Voor een normaal frame? Od heb je dan al speciale buizen ofzo gekozen?
Het zal mij ook niet zo verbazen als de prijzen wat omhoog gaan, ze waren ook echt heel goedkoop.
Custom staal ltht welke bouwer?
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5246
- Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
- Mijn mountainbike: wil naar buiten
Bij mij was het voor standaard buizen, eigen geo en geen gekke dingen en een RAL kleur rond de 700. Als je dan R853 buizen wil gaat het wel wat duurder worden, maar nog maar de helft van een frame laten bouwen in NL.japie carbon schreef:Voor een normaal frame? Od heb je dan al speciale buizen ofzo gekozen?
Het zal mij ook niet zo verbazen als de prijzen wat omhoog gaan, ze waren ook echt heel goedkoop.
Je kunt handwerk en je wensen erin verwerkt natuurlijk niet 1 op 1 vergelijken met een standaard productieframe.
Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Geen buizen genoemd, wel de wensen die ik had. Antwoord was min of meer dat het nooit ver onder de 1000 zou kunnen als je custom wilt, en daar vaak boven komt.
Laatste test met een kortere pen op mijn huidige fiets pakt goed uit, niet verwacht maar ik kan korter en heb dan na lange ritten juist minder last van handen en nek. Misschien dus toch net iets te lang gezeten al die tijd. Ik denk dat ik wel een korter frame kan nemen waardoor er opeens meer mogelijk is zonder custom te gaan. Al neig ik nu naar Stanton 853 Slackline, ook niet echt een budget frame te noemen.
Laatste test met een kortere pen op mijn huidige fiets pakt goed uit, niet verwacht maar ik kan korter en heb dan na lange ritten juist minder last van handen en nek. Misschien dus toch net iets te lang gezeten al die tijd. Ik denk dat ik wel een korter frame kan nemen waardoor er opeens meer mogelijk is zonder custom te gaan. Al neig ik nu naar Stanton 853 Slackline, ook niet echt een budget frame te noemen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 6000
- Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
- Mijn mountainbike: is onderweg
Ik zat met die van mij door at speciaale buizen die wat gebogen moesten worden op 800 gelloof ik.Jan the Man schreef:Bij mij was het voor standaard buizen, eigen geo en geen gekke dingen en een RAL kleur rond de 700. Als je dan R853 buizen wil gaat het wel wat duurder worden, maar nog maar de helft van een frame laten bouwen in NL.japie carbon schreef:Voor een normaal frame? Od heb je dan al speciale buizen ofzo gekozen?
Het zal mij ook niet zo verbazen als de prijzen wat omhoog gaan, ze waren ook echt heel goedkoop.
Je kunt handwerk en je wensen erin verwerkt natuurlijk niet 1 op 1 vergelijken met een standaard productieframe.
Ciao,
Jan
Maar dat is eigenlijk gewoon erg weinig voor een custom frame.
- Jamis Diablo
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5065
- Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
- Mijn mountainbike: de oudste.
- Contacteer:
Dat is zeker niet duur, zelfde prijs als Stanton, Pipedream en Cotic in R853.
- bartsince1975
- Extreme Biker
- Berichten: 615
- Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
- Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007
Zoals gezegd, als het voor 800 zou lukken was de keuze makkelijker kiezen geweest, dat is idd niet duur. Zelfde framebouwer alleen waarschijnlijk een paar jaar later en vele mooie frames verder toch zijn prijzen wat verhoogd. Terecht hoor, zien er mooi uit.
Ik wil eind deze maand de knoop doorhakken, nieuwe fietsjeuk, en nog ff wat langere ritjes met diverse sturpenlengtes maken.
Ik wil eind deze maand de knoop doorhakken, nieuwe fietsjeuk, en nog ff wat langere ritjes met diverse sturpenlengtes maken.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5501
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Tsja, voor €1000,- gaat een Nederlandse/West-europese/Amerikaanse bouwer het gewoon niet redden als ie ook nog een beetje beleg op zijn droge broodje wil ....
Reken gewoon eens het standaard tarief dat je p/uur betaald bij een metaalbewerker en doe dat maal de uren die er gaan zitten in:
- overleg met de klant
- tekening maken
- overleg met de klant
- tekening aanpassen
- overleg met de klant
- ok, nog een paar kleine dingetjes anders
- overleg met de klant
- ok, we kunnen gaan bouwen
- materiaal inkopen
- uren om te bouwen
- uren om af te werken (spuitwerk incl. voorbereidingen)
Het kan soms een aardig bedrag worden, maar ga niet te snel roepen dat het "te duur" is, daar doe je die jongens mee tekort. Een mooi custom frame van een bouwer waar je een band mee krijgt is gewoon een "ervaring" en een fiets waar je een bepaald gevoel bij hebt. Dit moet je willen en je moet het geld er voor over hebben. Succes met zoeken, ook in de States zijn er tientallen bouwers die mooie dingen maken.
Reken gewoon eens het standaard tarief dat je p/uur betaald bij een metaalbewerker en doe dat maal de uren die er gaan zitten in:
- overleg met de klant
- tekening maken
- overleg met de klant
- tekening aanpassen
- overleg met de klant
- ok, nog een paar kleine dingetjes anders
- overleg met de klant
- ok, we kunnen gaan bouwen
- materiaal inkopen
- uren om te bouwen
- uren om af te werken (spuitwerk incl. voorbereidingen)
Het kan soms een aardig bedrag worden, maar ga niet te snel roepen dat het "te duur" is, daar doe je die jongens mee tekort. Een mooi custom frame van een bouwer waar je een band mee krijgt is gewoon een "ervaring" en een fiets waar je een bepaald gevoel bij hebt. Dit moet je willen en je moet het geld er voor over hebben. Succes met zoeken, ook in de States zijn er tientallen bouwers die mooie dingen maken.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime