie:
Laatst gewijzigd door TenZNL op za 8 december 2018, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

http://dartmoor-bikes.com/hardware/hard ... kes#enduro

Zelf rij ik met volle tevredenheid op een ‘18 Dartmoor Hornet met 140mm setup. Zeker de ‘19 Primal lijkt mij erg geschikt voor wat jij voor ogen hebt.
“Old, not obsolete”
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Primal 27,5" heeft inderdaad wel alles zo'n beetje, voor een mooi bedrag.
Waar woke is, is vuur
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Victor1977 schreef: vr 16 november 2018, 23:17
Kaasopjepannenkoek schreef: vr 16 november 2018, 22:52

Hoe bevalt jouw Nukeproof scout? Speelse fiets?
Ja ik ben er tevreden mee voor datgene wat ik er tot nu toe mee heb kunnen doen. Fiets in het voorjaar opgebouwd en eigenlijk meteen mee op vakantie genomen naar Portugal en daar ligt hij nog bij zuslief in de garage. Hier in NL weinig getest op een enkele route na en wat trappetjes hier in de buurt (als je in de hoofdstad woont moet je wel). In Portugal heb ik wat ruiger terrein kunnen uitproberen en dan komt hij tot leven. Hij is zeker speels, misschien ook omdat het een S is en met 27.5 wielen. Ik vind het een leuke allrounder en als je niet de snelste wilt zijn maar gewoon een do it all HT wilt dan is het een leuke kandidaat. Maar daar zijn er zoals je gemerkt hebt veel van hehe.
Ah, die foto's heb ik geloof ik wel voorbij zien komen bij 'show your stuff'. Met die soort van molens op de achtergrond. Ging niet zo goed daar toch? Als in valpartijen? De Nukeproof lijkt mij ook een erg fijne allrounder idd. Op GMBN hebben ze ook wel aangetoond dat ie eigenlijk alles wel kan handelen.
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

Marco79 schreef: zo 18 november 2018, 07:36 http://dartmoor-bikes.com/hardware/hard ... kes#enduro

Zelf rij ik met volle tevredenheid op een ‘18 Dartmoor Hornet met 140mm setup. Zeker de ‘19 Primal lijkt mij erg geschikt voor wat jij voor ogen hebt.
Zal ik ook even bekijken :-q
Juh!
Kaasopjepannenkoek
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 190
Lid geworden op: do 15 november 2018, 14:55
Mijn mountainbike: Vitus Sentier VRS

TenZNL schreef: za 17 november 2018, 20:14 Pace is mss ook nog een optie?
Mario070 schreef: vr 16 november 2018, 21:54

Je geeft zelf aan in de topic titel..., 'hardcore'....geloof mij een HT met boven de 70 graden, dat is hardcore.... :lol: :-q
Zo lust ik er nog wel een paar...wat dacht je van een BMX? Da`s pas speels :winkie:
Pace mtb...ook nog nooit van gehoord. Prachtige stalen frames zo te zien. Niet best hoe veel je kunt besteden aan een fiets, maar snap het wel!
Juh!
Plaats reactie