Hulp bij keuze hardtail - budget rond €700,-

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Mark-V schreef:Bij aankoop van mijn fiets enkele weken geleden heb ik me laten vertellen dat Cube (iig bij deze modellen) geen volledige afmontage van b.v. Deore of XT gebruikt. Maar dat er alleen specifieke onderdelen Deore zijn, en dat dingen als crank e.d. van een goedkoper (B-)merk en type zijn...

Of dat echt zo is weet ik niet, maar misschien zinvol om even na te vragen vantevoren...
Niet alleen Cube hoor, dat doen vrij veel fabrikanten, zeker in die klasse. Zoals I_do al zegt, meeste ervan zal je nooit merken, zeker niet op deze klasse fiets.
Vander
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 3 augustus 2018, 22:02

Big Deef schreef:Voor mij zou de radon nog boven de cube komen maar...

Als het oog ook iets wilt dan snap ik de keuze voor cube wel. En langs gaan bij de winkel is altijd een voordeel t.o.v. een fiets op internet kopen aangezien je dan kan voelen en passen :D
Dat is inderdaad wel de reden, wil graag de fiets even in het echt zien en kunnen testen. Maar vind de Radon wel een heel mooi exemplaar!
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Mark-V schreef:Bij aankoop van mijn fiets enkele weken geleden heb ik me laten vertellen dat Cube (iig bij deze modellen) geen volledige afmontage van b.v. Deore of XT gebruikt. Maar dat er alleen specifieke onderdelen Deore zijn, en dat dingen als crank e.d. van een goedkoper (B-)merk en type zijn...

Of dat echt zo is weet ik niet, maar misschien zinvol om even na te vragen vantevoren...
Dit zal voor de goedkopere modellen het geval zijn. Ik rijd toch echt op een compleet XT afgemonteerde Stereo.
Wat zal ik zeggen...…..
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16710
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Bijna elk merk mixt onderdelen uit verschillende groepen, waarbij meestal de in het oog springende parts uit de betere groep komen (achterderailleur...). Dit gebeurt zelfs bij fietsen van duizenden euro's van de merken die zichzelf als A-merk profileren. Ik heb fietsen van >3.000 euro gezien met Deore naafjes...
En dan hebben we het nog niet over "onzichtbare" onderdelen als balhoofdlagers. Losse kogeltjes bij fietsen van meer als twee mille is niet ongebruikelijk.

Maar op zichzelf is het mixen van onderdelengroepen geen punt, zolang de functionaliteit maar niet in het geding komt.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29837
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik mix zelf ook bij het opbouwen van mijn fietsen.
Ik hoop dat de fabrikanten daar net zo goed over nadenken als ik, maar ik vrees dat vooral de euro's meespelen, en de logistieke voordelen (dus ook weer euros).

Om even op de vraag vd TS terug te komen, in deze prijsklasse maken 100 euro een groot verschil, dus probeer het budget wat op te rekken en zoek naar overjarige modellen die flink zijn afgeprijsd.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Ik wet niet waar je precies vandaan komt maar ga gewoon eens een aantal LBS af. Ik zie een link staan naar fietswinkelgelderland.nl, Kom je uit Gelderland dan zijn er wel een aantal goede te vinden. Ikzelf heb goede ervaringen met Bike Emotions in Beek (O.a. Cube en Scott dealer). De Pedaleur is ook een hele fijne winkel om zaken mee te doen. Wellicht dat daar iets staat.
Wat zal ik zeggen...…..
sanderbike77
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: di 31 juli 2018, 17:57

Ik heb zelf een tijdje geleden een cube acid voor 850 gekocht (12 go biking), slx en xt drivetrain en rockshock recon voorvork.
Tot nu toe bevalt ie mij zeer goed. Het enige wat mij tegen viel was de wielset, deze heb ik binnen een half jaar gesloopt maar dat is ook wel te verwachten voor dit budget!
PaganiProductions

Canyon Grand Canyon of Orbea MX 20 zo veel mogelijk waar voor je geld
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

PaganiProductions schreef:Canyon Grand Canyon of Orbea MX 20 zo veel mogelijk waar voor je geld
Bij Canyon moet je 3 maanden wachten tegenwoordig. Prima als je al een fiets hebt staan, maar voor een 1e fiets was dat voor mij wel een breekpunt.
cwoldendorp
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 46
Lid geworden op: do 19 mei 2016, 21:26

Wat je ook kunt doen is een tweedehandsje kopen op marktplaats. Voor relatief weinig geld kun je een mtb aanschaffen uit een wat duurdere prijsklasse. Soms vrijwel niet gebruikt. Zeker dan erg interessant. Ik heb zo zelf een Cube Acid aangeschaft voor 500,- die vrijwel niet gebruikt was. Nieuwprijs was 900,-. Hij zag er echt als nieuw uit!
Plaats reactie