Giant vs. Giant vs. ????

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Thijssie!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 22 oktober 2018, 18:06

TenZNL schreef: za 27 oktober 2018, 10:33 Ik dacht eigenlijk dat je voor de Fathom ging maar dat is dus nog niet zeker? De GX kost 4 tientjes meer dan een XT, ja.
Dat klopt ook? Er wordt een paar posts hierboven alleen gewaarschuwd voor de hogere prijs bij het vervangen van een GX cassette tov een XT cassette en dat ik dat mee zou kunnen nemen in de overwegingen.

Athans zo heb ik hem geïnterpreteerd :wink:
Gebruikersavatar
Klitse
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1576
Lid geworden op: do 7 juni 2018, 22:45
Mijn mountainbike: Moxie / Eccentric / SSSS Inbred

Thijssie! schreef: za 27 oktober 2018, 09:23
Rayb81 schreef: vr 26 oktober 2018, 01:06 Die fathom vind ik echt een mooie fiets.
Strak frame en leuke kleuren.
Ben ik me je eens. Ben het zelfs zo met je eens dat ik gistermiddag de fiets besteld heb :D
Uitstekende keuze. Ga je vast veel plezier aan beleven.
My Bikes:
Moxie // Eccentric // Minty // SSSS Inbred
Thijssie!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 22 oktober 2018, 18:06

Zo, inmiddels alweer 150km in de Veluwse bossen de hooligan uitgehangen. Nu even een kleine review, wel zo aardig na het vragen van advies...

Ik was enigszins bang voor de 1x12 setup. Eigenlijk was het na de eerste rit al wel duidelijk dat ik onnodige bang was voor deze setup. Ik dacht dat ik continue aan het schakelen zou blijven maar niks is minder waar. Het bereik is voor de bossen in de omgeving van Apeldoorn ruim voldoende.

Het frame bevalt mij ook prima. Ik had uitgebreid getest op een Terrago welke een iets langere wielbasis heeft. Het lijkt dan ook dat de Fathom iets wendbaarder is. Op een singletrack met een aantal lussen, door omgewaaide bomen, kan je hard de lussen in om vervolgens de fiets makkelijk om te kunnen gooien. Dit is overigens wel een beetje een gevoelskwestie, maar ach ik voel mij er prima bij :D

Is er dan nog wat te mauwen? Ja, een klein puntje. De lock-out van de voorvork werkt in principe prima. De vork laat geen vering meer toe maar de trigger op het stuur is gevoelloos. Er had van mij wel wat meer een klik in mogen zetten zodat het wat meer feedback zou geven. De testbike had een Fox vork waarvan de trigger stukken beter aan voelde. Maar ach, als dit alles is...

Al met al heel erg blij met mn bike, kan hem iedereen aanbevelen!
roger77
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1298
Lid geworden op: vr 18 januari 2008, 22:22
Mijn mountainbike: kona hei hei deluxe 29r Giant Fathom 29er 1 2019

Hoe bevalt de nieuwe Fathom? Ik heb zelf net de Fathom 29er 1 2019 aangeschaft. Ik moet nog even mijn plek vinden op de fiets (helemaal gewend aan een heihei uit 2013) maar ik ben zeker niet ontevreden.
HAPPY TRAILS!
Plaats reactie