Goede wedstrijdmountainbike?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
hansdegebruiker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4900
Lid geworden op: zo 30 juli 2006, 22:15
Mijn mountainbike: Black adder & Niner air 9 carbon
Contacteer:

@JoeyA
Je kunt ook zelf een machine bouwen.
Heeft meerdere voordelen.
Paar jaar geleden zelf ook gedaan en daar kwamen mooie, relatief goedkope, mtb's op de wereld die doorgaans voor 1000 meer in de showroom staan te lonken.
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

aurelius schreef:Voor 2999,-,- bv deze Exceed inderdaad: https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/ex ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gezien je wedstrijden rijd krijg je ook nog licentie korting heb je helemaal een strakke bak voor weinig of een nog betere fiets voor iets meer:
https://www.canyon.com/nl/service/sponsoring/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als ik het zo lees vraag ik mij af of het je gaat om een goede fiets of om op wedstrijddagen je fiets te showen...
Ik vermoed het laatste. Je mag je afvragen waarom je dat nodig hebt. :-)
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

remco1b schreef:
aurelius schreef:Voor 2999,-,- bv deze Exceed inderdaad: https://www.canyon.com/nl/mtb/exceed/ex ... -race.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Gezien je wedstrijden rijd krijg je ook nog licentie korting heb je helemaal een strakke bak voor weinig of een nog betere fiets voor iets meer:
https://www.canyon.com/nl/service/sponsoring/" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kost de Pro Race 7.0 nog ''maar'' 2599,-...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

awinkel schreef:Als ik het zo lees vraag ik mij af of het je gaat om een goede fiets of om op wedstrijddagen je fiets te showen...
Ik vermoed het laatste. Je mag je afvragen waarom je dat nodig hebt. :-)
Moet moet wel een beetje voor de dag kunnen komen. Ga geen duizenden euro's uitgeven aan een fiets die ik spuuglelijk vind, ook al kan die dan nog zulke goede specificaties hebben. Lijkt mij best vanzelfsprekend dat je iets moois wilt voor zulke bedragen? Rijd jij wel op de eerste de beste fiets met een goed genoege afmontage die kon je kon vinden dan? ;)
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5551
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

En, inmiddels al duizenden euro's uitgegeven of is de spaarpot nog niet vol?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

JoeyA schreef:Moet moet wel een beetje voor de dag kunnen komen. Ga geen duizenden euro's uitgeven aan een fiets die ik spuuglelijk vind, ook al kan die dan nog zulke goede specificaties hebben. Lijkt mij best vanzelfsprekend dat je iets moois wilt voor zulke bedragen? Rijd jij wel op de eerste de beste fiets met een goed genoege afmontage die kon je kon vinden dan? ;)
En als dit dan de beste wedstrijdbike is die je kunt kopen:
https://www.cube.eu/2018/bikes/mountain ... lack-2018/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jij had het over imago, niet over functionaliteit.

Dus zoek je de fiets waar je het snelst op bent of inderdaad de fiets die jij het mooist vindt? Bij dat laatste kunnen we je niet helpen.

Bij dat eerste trouwens ook niet. Hooguit kunnen we nog aangeven waar je meer waar voor je geld krijgt.

En dan nog zal ene Bart B. op jouw oude Decathlon rondje om je heen fietsen... .


Koop de goedkoopste fiets met XTR of XX1 en van het geld wat je bespaart ten opzichte van een Specialized of BMC laat je die overspuiten in een gave kleur en monteer hier en daar wat passende, geanodiseerde onderdeeltjes. Dan heb je zeker de coolste fiets! (Maar dat is in mijn ogen...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

JoeyA schreef:
awinkel schreef:Als ik het zo lees vraag ik mij af of het je gaat om een goede fiets of om op wedstrijddagen je fiets te showen...
Ik vermoed het laatste. Je mag je afvragen waarom je dat nodig hebt. :-)
Moet moet wel een beetje voor de dag kunnen komen. Ga geen duizenden euro's uitgeven aan een fiets die ik spuuglelijk vind, ook al kan die dan nog zulke goede specificaties hebben. Lijkt mij best vanzelfsprekend dat je iets moois wilt voor zulke bedragen? Rijd jij wel op de eerste de beste fiets met een goed genoege afmontage die kon je kon vinden dan? ;)
Ik denk dat TS gewoon op een voor hem goede en zeker mooie bike wilt rijden. En daar is niets verkeerd aan! Ik rij dan geen wedstrijden maar enkel recreatief, maar rij wel op een bike die ik mooi vind. En ja ook ik heb merken waar ik gewoon niet op wil rijden omdat ik dat helemaal niets vind, maar dat mag toch? Zolang je maar happy bent met je bike....en zolang je het jezelf kan veroorloven :-q
TaurineR
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: zo 8 maart 2009, 00:46
Mijn mountainbike: C. FSi

Ik geef TS ook volledig gelijk:
Als je kan, koop een fiets die je mooi en snel vind, en dat zal mentaal in je voordeel werken!
En werkt het niet in je voordeel, je hebt dan tenminste toch een mooie fiets!
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Opgeschoond, on-topic verder aub. De rest kan via PB.

Thx.
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

Het is een rode bianchi methanol SX geworden!
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Dat vind ik wel hele mooie fietsen en snel zal hij zeker zijn. krijgen we fotos te zien?
Shaggadellick
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 846
Lid geworden op: wo 19 mei 2010, 09:02
Mijn mountainbike: 2014 Canyon Nerve 8.0 AL 27 Scott Spark 700RC Pro, Cube 2016 Reaction GTC Race Custom build

Gaaf!! Ben benieuwd naar de foto's. Je gaat toch wel een SYS plaatsen?
:-q
JoeyA
All rounder
All rounder
Berichten: 90
Lid geworden op: wo 28 december 2016, 02:13
Mijn mountainbike: Bianchi Methanol SX Red

Shaggadellick schreef:Gaaf!! Ben benieuwd naar de foto's. Je gaat toch wel een SYS plaatsen?
:-q
Foto's komen er aan! ik zal binnenkort een uitgebreidere topic er aan besteden in een andere categorie.
Ik houd jullie op de hoogte!
Money Can't Buy You Happiness, But It Can Buy You A Mountainbike And That's Pretty Much The Same...
g60
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3316
Lid geworden op: zo 14 oktober 2007, 20:11
Mijn mountainbike: Gary fisher superfly 100, custom build. Scott scale rc ‘12 custom.Trek 920 (ex tacx).
Contacteer:

hansdegebruiker schreef:@JoeyA
Je kunt ook zelf een machine bouwen.
Heeft meerdere voordelen.
Paar jaar geleden zelf ook gedaan en daar kwamen mooie, relatief goedkope, mtb's op de wereld die doorgaans voor 1000 meer in de showroom staan te lonken.
+1. Als je een beetje kunt sleutelen kun je met 2e hands spullen een hele dikke fiets bouwen. Ik heb een carbon fisher opgebouwd van 9,5kg met xo, rotor crank, fox vork en crest wielset voor 2000,-. Dan ligt het iig niet aan de fiets ook al is het niet het nieuwste van nieuwste. Zoveel maakt dat ook niet uit. En het is leuk om te doen.
life starts @ 150bpm...
Plaats reactie