Eerste mountainbike kopen!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4828
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Oke. Dacht iets te lezen van “een paar tientjes verschil”. Ik vind fietsen bij de lbs toch een behoorlijk stuk duurder.
Heb namelijk net een maand research achter de rug. Kwam toch weer bij Canyon uit. (overigens niet direct voor het geld)
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mwa neem de cube attention sl. Overal 899. Bij de sites van online winkels en de lbs. Bij de lbs kreeg ik na 1 keer vragen 50 euro korting.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Megaman1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 4 juni 2018, 11:12

Jan Willem schreef:Ik ken die shop niet, jij ook niet blijkbaar?
Benieuwd naar je ervaringen, zou niet al te impulsief aankopen maar goed luisteren wat de verkoper te vertellen heeft en je bevindingen hier even terugkoppelen.
Ben gister naar de bikeshop geweest, ze hadden helaas maar twee MTB's op display staan, dus met mijn vraag naar een van de medewerker gestapt. Hij vroeg naar wat ik er mee wil gaan doen, gaf aan hier in Nederland op de wegen, af en toe bos gebied en in de vakantie periode meenemen in de gebergte. Daarna vroeg hij naar mij budget, gaf aan 1000 euro.

We liepen naar de computer toe, en hij bracht een website van Merida en kwam met deze twee opties:

https://www.merida.nl/mountainbike/hard ... -red/2018/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.merida.nl/mountainbike/hard ... lack/2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Persoonlijk vind ik de Big Nine 500 Green Slash Black er wel bruut uit zien, maar is het het waard voor het geld?

Toen kwam ik met deze: (de fiets die ik in de start topic had geplaatst)

https://www.giant-bicycles.com/nl/talon-29er-0-ge-2018" onclick="window.open(this.href);return false;

Hij gaf aan dat de Giant een uitstekende starter MTB is. Ook gaf hij aan dat hun in principe elke fiets wel van de fabrikant kunnen bestellen en dan voor mij in elkaar kunnen zetten, en aanpassen waar dat zo nodig is.
Service op het oog lijkt me wel top notch.

Maar zo ver mijn ervaring bij de bikeshop haha!
"Whether you think you can or you can't, either way, you are right"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Het heeft er alle schijn van dat MTB voor die beste man een bijzaak is die hij, op verzoek, wel wil leveren.
Lijkt me niet wenselijk, als je tussen LBS en Webshop aankoop voor een LBS kiest, dan moet je het wel bij een beetje goed adres doen.
Anders schiet je er niks mee op.

Misschien dan toch hier eens langs gaan? Voor die zaak is MTB niet echt iets wat hij er ook een beetje bij pakt:
No Biker schreef:Als je toch in Heerenveen woont, ga hier https://haicobouma.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een kijken.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Megaman1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 4 juni 2018, 11:12

Jan Willem schreef:Het heeft er alle schijn van dat MTB voor die beste man een bijzaak is die hij, op verzoek, wel wil leveren.
Lijkt me niet wenselijk, als je tussen LBS en Webshop aankoop voor een LBS kiest, dan moet je het wel bij een beetje goed adres doen.
Anders schiet je er niks mee op.

Misschien dan toch hier eens langs gaan? Voor die zaak is MTB niet echt iets wat hij er ook een beetje bij pakt:
No Biker schreef:Als je toch in Heerenveen woont, ga hier https://haicobouma.nl" onclick="window.open(this.href);return false; een kijken.
Ik zal er later vandaag een poging om wagen om langs te gaan.
Even snel gekeken wat er al op hun website staat:

https://haicobouma.nl/fietsen/aanbieding" onclick="window.open(this.href);return false;
"Whether you think you can or you can't, either way, you are right"
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3299
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Of toch een Canyon? Heb je een mooi afgemonteerde fiets voor een leuke prijs.
Zelf een zadel en stuur monteren moet toch wel lukken neem ik aan?
Megaman1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 4 juni 2018, 11:12

awinkel schreef:Of toch een Canyon? Heb je een mooi afgemonteerde fiets voor een leuke prijs.
Zelf een zadel en stuur monteren moet toch wel lukken neem ik aan?
Ik zie door de bomen de bos niet meer hahah!
"Whether you think you can or you can't, either way, you are right"
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Stap nu eerst eens een paar fietsenwinkels bij jou in de buurt binnen, kijk of je er een goed gevoel bij kunt krijgen en eventueel een goed prijsje. Lukt dat niet, dan is een internetfiets zo besteld!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Megaman1988
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 4 juni 2018, 11:12

Lars TB schreef:Stap nu eerst eens een paar fietsenwinkels bij jou in de buurt binnen, kijk of je er een goed gevoel bij kunt krijgen en eventueel een goed prijsje. Lukt dat niet, dan is een internetfiets zo besteld!
Ben langs geweest bij https://haicobouma.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, zo zeg, wat een mooie assortiment aan fietsen! Mooie winkel.

Heb even uitgelegd dat ik een beginnende mountainbiker ben en wat mijn doeleinden zijn met het fietsen.
Zij kwam uiteindelijk uit bij de Cube Reaction Pro.

https://www.cube.eu/nl/2018/bikes/mount ... lack-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat de kleur betreft.... wat een brute fiets heren en dames! De afbeeldingen online doet het levende lijve ter schaamte staan.
Alleen ligt de prijs alweer 100,- boven mijn budget uit, en alleen qua kleur wil ik dat bedrag er niet voor over hebben als dat het enige punt wat anders ten opzichten van andere fietsten, dat wel in mijn budget ligt...

Graag jullie insteek nogmaals!
"Whether you think you can or you can't, either way, you are right"
Dunebiker
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: vr 11 november 2016, 01:20
Mijn mountainbike: NL

Voor die prijs staan ze overal te koop. Misschien kan je iets van de prijs af onderhandelen. Of wat Lars schreef, paar schoenen of een helm erbij?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Dunebiker schreef:Voor die prijs staan ze overal te koop. Misschien kan je iets van de prijs af onderhandelen. Of wat Lars schreef, paar schoenen of een helm erbij?
Precies dat, vraag gewoon of ze een pakket kunnen maken en een mooi prijsje er op kunnen plakken. Zeg ook maar gewoon dat je gewoon niet over je budget heen wilt gaan wat fiets betreft. En laat doorschemeren dat als je de smaak te pakken krijgt je vast nog meer spul nodig hebt.

Gooi ook bijvoorbeeld onderhoudsspul in dat pakket, smeermiddel. Hoe meer spullen, hoe groter de korting (meestal...).
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Bij 12go staat deze te koop met gratis cube schoenen twv 120 eu erbij
Om maar aan te geven dat er wel nog wat marge op zit, of ook wat ruimte om dit bij je fm om de hoek proberen te krijgen
Ride like you stole it
Gebruikersavatar
No Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 756
Lid geworden op: za 19 maart 2011, 21:26
Mijn mountainbike: Iets van metaal, kunststof en rubber

Bijkomende spullen als een goed passende helm, bidon(s) en -houder(s), pedalen (SPD of flats), schoeisel, broek, bril, onderhoudsmiddelen, multitool, etc, zijn best onderhandelbaar. Zoals de prijs van je eventueel aan te schaffen nieuwe fiets. Hierboven wordt het ook al aangegeven door @dunebiker en @Lars TB.
By the way, je hebt geen inruil. Er zijn dus altijd mogelijkheden.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Helm, kleding en schoenen moet je passen en zijn heel lastig online te kopen, welhaast nog lastiger dan een fiets. Bij een fiets kan je nog wat verstellen aan zadelpen en stuurpen, bij een paar schoenen niet.
Dus nog een argument voor de (goede!) fietsenmaker.
Ga een aantal winkels binnen, leg je wensen op tafel en vraag om een prijs.
Na een paar bezoekjes heb je niet alleen een aantal totaalprijzen, maar heb ke ook genoeg ervaring om te ontdekken waar ze praatjes verkopen en waar ze fieten verkopen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2136
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

Dit weekend 20% korting op Cube bikes bij Bikester.
Kun je een leuke Cube LTD of Reaction uitzoeken binnen je budget zonder te hoeven onderhandelen.
Plaats reactie