Maatadvies twijfel

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Hoi.

Ik twijfel over de maat. Ik heb dus die cube acid op het oog. Die is er in 17 inch tot 175 en in 19 van af 176.
Ik ben zelf 174 met korte pootjes. Wat is nou wijsheid. De keuze lijkt voor de hand te liggen maar ik twijfel toch een beetje.
Iemand die me er iets zinnigs over kan zeggen?
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Enige juiste advies is om beiden even te gaan rijden.
Als je een lang bovenlichaam hebt kan de kleine maat wellicht te klein zijn.
Waarschijnlijk kom je wel bij de kleine versie uit die met mogelijk wat aanpassingen goed af te stellen is.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Ik neig er naar de grotere aan te raden. Maar als je bij een dealer koopt zou je inderdaad op allebei even moeten gaan zitten met de juiste afstelling.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Misschien kom je dan zelfs tot de conclusie dat die fiets er voor jou alleen in de maten te groot en te klein is. Niet alle fietsen passen bij iedereen, ik val zelf ook twee maten in en soms past het gewoon niet en moet je naar wat anders kijken.
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Mmm ja dat is het nu net. Het is die aanbieding van 699 bij 12go. En dat is ff rijden van af hier. Tsja dat is natuurlijk de gok via Internet. Ze hebben tien dagen omruil garantie maar dat is alleen als je m in de winkel ophaalt.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

jimbo schreef:Mmm ja dat is het nu net. Het is die aanbieding van 699 bij 12go. En dat is ff rijden van af hier. Tsja dat is natuurlijk de gok via Internet. Ze hebben tien dagen omruil garantie maar dat is alleen als je m in de winkel ophaalt.
En daar hebben we de nadelen van het shoppen op internet... .

€100,- meer betalen zou het waard moeten zijn om goed op de fiets te komen zitten :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Ja dat is zeker een punt Lars Vandaar dat ik nog niet op bestellen heb gedrukt.
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Het is dus de moeite waard en een tank brandstof tegenaan te gooien en naar 12go te rijden. Het is in hun belang je goed op de fiets te zetten, want anders kom je binnen 10 dagen weer terug.

Kost wat extra, maar dan weet je dat je goed zit!


Of je kijkt bij een dealer om de hoek of daar iets te regelen valt, beetje korting of extra service. Het voordeel dan is dat je makkelijk nog even langs fiets om iets bij te laten stellen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Tja, je kan de M kiezen vanwege je relatief korte benen, of de L vanwege je relatief lange bovenlijf.
Dat laatste lijkt het beste te passen.
Beter een L met het zadel iets te laag, dan een M met een belachelijk lange stuurpen.
Bij mijn weten vallen de goedkopere Cubes toch al vrij kort uit. Het risico bestaat dat je met een M opgevouwen op je fiets zit.

Maar ik zou inderdaad even gaan passen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 992
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

Als je je zinnen hebt gezet op Cube dan zou je ook ff door kunnen rijden naar de Cube Store in Vlaardingen. Een ruimer assortiment Cubes vind je nergens.
Ja, doei !
jimbo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 411
Lid geworden op: di 27 december 2005, 22:36

Nee niet persee cube. Het ging meer om de aanbieding.ik heb 5 kids dus de euro's zijn dun gezaaid hier en er wordt vaak geoogst :lol:
Ik mountainbike niet, ik hobbel wat door de bossen.
Plaats reactie