Net besmet: eerste MTB gezocht

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Heel snel inderdaad!

Hij gaat dit weekend inderdaad uitgeprobeerd worden! En een SYS komt er dan ook wel ;)
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

PetervdHam schreef:Heel snel inderdaad!

Hij gaat dit weekend inderdaad uitgeprobeerd worden! En een SYS komt er dan ook wel ;)
Mooie fiets en ik sta voor een zelfde keuze. Zit nog te twijfelen tussen een hardtail (de Grand Canyon AL 6.0), maar met dit bedrag komt ook deze fully in beeld aangezien de Canyon pas over 3.5 maand geleverd kan worden.

Wat heeft jou doen besluiten om voor een full suspension te kiezen?

En je schrijft €950, maar als ik op de site kijk kom ik op iets van €1180 incl verzending ook al heb ik die discount card in mijn winkelwagen?

Edit: Heb de 15% discount code gevonden (OSM1516) en dan kom je inderdaad op €950 + €70. verzending. Die discount card van 5 pond lijkt niet nodig te zijn?
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Ypuh schreef:
PetervdHam schreef:Heel snel inderdaad!

Hij gaat dit weekend inderdaad uitgeprobeerd worden! En een SYS komt er dan ook wel ;)
Mooie fiets en ik sta voor een zelfde keuze. Zit nog te twijfelen tussen een hardtail (de Grand Canyon AL 6.0), maar met dit bedrag komt ook deze fully in beeld aangezien de Canyon pas over 3.5 maand geleverd kan worden.

Wat heeft jou doen besluiten om voor een full suspension te kiezen?

En je schrijft €950, maar als ik op de site kijk kom ik op iets van €1180 incl verzending ook al heb ik die discount card in mijn winkelwagen?

Edit: Heb de 15% discount code gevonden (OSM1516) en dan kom je inderdaad op €950 + €70. verzending. Die discount card van 5 pond lijkt niet nodig te zijn?
Die heb je zeker wel nodig. Anders is de basisprijs 1300 pond :) Trouwens: maak ook een account op Quidco en ga via hun site naar GoOutdoors. Dan heb je nog eens een pond of 50 als cashback.

En HT vs Fully. Ik heb er toch een beetje op gevoel voor gekozen. Veel over gelezen en bekeken.
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

PetervdHam schreef:
Ypuh schreef: Edit: Heb de 15% discount code gevonden (OSM1516) en dan kom je inderdaad op €950 + €70. verzending. Die discount card van 5 pond lijkt niet nodig te zijn?
Die heb je zeker wel nodig. Anders is de basisprijs 1300 pond :) Trouwens: maak ook een account op Quidco en ga via hun site naar GoOutdoors. Dan heb je nog eens een pond of 50 als cashback.

En HT vs Fully. Ik heb er toch een beetje op gevoel voor gekozen. Veel over gelezen en bekeken.
Aah, super. Ik lift gewoon met je mee dankzij dit topic en heb hem ook besteld :winkie:.

De Grand Canyon AL 6.0 vind ik ook interessant, maar zit 3.5 maanden levertijd op en is in de kleur die ik wil nog duurder ook. De Radon ZR Team NX1 is op dit moment ook in de aanbieding voor zo'n €900 incl, maar dan vind ik de Bossnut simpelweg een stuk mooier. Een Giant Talon 29er of Cube Acid komt kwa prijs/kwaliteit niet in de buurt.

Ik weet niet of een FS de juiste keuze voor mij is, maar ben ook van mening dat je eerst gewoon lekker moet fietsen om erachter te komen wat je fijn vindt. Deze fiets is ~€200 boven mijn beoogde budget, maar ik ben niet heel veeleisend (racefietsen blijft mijn eerste liefde), zelf redelijk handig en ga er van uit dat ik deze fiets niet binnen nu en 5 jaar compleet hoef te vervangen. Een kilo'tje extra degelijkheid, tubeless en simpele makkelijk te vervangen onderdelen zoals een GXP BSA en Sram NX1 vind ik ook een grote plus.
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Ypuh schreef: Aah, super. Ik lift gewoon met je mee dankzij dit topic en heb hem ook besteld :winkie:.

De Grand Canyon AL 6.0 vind ik ook interessant, maar zit 3.5 maanden levertijd op en is in de kleur die ik wil nog duurder ook. De Radon ZR Team NX1 is op dit moment ook in de aanbieding voor zo'n €900 incl, maar dan vind ik de Bossnut simpelweg een stuk mooier. Een Giant Talon 29er of Cube Acid komt kwa prijs/kwaliteit niet in de buurt.

Ik weet niet of een FS de juiste keuze voor mij is, maar ben ook van mening dat je eerst gewoon lekker moet fietsen om erachter te komen wat je fijn vindt. Deze fiets is ~€200 boven mijn beoogde budget, maar ik ben niet heel veeleisend (racefietsen blijft mijn eerste liefde), zelf redelijk handig en ga er van uit dat ik deze fiets niet binnen nu en 5 jaar compleet hoef te vervangen. Een kilo'tje extra degelijkheid, tubeless en simpele makkelijk te vervangen onderdelen zoals een GXP BSA en Sram NX1 vind ik ook een grote plus.
Groot gelijk heb je. Het gewicht stoor ik me ook niet aan moet ik zeggen. Maar misschien wat mijn leenfiets dan gewoon heel erg zwaar, haha!

Qua onderdelen ga ik zelf voorlopig niks vervangen, op de trappers na. Daar heb ik de eisen ook niet voor inderdaad. Een dropper gaat nog wel komen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Big Deef loopt binnen...!


:lol: :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Lars TB schreef:Big Deef loopt binnen...!


:lol: :bier:
Hoop dat hij z'n aandelen niet net verkocht heeft idd ;)
Big Deef
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 675
Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty

Haha,

Helaas geen aandeelhouder, ik deel vooral graag mijn kennis en koopjes.
Just do Ti, or did i die?
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

PetervdHam schreef:Qua onderdelen ga ik zelf voorlopig niks vervangen, op de trappers na. Daar heb ik de eisen ook niet voor inderdaad. Een dropper gaat nog wel komen
Onderdelen vervangen doe ik wel tegen de tijd dat ze versleten zijn. Deze fiets heeft alles al op het niveau dat ik wil en vandaar dat ik er ook niet zo lang over na hoefde te denken. Misschien nog een GX1 of X1 shifter ofzo om de 'feel' van het schakelen te upgraden.

Moet alleen nog even bedenken of ik met platformpedalen of klikpedalen ga rijden. Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van SPD pedalen (wel de SPD-SL, maar die lopen bij twee zandkorrels al vast).

@Big Deef en Peter, bedankt voor jullie vragen en info!
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Ypuh schreef:
PetervdHam schreef:Qua onderdelen ga ik zelf voorlopig niks vervangen, op de trappers na. Daar heb ik de eisen ook niet voor inderdaad. Een dropper gaat nog wel komen
Onderdelen vervangen doe ik wel tegen de tijd dat ze versleten zijn. Deze fiets heeft alles al op het niveau dat ik wil en vandaar dat ik er ook niet zo lang over na hoefde te denken. Misschien nog een GX1 of X1 shifter ofzo om de 'feel' van het schakelen te upgraden.

Moet alleen nog even bedenken of ik met platformpedalen of klikpedalen ga rijden. Over het algemeen ben ik niet zo'n fan van SPD pedalen (wel de SPD-SL, maar die lopen bij twee zandkorrels al vast).

@Big Deef en Peter, bedankt voor jullie vragen en info!
Ik heb Nukeproof EVO's besteld. Houd niet van klikkers.
Ypuh
All rounder
All rounder
Berichten: 57
Lid geworden op: di 1 maart 2016, 18:24
Mijn mountainbike: Wilier 503 Plus

Passen er mooi bij qua naam ;).
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Ypuh schreef:Passen er mooi bij qua naam ;).
Oh lol. Dat bedenk ik me nu pas joh...
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ben wat onregelmatig op het forum en nu toevallig weer ff wat online de laatste tijd, toen stuitte ik op dit topic. Met interesse zitten lezen over die Calibre, veel fiets voor je geld zo te zien en dat voor een fully! Ik ben benieuwd naar je SYS met wat detailfoto's en rijervarigen Peter...er staat al een SYS van iemand anders over dezelfde fiets zag ik, maar die van jou nog niet toch? Kon hem niet ontdekken iig.

In ieder geval, veel plezier ermee! :-q
PetervdHam
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 28 juli 2018, 22:21

Wiel-Maat schreef:Ben wat onregelmatig op het forum en nu toevallig weer ff wat online de laatste tijd, toen stuitte ik op dit topic. Met interesse zitten lezen over die Calibre, veel fiets voor je geld zo te zien en dat voor een fully! Ik ben benieuwd naar je SYS met wat detailfoto's en rijervarigen Peter...er staat al een SYS van iemand anders over dezelfde fiets zag ik, maar die van jou nog niet toch? Kon hem niet ontdekken iig.

In ieder geval, veel plezier ermee! :-q
Nee die is niet van mij. Mijn SYS komt nog. Wil eerst even een paar keer gereden hebben :). En betere foto's maken dan met m'n telefoon...
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

PetervdHam schreef:
Wiel-Maat schreef:Ben wat onregelmatig op het forum en nu toevallig weer ff wat online de laatste tijd, toen stuitte ik op dit topic. Met interesse zitten lezen over die Calibre, veel fiets voor je geld zo te zien en dat voor een fully! Ik ben benieuwd naar je SYS met wat detailfoto's en rijervarigen Peter...er staat al een SYS van iemand anders over dezelfde fiets zag ik, maar die van jou nog niet toch? Kon hem niet ontdekken iig.

In ieder geval, veel plezier ermee! :-q
Nee die is niet van mij. Mijn SYS komt nog. Wil eerst even een paar keer gereden hebben :). En betere foto's maken dan met m'n telefoon...
OK dat snap ik en dat is goed, een gedegen oordeel; informatiever voor de lezer ook.

En met een telefoon zijn tegenwoordig best goeie foto's te maken, met het aantal MP dat er tegenwoordig op zit en als je even wat moeite neemt. Maar toegegeven, een echte camera geeft nog wat betere resultaten. Wat nu wel verwachtingen schept natuurlijk... ;)
Plaats reactie