Trek Top Fuel 9.8 SL 2018

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik heb nu een paar ritjes op de Trek gemaakt en ik moet zeggen dat het niet meevalt. Natuurlijk moet er het een en ander afgesteld worden, bijv. vering voor en achter. Wielen zijn tubeless (waren ze zal :o ), maar de sealant was al helemaal ingedroogd. Schakelen gaat lang niet zo soepel als Shimano, maar daar zal ik wel aan wennen. Hij staat voor 90-95% goed afgesteld.
Toch klopt er iets niet, op eenzelfde rondje rij ik ongeveer 2 km gemiddeld minder snel. Zou dit aan de banden kunnen liggen, er ligt nu Bontrager XR2 Team Issue op, de wielen lopen lekker ligt en aan het gewicht kan het ook niet liggen. Toch heb ik het idee dat ze heel zwaar lopen. Wie heeft hier ervaring mee?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hmmm, die Bontrager banden zijn normaal gesproken toch wel goed. Maar je zou ze voor het idee eens kunnen wisselen met een ander setje banden dat je wel kent.

Houding en zo is wel goed of vergelijkbaar met wat je gewend bent?



(en ik weet niet welke Shimano jij gewend was, maar 11 speed Shimano heb ik hier de deur uit gedaan omdat het juist stukken minder soepel schakelde dan SRAM :bier: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Houding is goed, heb alles nog eens nagemeten, ik zit nagenoeg hetzelfde als op de Exceed.
Ik lees ook geen slechte recensies over de Bontrager.
Ik had dus XT 2x11, welke ik veel soepeler vindt schakelen :-D. Misschien dat de GX Eagle minder soepel schakelt dan de topgroepen van SRAM.

Ik zal eens de banden van de Exceed erop leggen, anders weet ik het ook niet meer.

Of zou de vorm heel slecht zijn geworden :~ Zal eerst een rondje doen met de Exceed :D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Misschien dat het wennen is.. want ik denk niet dat Trek beduidend langzamere fietsen maakt dan canyon. Misschien had je je dag niet of zit je nog niet vol vertrouwen op de nieuwe fiets. Ik ken de XR2's niet, maar heb zelf de XR3 achter liggen. En die vind ik absoluut niet langzaam, ik kan me moeilijk voorstellen dat de 2's langzamer rollen dan een vergelijkbare Schwalbe bijvoorbeeld.

Hopelijk knapt het nog wat op voor je, balen als een nieuwe fiets tegenvalt!
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

Ik heb nu weer een paar ritten gehad met andere banden en ik moet zeggen dat het beter gaat. Heb er Schwalbe Ralph en Ray op liggen.
Nog niet zoals het zou moeten zijn, maar dat ligt aan mijzelf.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2232
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Staat je MIO link in de hoge of lage stand? De lage stand maakt de fiets wat slacker en lager en maakt 'm wat minder snel als het aankomt op het gemiddelde NLse rondje.
Met welke druk rij je in je dempers? De recommended settings van de Trek site zijn echt aan de hoge kant, zowel qua druk als qua rebound instellingen. Rijdt gewoon ruk dan, en doet zwaar afbreuk aan wat deze fiets kan wanneer goed ingesteld. Zeker met die Re-aktiv demper is het belangrijk vooral niet teveel druk te hebben achter, want dan is het een stuiterbal.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie