Cube stereo hybrid

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Erk_kre
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 9
Lid geworden op: do 27 september 2018, 02:04

Ik ben nog steeds in mijn zoektocht naar een geschikte e-mtb.
In een eerder topic overwoog ik de Cube Reaction hybrid (hardtail), maar mijn bikefitter heeft me een fully aangeraden.
Verschil in kostprijs is minder een issue, wat mij betreft.
Dus beland ik bij Cube Stereo hybrid.

Ik kom daar uit op twee types (met een gelijkaardige goede uitrusting):
FOX34 120mm veerweg carbon frame 29'' 23kg
of, FOX36 140mm veerweg alu frame 27.5'' 24.6kg (300 euro duurder)

Q1: Ik weet dat het afhangt van waarvoor ik het wil gebruiken (in mijn geval meer XC), maar de geometrie is exact dezelfde, dus je zou kunnen argumenteren dat 140mm travel met 27.5 wielen ook een goede keuze is.
Wat denken jullie?

Dankzij bikefitting: mijn dimensies zijn: Lengte 183 / BBL 89 / Stack 621 / Reach 476
als ik vergelijk met de dimensietekeningen op de cube website kom ik daar, vanwege de reach, uit aan 22'', wat meteen de grootste maat is die Cube levert voor dat model.

Q2: Het voelt een beetje tegen-intuitief aan om een 22'' bike te kiezen, terwijl ik 'maar' 183 cm groot ben.
Wat denken jullie daarvan?
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mag ik vragen waarom je deze vragen niet in het andere topic stelt? Daar wordt al een hoop info gegeven (oa dat een reach van 476 voor jouw lengte wss veel te optimistisch is), dit opsplitsen maakt het niet makkelijker om je goed advies te geven.

Ik vraag me ook af wat je met een 140mm/Fox36 EMTB moet als je alleen maar "trailpaadjes" gaat rijden?
Plaats reactie