Budget mountainbike; advies gevraagd.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Zijn allemaal jou woorden...niet de mijne :-D ....ik pak random 2 lijsten, blind gegoogeld en komen overeen, dus blijf lekker serieus zou ik zeggen :roll: en zeker als er mensen zijn die proberen te helpen :evil: en dan komt er uit het niets 17inch frame maat met jouw lengte van 183.....die gaat er bij niet in, zo is het bij mij en niet anders..., waarheid is niet altijd even leuk...... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Dan moet je beter lezen; ik schreef (je hebt het zelf nog geciteerd!) dat ik een 18 inch zou moeten hebben(!!)
Ik keek op de tabel van fietsenwinkel voorheen, maar later dus op die binnenbeen lengte. Tabel van fietsenwinkel gaat 17 inch tot 1m80 zelfs.

Dus nou google ik ook al niet goed?

Voordat je op je hoge paard springt, kan je maar beter eens leren LEZEN (17/18 is nogal moeilijk voor je) ipv te gaan beschuldigen terwijl je er zelf naast zit(!!)
Tja, de waarheid is niet altijd even leuk zei een wijs man ooit........
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Mario070 schreef: di 16 oktober 2018, 00:42
Interceptor101 schreef: di 16 oktober 2018, 00:14 :( proefritje dan? Jep, eigenwijs, maar dit is toch wel een verbetering of niet?


Edit, toch bang geworden......online even zo'n test ingevuld met de binnenbeen lengte; ik zou een 18 inch moeten hebben......dat scheelt toch niet zo erg veel dan?
Ik heb geen idee wat voor meet lint je hebt gebruikt.....
  • Mountainbike:
    Lichaamslengte: Inch-maat: Framemaat:
    165 – 170 cm 16 – 17 inch 41 – 44 cm
    170 – 175 cm 18 – 19 inch 44 – 48 cm
    175 – 180 cm 19 – 20 inch 48 – 51 cm
    180 – 185 cm 20 – 21 inch 51 – 52 cm
[list=Mountainbike & ATB Maattabel
Lichaamslengte Inch Framemaat Framemaat
150 – 165 cm 14 – 16 inch 35 – 41 cm XS
165 – 170 cm 16 – 17 inch 41 – 44 cm XS – S
170 – 175 cm 18 – 19 inch 44 – 48 cm S – M
175 – 180 cm 19 – 20 inch 48 – 51 cm M
180 – 185 cm 20 – 21 inch 51 – 52 cm M
185 – 190 cm 21 – 22 inch 52 – 54 cm M – L
190 – 195 cm 22 – 23 inch 54 – 56 cm L
195 – 200 cm 23 – 24 inch 56 – 61 cm L – XL][/list]

Die; *zip*

MODBREAK: we zijn hier om elkaar te helpen. Elkaar dieren namen toespelen is niet de bedoeling. Mocht je bepaald advies niet bevallen of inconsistent vinden, de optie om er NIETS mee te doen is ook aanwezig en vaak effectiever dan de confrontatie opzoeken.

Grtz
Herperduin
Beheerder
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5867
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Met zojuist deze nieuwe forum layout hebben wij links boven, Snelle links en dat staat ook gek genoeg ook links :lol: ik laat deze topic verder ook links liggen :lol: :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Met je laatste paar posts maak je je nou ook niet echt geliefder.. Snap niet hoe je bij dat gevoel komt met dat 5000 euro verhaal, zitten hier bergen mensen met fietsen van een fractie daarvan, juist het gros zou ik zeggen. Als je dan ook nog iemand die je niet kent persoonlijk gaat beledigen zonder echt een reden.. :~ Er is een schat van informatie hier te vinden en een heleboel mensen die je graag zouden willen helpen, maar je maakt het er zo niet makkelijker op.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Interceptor101 schreef: di 16 oktober 2018, 00:52 Weet je wat? Het is goed!
Het is me al eerder duidelijk geworden dat mensen die niet minimaal 5000 euro uitgeven aan een fiets, hier niet gewenst zijn(!!)
Gaat het nou om fietsen? Of gaat het om een eliteclubje vormen? Gaat het dus om neerkijken op mensen? Blijkbaar wél!
Ineens ben ik een leugenaar. Ik heb de binnenbeenlengte gemeten en in zo'n calculator gestopt; ik ben nog zo stom om bezig te zijn met een screenshot te maken daarvan ook; pffff, ga toch heen man.

Maar je hebt gelijk; mensen die even weinig te besteden hebben, liegen altijd de boel bij elkaar, naaien anderen een oor aan om zelf op een verkeerde fiets te komen; daar leven ze voor en zijn hoe dan ook minderwaardig in elk opzicht, ook al heb je hbo........
Doe nou niet zo raar.

De meesten hier kunnen Mario nog niet helemaal goed inschatten. Hij bedoelt het in ieder geval goed, maar zit er regelmatig naast. En nu zit jij alleen op zijn oordeel je te ergeren. Dat kun je niet weten. Maar helaas krijgen daardoor de mensen die je willen helpen (ook Mario) er flink van langs. Dat ligt aan jou, niet aan ons.

17" is niet helemaal de juiste maat, maar in de praktijk zal het prima gaan. Zeker als we rekening houden met jouw geval.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Ik snap dat ik mezelf niet geliefd maak en dat was ook niet de bedoeling natuurlijk.
Echter is de situatie waar ik in zit niet zomaar gekomen, is nog volop bezig, dreigt zelfs helemaal mis te lopen en dat brengt enorm veel spanningen met zich mee. Je kan je niet voorstellen hoe groot.

Dan denk ik een goede deal te kunnen maken en wordt ik voor leugenaar gezet terwijl ik geen idee heb waarom.
Soms is het emmertje vol, daar komt het domweg op neer.

De 29'er heb ik ondertussen afgezegd.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Vergeet je niet bovenstaande berichten ook te verwijderen? :roll:
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

awinkel schreef: di 16 oktober 2018, 12:06 Vergeet je niet bovenstaande berichten ook te verwijderen? :roll:
Dat bedoel ik.
Jo2601
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 19 september 2017, 13:38
Mijn mountainbike: Z.O. Drenthe

Zo dan :o

Waar is het mis gegaan :roll:
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Nouja, ik gaf al aan dat ik wat problemen heb en snel geïrriteerd raak; dat trapje na was niet nodig.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Probleem is ook dat we hier proberen goed advies te geven en dat daar niets mee gedaan wordt... . Ook dat moet je bij jezelf zoeken.


Maar goed, die 17". Op zich een goede deal als dat budgettair te behappen is. Maar dan moet er misschien wel iets aan de zithouding gedaan worden met stuur of stuurpen en ook dat kost weer extra.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Hoezo wordt daar niets mee gedaan? Ik heb al een advertentie op gezocht gezet, alleen niet voor de zadelpen omdat ik niet weet of ik hem hou.
Die andere fiets was geen zekerheid en dit kwam qua budget mooi op mijn pad. Dan moet je het grijpen leek mij.

Nu is de 29'er wel een goede investering, maar op aanraden van de posts van gisteravond heb ik hem toch afgezegd; het was onzinnig ed.
Dus hoezo luister ik niet? Zou ik een alternatieve agenda hebben? Daar snap ik dus helemaal niets van en dat irriteerde.
Ik mag een tikkie eigenwijs zijn, maar ben zeker geen leugenaar.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3298
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Wellicht is het beter om even een hap frisse lucht te gaan nemen?
Als je zo gaat reageren op reacties van mensen die je willen helpen, zal je -terecht- snel geen reacties meer krijgen en dat wil je denk ik ook niet?
Gebruikersavatar
Interceptor101
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 238
Lid geworden op: zo 28 april 2013, 12:07
Mijn mountainbike: Specialized Rockhopper Comp 29"

Dat was gisteren en ik heb net verklaard waarom dat gebeurde.
Plaats reactie