Wat te kiezen ??!!

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
PatRRick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 maart 2015, 12:02

Hallo allemaal, ben op dit moment de bezitten van een cube ht uit 2016, en ben het mtb steeds leuker aan het vinden! Zit nu te dubben om een een fully aan te schaffen! Laatst een keer op de 2018 Epic fully een klein test rondje gereden, en dat beviel wel goed onderweg nog gewisseld met een camber maar die vond ik minder fijn fietsen.

Nu heb ik een 2017 Epic fully gezien voor een mooie prijs, en ben ik wel geintresseerd maar hoor toch wat wisselende verhalen over de brain en de dergelijke!

Zijn er Epic bezitters die mij hun ervaring kunnen delen ?

Bedankt
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Specialized heeft goede garantie, dus in dat opzicht zou ik me geen zorgen maken om de Brain ( :roll: ).


Verder is de Epic een wedstrijdgerichte fiets die vooral sneller aanvoelt. Het ligt een beetje aan het terrein en je instelling of het ook daadwerkelijk een snellere fiets is. Daarnaast speelt de afstelling van de zitpositie een zeer grote rol en als de Epic meer lijkt op hoe je op je hardtail zit, dan lijkt het ook al snel een betere fiets.


Maar als je de Epic mooi vindt en je kunt een goede deal krijgen, dan ga je er in de meeste opzichten op vooruit! Of het de beste fiets voor jou is, is een ander verhaal. Dan zul je meer info moeten geven.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

De brain gaat kapot, zo eenvoudig is het.
Maar niet iedereen merkt dat, dus Specialized is nog niet failliet...
De garantie van S is goed, maar een fiets die langer heel blijft maakt je op den duur blijer, lijkt mij.
Verder geeft de brain (zolang ie werkt) de vering een hardtail gevoel. Dat moet je liggen.
Kort door de bocht is het een geveerde fiets voor mensen die geen vering willen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Lars TB schreef:Specialized heeft goede garantie, dus in dat opzicht zou ik me geen zorgen maken om de Brain ( :roll: ).

Ja, maar om de haverklap mn fiets weg moeten brengen en mn fiets een week kwijt zijn, was voor mij toch een reden om niet voor een Epic te kiezen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

ThaSingleTrackMastah schreef: Kort door de bocht is het een geveerde fiets voor mensen die geen vering willen.
:-D

Amen
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Toch zie ik Epics bij het leven in Nederland.
Tijdens lokale rondjes maar nog veel meer bij de marathons.

Schijnbaar zijn er dus toch een hoop liefhebbers voor (ik zelf kon er niet mee overweg).
Daarbij wordt er nog snel op gereden ook.

Persoonlijk zou ik iets als een Scott Spark proberen.
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Komt misschien ook dat de Epic bij XC-ers een bekende fiets is en wat bekend is wil men vaak ook zelf hebben. Hoe vaak ik alleen al op dit forum iemand voorbij heb zien komen met een probleem met zijn brain dan zakt mij de moed al in de schoenen en ik wil geeneens zo'n fiets.
PatRRick
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 16 maart 2015, 12:02

Heb inmiddels een nieuwe bike, het is een Trek Top Fuel 8 geworden, ben d’r erg blij mee :D
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Nice, daar ga je plezier van krijgen!
Plaats reactie