To Boost or not to Boost...
Toch makkelijker als je hier de oplossing neer gaat zetten in plaats van dat iedereen zelf moet gaan zoeken...Mario070 schreef:G glelen.......y utuben
Maar een 148 naaf in een 142 achtervork is toch net zo iets als in de peuterspeelzaal volhouden dat het driehoekje echt door het gaatje van het rondje gaat passen.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Moderator
- Berichten: 13037
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Kerel, plaats je berichten nou gewoon in een post joh.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Moderator
- Berichten: 13037
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Ik zie niet goed wat dit nu is...?
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2017
- Lid geworden op: za 29 augustus 2009, 23:12
- Mijn mountainbike: Banshee Titan & Paradox
Surly heeft dat volgens mij ook officieel gedaan met de nieuwste karate monkey...Mario070 schreef:Boost 148 rear on a 142 frame; is de topic titel 2 jaar geleden en van pinkbike is uit 2015.Kapitein Iglo schreef:Ik zie niet goed wat dit nu is...?
Vind al dat gebuig misschien een oplossing als je een verkeerd wiel hebt gekocht, maar dit nadeel qua spanning op het frame is toch zeker groter dan het voordeel van boost....?!
- Merijn.
- Extreme Biker
- Berichten: 576
- Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
- Mijn mountainbike: staat in de kelder
Als ik de quotes van Mario goed lees, is er juist geen gebuig nodig om (in twee van de drie) voorbeelden de Boost naven te laten passen en dus ook geen extra (of zelfs minder) spanning in het frame dan met het 'samenknijpen' om de 142 naaf vast te zetten.paulus1981 schreef:Vind al dat gebuig misschien een oplossing als je een verkeerd wiel hebt gekocht, maar dit nadeel qua spanning op het frame is toch zeker groter dan het voordeel van boost....?!
Natuurkunde is niet mijn sterkste kant, maar misschien dat er juist een bepaalde spanning in het frame wordt gebracht om bepaalde eigenschappen te versterken? ..of het is een kwestie van ruime toleranties bij de fabrikanten, maar dan kan het per frame verschillen.
Mocht iemand een Boost achterwiel hebben liggen, wil ik het wel eens bij mijn Stache proberen.
Hoe dan ook: volgens mij wijken we nu enigszins af van de oorspronkelijke vraag / discussie.
-
- Moderator
- Berichten: 13037
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Volgens mij heeft de Stache - net als andere Trekmodellen- een verwisselbare dropout. Waarmee je dus eenvoudig tussen boost en non-boost kunt variëren. Maar opvallend is het wel, die berichten in de quote van Mario.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7