Advies nodig - HT MTB - Budget Max. 850 EURO

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

floris500 schreef:Naar mijn weten is er iemand met een Calibre Bossnut, verder nooit iets over Calibre gelezen hier.
In dit recente topic komt de Bossnut Evo wel ter sprake: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3&t=138306" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik wou hem ook graag bestellen, maar na 2x problemen met de voorraad heb ik toch maar voor een wat lichtere HT van een ander merk gekozen.

De afgelopen weken stond ik voor een zelfde keuze met een vergelijkbaar budget. €100 maakt inderdaad een groot verschil of je bijvoorbeeld een 2x10 groep, NX of zelfs GX 1x11 groep hebt, of je 21mm of 40mm tubeless banden en velgen hebt, of je een \goedkope vork of degelijke luchtgeveerde vork hebt etc.

Mijn keuze is uiteindelijk gevallen op een overjarige Wilier 503Plus, een 29 plus model met GX1 afmontage en Manitou Magnum vork bij 12Go. Geen echt mtb merk, maar juist gekocht vanwege de historie met wielrenfietsen.

Heb ook gekeken naar de Vitus Sentier VR 29, Radon ZR Team NX en Cube Reaction.
Laatst gewijzigd door Ypuh op di 28 augustus 2018, 23:09, 1 keer totaal gewijzigd.
justsaiyan
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: za 25 augustus 2018, 18:49

Hoe zijn die Manitou vorken eigl?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef:
mud mate schreef:Aan de andere kant, de afmontage is leuk, maar je moet wel een frame hebben met een goede geometrie. Daarin is het eea wel verschillend qua merk...
Ja in die klasse ook. Ik zie helaas te veel mensen afgescheept worden met een fiets met een stuurpen van 12cm on hem passend te maken...
Volgens mij haal je maatvoering en geometrie door elkaar... :roll:



Kom nou gewoon eens een biertje drinken, dan leg ik je helemaal precies uit hoe het precies werkt. Zolang jij geen onderbouwingen geeft en 'rare' opmerkingen blijft maken, blijf ik daar fel op reageren. :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Oh dat verschil weet ik prima het staat er idd alleen een beetje krom... zeker als je de halve tekst weglaat :lol:

Maar dat zien we wel vaker...

Bier... Dat is wel lekker idd. :bier:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

mud mate schreef:Oh dat verschil weet ik prima het staat er idd alleen een beetje krom... zeker als je de halve tekst weglaat :lol:
Die paar mm reach-verschil in die klasse maakt het grote verschil niet, dus dat kon ik gewoon negeren... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Ypuh schreef:
floris500 schreef:Naar mijn weten is er iemand met een Calibre Bossnut, verder nooit iets over Calibre gelezen hier.
In dit recente topic komt de Bossnut Evo wel ter sprake: http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 3&t=138306" onclick="window.open(this.href);return false;

.
Ik bedoelde deze http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=137348" onclick="window.open(this.href);return false; dus dat zijn er al 2 :P
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Wat misschien ook een erg leuke fiets is om mee te beginnen en toch een beetje ondescheidend door de plusbanden is een trek roscoe.

Voor beginners geeft dat net het beetje extra vertrouwen t.o.v. een normale twentyniner en de zit is sportief maar zeker niet te sportief :D
Just do Ti, or did i die?
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

justsaiyan schreef:Hoe zijn die Manitou vorken eigl?
Geen idee, heb geen referentie aangezien dit mijn eerste mtb is. Service en garantie mogelijkheden lijken wel wat beperkter in de EU, maar niet onmogelijk. Heb de voorste steekas iig al gemold op de parkeerplaats van de fietsenwinkel. Duur grapje :oops:.

Verder is de Magnum met 34mm buizen wel een stapje steviger dan de Recon Silver etc, maar de Wilier komt dan ook met een leuke overjarige deal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Manitou's zijn prima vorken. Al jaren. En zeker bij de iets goedkopere modellen wat werking betreft de beste keuze. De betrouwbaarheid is over het algemeen goed, maar ze zijn wel gevoelig voor tijdig onderhoud. Service is wel een dingetje, de vork moet even naar Duitsland. Maar daar leveren ze prima werk.

En die as... . Onlogisch systeem, maar als je het door hebt, dan werkt het wel.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Kom nou gewoon eens een biertje drinken, dan leg ik je helemaal precies uit hoe het precies werkt. Zolang jij geen onderbouwingen geeft en 'rare' opmerkingen blijft maken, blijf ik daar fel op reageren. :kiss:
Dat zou je nou nooit tegen mij zeggen.... :( lekker zeg, ben ik dan niet koppig genoeg... :lol: of standvastig :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Lars TB schreef:Manitou's zijn prima vorken. Al jaren. En zeker bij de iets goedkopere modellen wat werking betreft de beste keuze. De betrouwbaarheid is over het algemeen goed, maar ze zijn wel gevoelig voor tijdig onderhoud. Service is wel een dingetje, de vork moet even naar Duitsland. Maar daar leveren ze prima werk.

En die as... . Onlogisch systeem, maar als je het door hebt, dan werkt het wel.
Zag dat er ook wel wat service bedrijfjes in Nederland zijn die Manitou vorken servicen? Waarom zou hij dan specifiek naar DLD moeten?


En die as werkt na het zien van een instructie filmpje inderdaad top. Ben gewoon eerlijk geweest en heb gelukkig de volgende dag gewoon een nieuwe meegekregen (thanks 12Go biking)!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ypuh schreef:
Lars TB schreef:Manitou's zijn prima vorken. Al jaren. En zeker bij de iets goedkopere modellen wat werking betreft de beste keuze. De betrouwbaarheid is over het algemeen goed, maar ze zijn wel gevoelig voor tijdig onderhoud. Service is wel een dingetje, de vork moet even naar Duitsland. Maar daar leveren ze prima werk.
Zag dat er ook wel wat service bedrijfjes in Nederland zijn die Manitou vorken servicen? Waarom zou hij dan specifiek naar DLD moeten?
Klopt, standaard service kan ook gewoon in NL.

Ik had een raar probleempje en de vork moest naar D. Aan de andere kant, een Fox moet bij meer dan standaard onderhoud ook naar B. Dus waar zeuren we over... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef:
Kom nou gewoon eens een biertje drinken, dan leg ik je helemaal precies uit hoe het precies werkt. Zolang jij geen onderbouwingen geeft en 'rare' opmerkingen blijft maken, blijf ik daar fel op reageren. :kiss:
Dat zou je nou nooit tegen mij zeggen.... :( lekker zeg, ben ik dan niet koppig genoeg... :lol: of standvastig :wink:
Ik denk dat jij zelfs (of juist) na 10 biertjes het licht nog niet ziet... .


En ik de weg dan ook kwijt ben... :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5875
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: gelukkig is de zin opening, Ik denk....want de echte zekerheid missen we :( dus wanneer :-D :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Mario070 schreef::lol: gelukkig is de zin opening, Ik denk....want de echte zekerheid missen we :( dus wanneer :-D :-q
Ik zal je een pak huiswerk sturen! :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie