Enduro frame

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
wespa
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 16
Lid geworden op: ma 28 september 2015, 18:20

Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een enduro/all mountain frame.
Ik zocht eigenlijk een 2e hands naar kan niet veel vinden.
Weten jullie een relatief goedkoop merk dat kwalitatief goede frames verkoopt? (Volgens mij zijn er tegenwoordig ook geen slechte merken meer.)

Mijn eisen:
- 29"
- XL frame
- 140/150mm veerweg
- budget voor frame ligt rond de 1500 euro.

De fiets zal vooral gebruikt worden voor tripjes naar het buitenland en af en toe in Nederland. Voor de trials in NL heb ik een andere mtb in de schuur staan.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

Heb je ook al bij onze duitse buren gekeken : bikemarket op mtb-news.de
Staat vol met frames 2de hands
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Ik zou voor je budget een nieuw frame kopen, dan heb je garantie, wat wel zo fijn is als je toch zo'n bedrag uitgeeft. Daarbij sneuvelt er nog wel eens een frame hier en daar..
Ook zijn 29er Enduro fietsen nog niet enorm lang populair, dus of er zoveel aanbod is tweedehands?

Twee opties die mij te binnen schoten:
- Bird Aeris AM9
- Nukeproof Mega 290

Een optie net boven je budget is de Transition Sentinel. Krijgt veel lovende reviews, vooral over het afdalen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Binnen je budget heb je een gloednieuw Banshee Prime frame, gewoon via de officiële distrubuteur:
https://www.bansheebikes.net/product-pa ... 9-framekit" onclick="window.open(this.href);return false;

Veerweg 135mm achter, tot 160mm voor, verwisselbare dropouts waarmee je tot maximaal 29x2.8 rubber kwijt kunt, dropouts ook verstelbaar voor geometrie-finetuning, Boost of non-Boost mogelijk, schroefdraadbracket, leverbaar in drie kleuren.
Ik heb zelf de Phantom (29er met 105/120mm) en daar ben ik zeer tevreden over. Ook bij Everyday26 gekocht.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef:Binnen je budget heb je een gloednieuw Banshee Prime frame, gewoon via de officiële distrubuteur:
https://www.bansheebikes.net/product-pa ... 9-framekit" onclick="window.open(this.href);return false;

Veerweg 135mm achter, tot 160mm voor, verwisselbare dropouts waarmee je tot maximaal 29x2.8 rubber kwijt kunt, dropouts ook verstelbaar voor geometrie-finetuning, Boost of non-Boost mogelijk, schroefdraadbracket, leverbaar in drie kleuren.
Ik heb zelf de Phantom (29er met 105/120mm) en daar ben ik zeer tevreden over. Ook bij Everyday26 gekocht.
+1
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie