Ervaring Focus Raven 3.0

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn zus wil misschien een tweedehands carbon 27,5" Focus Raven 3.0 overnemen voor mijn neefje. (rijd wedstrijdjes met de club) Nu krijg je als grote broer natuurlijk meteen de vraag of dat wat is voor die jongen. Ik heb echter geen ervaring met Focus ken het eigenlijk als Duits budget merk, maar dat zal met carbon ook niet meer het geval zijn. Fietsje is afgemonteerd met Shimano XT, DT Swiss, een een Rockshocks Reba, dus dat zit wel snor. Maar hoe is het frame, en hoe rijd dat ding? Dus ervaring met deze fiets? Wij horen graag hoe die bevalt.
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

De Raven is toch de top hardtail van Focus? Lijkt me juist voor wedstrijden met de club een geschikte fiets. Zelf heb ik echter geen ervaring met de Raven. Hopelijk heeft iemand er eentje (of gehad).
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Focus is zeker geen B-merk, ze hebben alleen een heel breed programma en dus zie je veel goedkopere modellen rond rijden. Ze zijn echter ook niet het merk dat de nieuwste technieken introduceert, maar uiteindelijk zijn dat maar heel weinig merken (stukken minder dan de marketingafdelingen suggereren). Het is een serieus merk dat je op gelijke hoogte met een Cube, Canyon of Merida kunt zetten. In kwaliteit doen ze echter niets onder voor Scott, Giant of Specialized.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Destijds voor de keuze gestaan voor een alu specialized stumpjumper ht 29" of een focus raven carbon 29".
Focus kon aardig wat korting af, de specialized niet.
Na wat heen en weer fietsen op beide ben ik voor de specialized gegaan. Deze voelde lichter aan met fietsen.
One life, ride it!
Plaats reactie