Advies 29-er van max 1500 euro.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
lumas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 18:53

Hoi,


ik ben opzoek naar een 29-er als vervanger van mijn race-fiets en mijn canondale taurine 26.
Ik bike niet heel veel, meestal 1 a 2 keer in de week.
In nederland zijn mijn meeste tochtjes op de hei en de utrechtse heuvel rug.

Nu heb ik een paar mooie bikes gezien en wilde ik graag advies.
Ik heb deze bulls gezien en heel even op gereden:
Een 2016 bulls coperhead carbon rs 29 voor 1499. volledig xt

Een cube reaction race voor 1299, met de sram gx eagle 12. Voor mij is dit een nieuw systeem, maar lijkt me zeker wat betreft schoonmaken wel veel voordelen geven
of een Cube Reaction SL voor 1699
of deze giant fantom

Eventuele andere opties hoor ik graag.
Alvast bedankt
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De fietsen die je zelf aangeeft zijn al prima keuzes! Zowel die Bulls als de Cube Reaction voelen wat zitten en sturen net zo sportief aan als je Cannondale.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
lumas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 18:53

Dank je.

En ze zijn niet te sportief? Kan ik er ook makkelijk langere tijd op rijden en comfortabel zitten?
Of kan ik dan beter een ander type nemen?
lumas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 18:53

En is de bulls doordat het een aanbieding is veel beter dan de reaction sl?
Ik vind het beide mooie bikes, wat betreft uiterlijk is de cube iets mooier, maar ja de bulls is ook mooi en wel full xt en carbon frame.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De Cube heeft voldoende XT, om het zo maar te zeggen, de SL dan. In plaats van de Race zou ik bijna eerder de Pro pakken. Niet vanwege de XT groep, maar de Pro heeft een betere vork!!

En wat die vork betreft is de Bulls ook de betere keuze. Het carbon frame biedt verder geen voordelen, maar het is wel een mooie fiets! (Eenvoudig carbon is niet echt lichter en ook niet comfortabeler).

Te sportief zijn ze zeker niet. Als je de juiste maat neemt, dan kun je de zithouding wat wijzigen naar zeer sportief of juist comfortabeler. En hoewel ze voor een 29" zeker wel sportief zijn wat sturen betreft, zijn ze gemoedelijker dan je Cannondale. Maar niet in die mate dat je echt moet wennen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
lumas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 18:53

en deze?
https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-hpa-sl-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

en de sl? is die ook even goed wat betreft vering?
Want ik vind die petrol echt super.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

lumas schreef:en deze?
https://www.12gobiking.nl/cube-reaction-hpa-sl-2017" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is helemaal af!

Deze FOX biedt echt meer controle.

lumas schreef:Want ik vind die petrol echt super.
Petrol?
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
lumas
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 28 februari 2018, 18:53

ja sorry, de kleur petrol van de sl.
maar je vind deze beter dan de bulls https://www.morsinktweewielers.nl/mount ... 85815.html" onclick="window.open(this.href);return false;?

daarnaast kwam ik de trek superfly nog tegen:
https://www.12gobiking.nl/trek-superfly-7-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

of een fully,
https://www.12gobiking.nl/trek-fuel-ex-5-29-2017" onclick="window.open(this.href);return false;

dan nog steeds die cube?
Thanx voor je adviezen
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16079
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Die Cube is super.

De Trek Superfly is een echte wedstrijdgerichte fiets, misschien niet helemaal wat je dus zoekt.

De fully is natuurlijk weer heel wat anders. Aan de ene kant, voor wat jij doet is dit misschien de lekkerste fiets, maar ten opzichte van je eerdere opsommingen is het wel iets heel anders... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kromkommer
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 25 september 2017, 20:00

De Cube Reaction SL 2018 heb ik begin dit jaar opgehaald.
Heerlijke fiets om op te rijden. Ik heb wel het zadel vervangen voor mijn oude Specialized zadel dat wat beter zit. En ik ben blij dat ik nog 2x 11 heb ipv 1x 12 i.v.m. de heuvels rondom mijn woonplaats.
Het enige nadeel is de mat zwarte kleur. Die is vrij gevoelig voor krasjes. Daar had ik liever een normale lak gehad.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

In de Dts 'Bike' die net uit is staat een test van 1500,- hardtails, interessant leesvoer eventueel.
(Radon Jealous van alu was testwinnaar meen ik. Samen met de Canyon Grand Canyon als enige 'zeer goed' getest).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Plaats reactie