Welke mtb voor reserve/woonwerk gebruik max 650 euro

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

neem gewoon een badass hybride of fitnessfiets of hoe die dingen ook eten. Tegenwoordig heeft elk merk er wel 1 in assortiment. Knal er 40mm bandjes onder en je kan zowel op de weg als offroad er hard mee gaan. Die fietsen die je allemaal noemt zijn het net niet allemaal. Wil je toch per se een MTB wat ik niet logisch vind dan kan je beter een leuke 2e hands, hier op het forum heb ik aardige dingen voorbij zien komen voor minder dan je budget. Maar goed dit is door meerderen hier al geadviseerd. Zelf zou ik die Merida houden en wat onderdelen op marktplaats zoeken en vervangen indien nodig. 1x setup erop en eventueel iets grotere banden zodat je in de buurt van een 29er komt en klaar. Wat voor grof geld zou je daar aan moeten verspillen vraag ik me af.
PaganiProductions

Victor1977 schreef:neem gewoon een badass hybride of fitnessfiets of hoe die dingen ook eten. Tegenwoordig heeft elk merk er wel 1 in assortiment. Knal er 40mm bandjes onder en je kan zowel op de weg als offroad er hard mee gaan. Die fietsen die je allemaal noemt zijn het net niet allemaal. Wil je toch per se een MTB wat ik niet logisch vind dan kan je beter een leuke 2e hands, hier op het forum heb ik aardige dingen voorbij zien komen voor minder dan je budget. Maar goed dit is door meerderen hier al geadviseerd. Zelf zou ik die Merida houden en wat onderdelen op marktplaats zoeken en vervangen indien nodig. 1x setup erop en eventueel iets grotere banden zodat je in de buurt van een 29er komt en klaar. Wat voor grof geld zou je daar aan moeten verspillen vraag ik me af.
Er moet een nieuwe wielset onder en de naven zijn ver op en de rest kost mij 220 euro dan is die weer op orde als ik nieuwe onderdelen zou gebruiken
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 23 maart 2018, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaganiProductions schreef:
Victor1977 schreef:neem gewoon een badass hybride of fitnessfiets of hoe die dingen ook eten. Tegenwoordig heeft elk merk er wel 1 in assortiment. Knal er 40mm bandjes onder en je kan zowel op de weg als offroad er hard mee gaan. Die fietsen die je allemaal noemt zijn het net niet allemaal. Wil je toch per se een MTB wat ik niet logisch vind dan kan je beter een leuke 2e hands, hier op het forum heb ik aardige dingen voorbij zien komen voor minder dan je budget. Maar goed dit is door meerderen hier al geadviseerd. Zelf zou ik die Merida houden en wat onderdelen op marktplaats zoeken en vervangen indien nodig. 1x setup erop en eventueel iets grotere banden zodat je in de buurt van een 29er komt en klaar. Wat voor grof geld zou je daar aan moeten verspillen vraag ik me af.
Er moet een nieuwe wielset onder en de naven zijn ver op en de rest kost mij 220 euro dan is die weer op orde.
is dat dan niet een goedkopere oplossing, geef je arme merida een nieuw leven en je houdt wat centen over om alvast voor je 3e fiets te sparen.
PaganiProductions

Ja dat zou kunnen.
Bijvoorbeeld een deore groepset.
PaganiProductions

Bijvoorbeeld deze wielset goedkoop en toch goed https://www.specialized.com/nl/nl/stout ... 002-130796" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op vr 23 maart 2018, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

groepset, is dat nodig dan? Wat zit er nu precies op en hoe handig ben je?

Je kan toch je huidige groepset behouden en er een 1x systeem van maken? Zelfs een 1x9 zou al werken, heb ik ook op 2 van mijn oudjes hier. Ik kan me niet voorstellen dat je alles moet vervangen. Als je derailleur goed is en je trapas draait nog mooi dan zie ik het probleem echt niet. Maar goed zonder te weten wat je hebt en wat er stuk is kan ik het moeilijk inschatten.
PaganiProductions

de fiets is nu singlespeed
Er moet nieuw kettingblad nieuwe ketting remschijf voor trapas etc.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

PaganiProductions schreef:Bijvoorbeeld deze wielset goedkoop en toch goed https://www.specialized.com/nl/nl/stout ... 002-130796" onclick="window.open(this.href);return false;
goedkoop voor je #1 MTB ja, duur voor een tweede fiets die je voor reserve/werk gaat gebruiken.
Ik heb niet zo lang een mavic crossride 650b setje van een ander forumlid gekocht helemaal nieuw voor 150 euro met racing ralph banden er al op ook nieuw. Online max 200 euro. Je zou ze van me mogen overnemen want dat project gaat niet door, heb al een goedkoop boost setje gekocht ook hier op het forum voor 100 euro. Met alle respect maar je doet veels te moeilijk en ik vind het zonde van je geld voor datgene waarvoor je hem gaat gebruiken.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

PaganiProductions schreef:de fiets is nu singlespeed
Er moet nieuw kettingblad nieuwe ketting remschijf voor trapas etc.
En wat is er dan met je wielen?

En wat heb je nodig? Hier zwerft vast wat rond op het forum dat je voor weinig over kunt nemen!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
PaganiProductions

Victor1977 schreef:
PaganiProductions schreef:Bijvoorbeeld deze wielset goedkoop en toch goed https://www.specialized.com/nl/nl/stout ... 002-130796" onclick="window.open(this.href);return false;
goedkoop voor je #1 MTB ja, duur voor een tweede fiets die je voor reserve/werk gaat gebruiken.
Ik heb niet zo lang een mavic crossride 650b setje van een ander forumlid gekocht helemaal nieuw voor 150 euro met racing ralph banden er al op ook nieuw. Online max 200 euro. Je zou ze van me mogen overnemen want dat project gaat niet door, heb al een goedkoop boost setje gekocht ook hier op het forum voor 100 euro. Met alle respect maar je doet veels te moeilijk en ik vind het zonde van je geld voor datgene waarvoor je hem gaat gebruiken.
Zal het in gedachte houden
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3363
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

PaganiProductions schreef:de fiets is nu singlespeed
Er moet nieuw kettingblad nieuwe ketting remschijf voor trapas etc.
N-W kettingblad via Ali: minder dan een tientje.
Ketting: € 15
Remschijf: max € 15
Trapas: 2 tientjes max
Everybody bought a new bike!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7363
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als je even zoekt en gouden KMC met hollow pins oid gaat bestellen die je toch niet nodig hebt voor huis-tuin-en-keuken gebruik dan kun je bovenstaande voor 50 EUR in huis hebben. Probleem is alleen dat je het dan zelf moet monteren...
:bier:

En een wielset voor het gebruik moet ook voor 100 EUR of zelfs minder te vinden zijn.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

ff wat anders, ik heb je (als ik het me goed herinner) eerder gehoord over een CX fiets, is dat dan niet de beste middenweg, beter op de weg dan alle andere opties die hier voorbij zijn gekomen. Capabel genoeg off-road, komen standaard met een vaste vork en volgens mij vaak ook 1x versnellingen.
Als je niet 2e hands wilt, dan wordt het mogelijk een uitdaging binnen je budget, maar beetje doorsparen of de merida goed verkopen/inruilen kan uiteraard ook.

(of mag dit achteraf toch niet omdat er geen recht stuur op zit?)
ErikVm
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: zo 13 september 2015, 10:41
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper Comp 29 2016

Of een crosser met een recht stuur, Cube heeft zoiets.

Afbeelding

https://www.cube.eu/2018/bikes/road/roa ... nred-2018/
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Victor1977 schreef:... en hoe handig ben je? ...
Whoeha! Ik zie 'm nu pas :lol: :lol: :lol:


Lees deze effe door :roll: :winkie: :kiss: :bier:

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 4&t=124739" onclick="window.open(this.href);return false;
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie