Kona Honzo of Santa Cruz Chameleon

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16749
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

basdemeijer schreef:Las op https://www.outdoorgearlab.com/reviews/ ... -plus-2017" onclick="window.open(this.href);return false; overigens dat zij de hoek van de zitbuis anders hebben gemeten dan opgegeven: 71,2 in plaats van 73
Dat komt doordat de zitbuis niet recht vanaf het bracket loopt, maar een knik heeft en dus in feite schuiner naar achteren staat dan bij een conventioneel frame.
Bij dergelijke frames hangt de werkelijke (effectieve) zithoek af van hoe hoog je het zadel hebt staan. Immers, verder naar boven betekent in verhouding verder naar achteren dan bij een rechte zitbuis. Dus zit je hoog zal de zithoek flauwer zijn dan wanneer je laag zit. Bij een "ouderwets" frame niet, dan is die hoek gelijk.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Ik ben uiteindelijk voor de Kona Honzo AL/DL gegaan. Belangrijke reden om voor de Honzo te gaan is dat ik die bij mijn favoriete LBS kan kopen. Hij liet mij ook de fiets uitproberen op de UHR, heerlijke fiets :) Volgende week is die van mij binnen als het goed is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29915
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi :-q
Wij willen foto’s !
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Afbeelding


Het is gewoon een standaard AL/DL met DMR Vault pedalen. Een heerlijke fiets! Iedereen dank voor de tips.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29915
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q Mooie foto, Bas(fotografie.com)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ha, toch de Honzo! Sjieke bak hoor!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef::-q Mooie foto, Bas(fotografie.com)
Thanks! Ik doe m’n best :bier:
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef:Ha, toch de Honzo! Sjieke bak hoor!
Ja, uiteindelijk wel ja. Service van Rinus was een belangrijk argument. En het is echt een lekker fietsje. Wel wennen aan het bredere stuur, van 630 naar 780 :D ineens een paar boompjes getikt #doeikandersnooit
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Hallo, ff een up. Ben dit aan het volgen en wilde weten of de kona nog steeds bevalt. Ik zit me ook lekker te maken. Budget iets minder, zo rond 2100 euro. De nwe kona Honzo dl valt hier mooi in.
De santa Cruz chameleon moet dan de D kit worden. Prijs 2200 euro. Qua afwerking zit t allemaal wel in de buurt van elkaar. Weet iemand welke vork het beste is van de twee bikes¿
basdemeijer
All rounder
All rounder
Berichten: 77
Lid geworden op: ma 13 juni 2016, 12:23
Mijn mountainbike: heeft geen zijwieltjes
Contacteer:

De Honzo bevalt uitstekend. Echt een lekker speelse fiets. De vork van de Honzo heeft mij blij verrast, echt lekkere vork. Heb nog steeds geen spijt van mijn keuze en vermoed dat dat ook niet zal komen :) Heel misschien ga ik het stuur heel iets inkorten, maar dat is alles.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16059
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

abreukel schreef:Weet iemand welke vork het beste is van de twee bikes?
Een 'beste' is lastig aan te wijzen, ze ontlopen elkaar niet zo heel veel. In NL ga je het verschil niet merken. En als je ze in ruig terrein echt laat lopen, dan zitten ze beide ook ongeveer even snel aan de limiet.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Plaats reactie