Wat voor MTB

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
JLWE
All rounder
All rounder
Berichten: 135
Lid geworden op: di 24 juli 2018, 20:41
Mijn mountainbike: Evil Offering LS

Iedereen weer bedankt voor jullie reactie.
Aan de andere kant is er geen Canadees die ook maar aan een hardtail denkt als hij gaat beginnen met mountainbiken en een bikepark in wil gaan. Dus waarom zou jij dat met jouw eisen wel moeten doen?
Laat ik daar nou net mijn eerste MTB ervaring hebben opgedaan!

Wat ik bedoel met sprongen maken etc, is dat het mij meer gaat om het spelen met de fiets dan om snelle tijden neer te zetten. Maar uiteraard wil ik ook technisch sterker worden.

Is het met een LTHT wel mogelijk om in een Bike Park aan de slag te gaan? Dit zal niet heel vaak gebeuren, maar het moet wel kunnen met de fiets. De meeste KM's zullen in de Nederlandse bossen worden gemaakt. En zou iemand de afkorting FS kunnen toelichten:)
Nou weet ik dat iemand een leuke LTHT te koop heeft, ruimschoots binnen het budget.
viewtopic.php?f=20&t=112093#p1863388
Bedankt voor de hint! De fiets komt er denk ik pas volgend jaar i.v.m. sparen.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Dat is mogelijk.
En FS = Full Supension = Fully.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7387
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

JLWE schreef:Is het met een LTHT wel mogelijk om in een Bike Park aan de slag te gaan? Dit zal niet heel vaak gebeuren, maar het moet wel kunnen met de fiets.
Dat lijkt te willen (ter illustratie)...


Of het verschil met een fully klein of groot is, zal aan het soort tracks liggen dat je wilt rijden. Op de tracks die de eerste 1:25 gereden worden gaat een fully zwaar in het voordeel zijn, het laatste deel is het verschil niet zo spectaculair groot.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik denk dat als TS zegt dat hij bikepark wil rijden, je daar als beginner minder blij bent met een LTHT. Als daar een belangrijke nadruk op ligt en TS dus bereid is om compromissen te sluiten, dan is een FS toch de beste keuze. Ik ben het met Cheeta eens dat je wel over enige kunde moet beschikken om op kleine hobbels in NL een enduro te lanceren en dat die techniek op een hardtailtje het beste onder de knie te krijgen is.

En natuurlijk kun je op een LTHT een bikepark in. Nu vind ik een video plaatsen van een prof niet helemaal de juiste indruk wekken. Pak dan deze: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &start=105" onclick="window.open(this.href);return false;

Nu ben ik recentelijk ook in bikepark Hahnenklee geweest. Ik zeg: petje af voor Marco! Worteltapijten waar je U tegen zegt en kapot gereden bermen waar zelfs Danny Hart nog over zou klagen. Nu denk ik dat Marco die trails grotendeels gemeden heeft. Omdat hij een hardtail reed! Ja, op mijn enduro ging het goed, maar de volgende keer gaat de dh-bak mee! Gewoon om de lol te maximaliseren en niet heel rustig door sommige plekken te moeten gaan omdat je anders of je materiaal sloopt, of jezelf. Ja, George Brannigan zou er nog wel volle bak doorheen kunnen op zijn hardtailtje, maar ik in geen velden of wegen, laat staan een beginner.

En ja, inderdaad valt er niet heel veel te springen op de UHR met die enduro. Op die wortels waar ik mezelf op een trailbike nog kan lanceren, daar wil de enduro niet echt meer omhoog. Aan de andere kant, ik kan sommige stukken nog wat lomper naar beneden op de UHR op de enduro en dat maakt meer dan voldoende goed om ook af en toe de enduro daar uit te laten!

Dus er zijn best argumenten voor een LTHT, maar als TS voor zijn budget een mooie AM of enduro kan scoren is daar niet heel veel tegenin te brengen. Zolang je maar weet wat de eventuele voor- en nadelen van de diverse fietsen zijn kan TS prima een keuze maken.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie