Welke hardtail

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Schamperd1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 20:13

Ik ben nieuw hier, ik zal me eerst even snel voor stellen

Jeroen
39
Woon op randje Achterhoek.
Fiets; stevenssuper prestige en een argon 18 galium.

Op dit moment rijd ik op mijn stevens super prestige disc door het bos. Tijdens de lange ritten en dan wat lastigere MTB rondjes ( s Heerenberg,Posbank) blijkt dat dat toch wel veel eisend is op de cx.

Nu ben ik aan het kijken naar een leuke hardtail voor er bij.
Ben een beetje aan het googelen gegaan en wat geprobeerd in te lezen in de voormij nieuwe MTB wereld.
Nu ben ik op een aantal modellen uit gekomen, kwa prijs liggen ze wel bij elkaar maar wat is de beste optie om gewoon hard door het bos te vlammen.. ik denk dat een knal harde hardtail voor mij al super comfortabel is.

De opties die ik nu bedacht heb.

https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/ex ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;


https://www.scott-sports.com/us/en/prod ... e-930-bike" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.12gobiking.nl/focus-raven-evo-2086" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.salden.nl/massini-aigle-custombike1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://m.bikester.nl/ghost-lector-59-l ... 06061.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Of zelf een Chinees op bouwen maar dat is volgens mij geen goedkoop grapje aangezien een leuke vork een behoorlijke aanslag is op het budget.

Voor mijn gevoel ga ik liever voor een paar goeie wielen en een goeie vork. En een iets mindere schakel groep.

Ik hoor graag wat jullie keuze zou zijn.

Gr Jeroen
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Op zich zijn het allemaal goede "boscrossers" en als starter zullen de nuances in deze categorie fietsen je niet overduidelijk zijn (Lees= koop wat je mooi vind/prettig vind zitten/het lekkerste rijdt).
Je moet wel voor jezelf uitmaken of je een single of een double drivetrain wilt hebben (aangezien je beide fietsen 2x zijn?)
Schamperd1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 20:13

Mijn huidige fietsen zijn idd 2x... Maar heb op me cx al een tijdje met een 1x gereden en dat beviel me prima, ook tijdens de wedstrijden niet het idee gehad dat ik op een cx met een 42 voor en een 12/25 casette te kort kwam.

Wil me niet helemaal als starter kenmerken heb idd geen tot weinig ervaring op MTB gebied. Maar huidige cx aardig geüpdate omdat ik niet blij was met huidige setup en met name die wielen omdat die alle kanten op zwabberde.

Ook van plan om ( voor de gene die het kennen) een aantal gow wedstrijden te gaan rijden. Dit jaar weer begonnen naar een aantal jaar afwezigheid.

Er zitten nu ook een aantal rondjes tussen waar je volgends mij met een 29 sneller bent dan met een cx. Vandaar de zoektocht naar een racer ivm een leuk fietsje om afentoe mee in het bos te pielen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Gezien waar je op rond toert is de keuze voor deze modellen prima: wedstrijdgerichte hardtails om lekker mee te knallen. Niet mijn keuze (hoewel je daar wel naar vraagt heeft het weinig zin mijn keuze te geven), maar voor jou zijn het wel uitstekende fietsen!

De verschillen zijn niet schokkend, je doet aan geen van alle een miskoop. Hooguit voor een vaste vork gaan (op de Massini) is minder verstandig (dan kun je net zo goed op de CX blijven hobbelen). Kies dus waar je een goede deal op kunt krijgen/welke je het mooist vindt.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5650
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Tja, ik ben niet thuis in het CX (voor mij klinkt 12-25 als een halve cassette en ik moet er niet aan denken om een 1x met een 42t te rijden :oops: ) dus wellicht hebben andere hier wat zinnigers op te zeggen.

Edit: Lars is me voor :)
Schamperd1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 20:13

@ Lars.. ben uiteraard wel benieuwd naar jou mening/ idee.
Ben me aan het oriënteren een goed idee of een andere kijk op het geheel kan mijn huidige idee wel bijstellen of veranderen.

Vandaar de vraag ook.

@tenz... Op de rondjes waar ik rijd is die verhouding prima te doen. Rij nu voornamelijk route Lochem Rijssen Markelo.. s Heerenberg en posbank word al lastiger met deze combinatie.
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

Je woont op "randje achterhoek" Misschien is het een idee om bij bike Emotions in Beek te gaan kijken. Zij gaan verhuizen en hebben momenteel wat kortingen. Ik weet natuurlijk niet of je geïnteresseerd bent in een Cube. Ze leveren ook Scott.
Wel een fijne lbs om zaken mee te doen.
Wat zal ik zeggen...…..
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Schamperd1 schreef:@ Lars.. ben uiteraard wel benieuwd naar jou mening/ idee.
Ben me aan het oriënteren een goed idee of een andere kijk op het geheel kan mijn huidige idee wel bijstellen of veranderen.

Vandaar de vraag ook.
IK zou altijd voor een full suspension kiezen. In het terrein altijd de snelste fiets. Naast wat andere overwegingen waar ik je niet lastig mee zal vallen.

Maar JOUW overwegingen zijn duidelijk en een keuze uit deze hardtails is uitstekend. En waarschijnlijk niet echt langzamer en sowieso 'meer' fiets voor hetzelfde geld.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Schamperd1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 20:13

arjanvanwoudenberg schreef:Je woont op "randje achterhoek" Misschien is het een idee om bij bike Emotions in Beek te gaan kijken. Zij gaan verhuizen en hebben momenteel wat kortingen. Ik weet natuurlijk niet of je geïnteresseerd bent in een Cube. Ze leveren ook Scott.
Wel een fijne lbs om zaken mee te doen.
Het is voor mij niet heel ver fietsen idd. Kan er allicht is langs rijden en kijken wat ze hebben.

De website kan ik niet echt wijs uit worden
Thnx voor de tip igv
Gebruikersavatar
arjanvanwoudenberg
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 562
Lid geworden op: za 11 april 2015, 15:40
Mijn mountainbike: Scott Spark 900 RC Team

De Pedaleur in Doetinchem zou misschien ook een optie kunnen zijn. Sinds kort zijn ze naast Specialized en Cannondale ook dealer van Isaac. Best aardige modellen volgens mij.
Wat zal ik zeggen...…..
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Van het door jou genoemde rijtje:
De bike die 10,3 kg weegt, met 1x12 afmontage, SID vork, Level-T remmen, keurige wielset met snelle goede banden, de goedkopere carbon-variant van de fiets die/het frame dat meerdere malen wereldkampioen Marathon werd en waarmee nu ook MvdP rond rijdt... De Exceed. Meeste bang for the bucks.
Of: de Lector, die is ook heel mooi, die heeft bovendien een dropper (meer fun). Maar die zit qua gewicht, de dropper even niet mee gerekend daar nog net boven, en de 1x afmontage van de Lector heeft een smaller bereik, met 11-42 cassette, vs 10-50 Eagle cassette.
De Scale en Raven zijn het qua afmontage en gewicht naar de prijs 'net niet' tov deze 2 (maar zeker niet slecht!), en met de Massini kun je nog alle kanten uit, maar daar heb ik wat minder MTB-gevoel bij. Wat niets zegt natuurlijk over de fiets, maar meer over mezelf :winkie: .
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16074
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

aurelius schreef:..., de goedkopere carbon-variant van de fiets die/het frame dat meerdere malen wereldkampioen Marathon werd en waarmee nu ook MvdP rond rijdt... De Exceed.
Afgezien van dat het natuurlijk een non-argument is (want die jongens winnen op eender welke fiets) is het ook juist het argument om in dit geval voor de Ghost te gaan: daarop zijn aanzienlijk meer titels gehaald, waaronder een Olympische titel!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Schamperd1
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 2 april 2018, 20:13

Het is onverwacht een fiets van marktplaats geworden.

Een felt Nine 3 met een axon werx voorvork Sram xx en x0 afmontage wielen Stans notube 3.3 naven en Crest aluminium velgen.

Fiets afgelopen week voor het eerst een goed getest, ik denk dat ik hier een hoor leuke km op ga maken.
Plaats reactie