Fully keuzen Jeffsy, Fuel, Spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

https://www.bikeyoke.de/en/modefixxer/" onclick="window.open(this.href);return false;

Denk dat de naam van dat ding al genoeg zegt...
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
vedet
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 516
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 15:58
Mijn mountainbike: Specialized Epic 29 - Drössiger AMS 2 650b-plus

ik vind deze toch ook wel heel erg vet en een erg hoog fungehalte hebben

- Fully - Check
- 29er - Check
- Plus tires - Check..

Bam http://www.mountainbike.nl/nieuws/2018/trek-full-stache" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close!
Gebruikersavatar
crapforbrains
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 208
Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2

borre mtb schreef:Maar ik zag bij canyon ook de Strive, op papier klinkt het erg leuk die shapeshifter, maar hoe is het in de praktijk.
Zijn er mensen met ervaring met de Strive?
Heb 'm 2x 30 dagen getest. Fijne fiets, voelt meer als een heavy duty trailbike dan een dikke enduro - misschien ook wel door de wat conservatieve/outdated geometrie (wat ook gelijk een minpunt is imho). Opvallend snel voor mijn gevoel, houdt zijn snelheid goed vast en ook klimwerk ging verrassend soepel. Over de shapeshifter eigenlijk geen klachten; het werkt allemaal prima en zonder issues, maar had wat mij betreft wel weggelaten mogen worden omdat de Strive in 'long mode' al efficiënt genoeg is. De afmontage van de Strive serie (en misschien wel van Canyon in het algemeen?) begint wel wat karig te worden.

tldr;
+ snel
+ handling van een trailbike
- outdated geometrie
- karige afmontage
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Ik heb nu bijna een jaar een Fuel EX 9.8 (2018) en dat is toch wel een heeeel erg breed inzetbare fiets. Of dat nu mijn thuis parcours Zoetermeer is, UHR routes of Winterberg.
Eerste maanden in high (67.7) setting gereden (kom van een XC hardtail), maar daarna in low (67) en ga niet meer terug. Ze hebben de bb met het 2018 model toch net ff weten te verhogen, 33,7 vs 34,4 cm. Heb niet vaak last van pedal strikes, zeker niet met een volume spacer in de demper.
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

Fuel EX9 2017 hier, ook enorm tevreden. Op echt saaie rechte routes na is hij overal sneller dan m'n KTM racecross. Die toch echt lichter en 'racier' is. En hij stuift zonder moeite naar beneden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

tja afgezaagd , hier een Fuel ex9 2016 rijder , telkens weer met een smile rond op de trail's
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Plaats reactie