GEZOCHT tweedehands mtb

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
aajeebee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 mei 2018, 15:36

Dag luitjes.

Ik heb vorig jaar een Kona Splice gekocht, maar dit is toch niet helemaal wat ik zocht. De suntour XCT voorvork vind ik maar een beetje matig en de remmen (Tektro augira sub 20.11) laten ook wensen te over. Daarnaast kom ik soms versnellingen te kort (shimano alivio 24 speed). Ik gebruik een mtb vooral voor op de weg om afstanden af te leggen. Maar soms ga ik eens van de weg af of pak ik wat stukjes door het bos heen, de reden dat ik ook een mtb verkies boven een racefiets.

Ik ben op zoek naar een degelijke tweedehands mtb rond de 500 euro (studentenleven rip).
Voorwaarden:
- een goede voorvering met lockout vanaf het stuur, kom je vaak uit bij rock shox 28 of beter.
- Ten minste 27 speed, shimano deore
- 29 " banden
- Goede remmen

Ik ben al wat fietsen tegen gekomen van Ghost (SE2920, Kato 3), Focus whistler. Trek en Scott hebben ook wel wat leuke fietsen. De fietsen van Ghost en Scott spreken mij wel aan, hoe is jullie ervaring hiermee?

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... =mympBuyer" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... on=asqSent" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik ben zelf 175cm groot en weeg 69 kg.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Ik zou toch zeggen dat je zeker 26 inch niet uit moet sluiten.
Denk dan je dan namelijk veel meer voor je geld kunt krijgen.

Zie verder dat je eerste 2 opties beiden 19 inch frames betreft.
Beetje afhankelijk van de bovenbuislengte maar normaal gesproken is een 19 inch te groot voor iemand van 1,75.

Je zult vrijwel altijd op een M, 17 inch of 18 inch frame komen met jouw lengte.
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Naar je stijl te kijken...een gravelracer overwogen?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

29”’ heeft ook voor mensen van 1,75m voordelen.
Maar we gaan hier geen 26” vs 29” discussie starten.
Ik denk wel dat je met een studenten budget geen hoge eisen kunt stellen.
Wellicht is het verstandiger je huidige fiets aan te passen aan jouw gebruik/wensen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

ThaSingleTrackMastah schreef:29”’ heeft ook voor mensen van 1,75m voordelen.
Maar we gaan hier geen 26” vs 29” discussie starten.
Ik denk wel dat je met een studenten budget geen hoge eisen kunt stellen.
Wellicht is het verstandiger je huidige fiets aan te passen aan jouw gebruik/wensen.
Niemand heeft iets gezegd over voordelen of nadelen voor mensen van 1,75 tov 26er of 29er.
Er is alleen geopperd dat de ts bij een 26er waarschijnlijk meer waar voor zijn geld kan krijgen en dat een 19 inch frame(of dat nou een 26er, 27,5er of een 29er is) waarschijnlijk te groot is voor de ts.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Hier op het forum wordt deze aangeboden:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 0&t=137469" onclick="window.open(this.href);return false;
Tis wel een 26", maar afmontage is prima in orde.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Klinkt alsif TS met zijn budget beter af is met een gebruikte CX-er. Als je met een Alivio triple te kort komt ga je met een mtb verzet hoe dan ook altijd te kort komen op de weg. Gebruikt crossertje kost je de kop niet en kan prima voor combi weg/bospaden. Imho beter dan de mtb.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
aajeebee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 mei 2018, 15:36

Beste mensen, bedankt voor jullie reacties. Ik had verwacht bij nieuwe berichten mail te krijgen, vandaar dat ik het nu pas lees.
De aangeboden Bulls mtb is al verkocht lees ik, maar persoonlijk kies ik toch liever voor een grotere wielmaat., hoewel de fiets zeker goede specs had.
Ik ben niet echt een bos/heuvel crosser (gaat ook moeilijk in Friesland). Met grotere wielen kan je harder fietsen en dat heeft wel mijn voorkeur (toprit Leeuwarden - Lutejegast, 36 km in 73 minuten met 29").
Een gravelracer lijkt mij opzich ook wel interessant maar ik vind een goede voorvering wel prettig.

Ik ga maandag a.s. een Ghost Kato 3 uit 2017 bekijken, de eigenaar heeft de alivio vervangen voor SLX 30 speed, dat is al een grotere verbetering tov van Kona nu. Verdere specs zijn 29" wielen, framemaat 19" en rock shox 30.
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

De Rock Shox is dan ook een upgrade toch voor de Kato 3?
aajeebee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 mei 2018, 15:36

Matti365 schreef:De Rock Shox is dan ook een upgrade toch voor de Kato 3?
Ja volgens mij ook. De originele kato op interwebs heeft een suntour voorvork.
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false; Dit is de fiets in kwestie.

Hebben jullie nog tips voor het bekijken van de fiets?
Matti365
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 11:09

Ik heb de fiets, zonder upgrades. Fijne fiets voor een niet zo veeleisende mtber. Geen specifieke tips...
aajeebee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: ma 7 mei 2018, 15:36

Matti365 schreef:Ik heb de fiets, zonder upgrades. Fijne fiets voor een niet zo veeleisende mtber. Geen specifieke tips...
Ok, dat klinkt goed. Ik kijk uit naar de maandag en doe bericht als ik de fiets heb (of niet). Als de fiets is zoals de verkoper aangeeft moet het namelijk gewoon een goede deal zijn. In elk geval bedankt voor alle berichten beste mensen!
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Let wel of het een xc30 of een 30 vork is, de xc30 is met stalen veer.
De 30 zowel met stalen veer of lucht geveerd.
https://www.sram.com/rockshox/products/xc-30" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.sram.com/rockshox/family/30" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

aajeebee schreef: Ik ga maandag a.s. een Ghost Kato 3 uit 2017 bekijken, de eigenaar heeft de alivio vervangen voor SLX 30 speed, dat is al een grotere verbetering tov van Kona nu. Verdere specs zijn 29" wielen, framemaat 19" en rock shox 30.
Beetje afhankelijk van lengte bovenbuis en jouw verhouding bovenlichaam/benen, maar normaal gesproken is 19 inch te groot voor iemand van 1,75m
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Wat wil je betalen? Ik heb een KTM Ultra 1964 27 LTD te koop.
- Shimano XT shifters, derailleurs, cassette (11-36) en ketting
- Shimano SLX crank met nwe bladen (2x10)
- SLX Remmen
- Rockshox Reba RL 120mm vork
- Ambrosio wielen met Deore naven
- Nieuwe Onza Svelt 27,5 x 2.25 (ongeveer 600gr p/s)
- Thomson Elite 410 seatpost/XFusion dropperpost
- Nieuwe Ritchey handvatten
- Verder KTM OEM afmontage.
- 19” frame
“Old, not obsolete”
Plaats reactie